Gå til innhold

Brasiliansk - hva er "feil"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Dette er kanskje veldig dumt spørsmål, men tipper noen der ute har mer erfaring enn meg. Jeg tok brasiliansk for første gang i går, og allerede i går kveld kjentes det som om jeg hadde brukt høvel fremfor voks. Brukte to typer voks, en mellom bena og en annen på "trekanten". På trekanten er det fullt av småstubber (ikke fullt så mange som ved barbering, men det er ikke langt unna), og jeg har nesten lyst til å ta høvelen fatt allerede, kommer ikke til å gjøre det, for skal gi det en sjans til senere for å se om det blir bedre. Men er det meningen at det skal være slik? Føler absolutt ikke at det er verdt pengene, om man skal være stubbete etter under et døgn.. Har lest litt om ulike vekstfaser o.l., men det kan da ikke være SÅ mange hår som er for korte til å tas? Tipper lengden var rundt 1,5 cm før jeg gikk dit.

Anonymous poster hash: 9c0b0...e7e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres ut som du har knekt av hårene i stedet for å få de opp ved roten.

Anonymous poster hash: d7c82...34e
Skrevet

TS: Det er jo kjedelig da, noe man kan gjøre for å unngå at det skjer?

Nå kommer jo de hårene til å vokse ut superfort, mens de andre vil bruke en del lengre tid.. Hadde ikke forventet perfekt resultat første gangen, men akkurat det er jo upraktisk når man burde ligge unna høvelen.

Anonymous poster hash: 34b21...7de
Skrevet

TS: Det er jo kjedelig da, noe man kan gjøre for å unngå at det skjer?

Nå kommer jo de hårene til å vokse ut superfort, mens de andre vil bruke en del lengre tid.. Hadde ikke forventet perfekt resultat første gangen, men akkurat det er jo upraktisk når man burde ligge unna høvelen.

Anonymous poster hash: 34b21...7de

Det vil alltid vokse ujevnt etter voksing. Så det må du bare vende deg til. Min erfaring er at de som vokser har ulike teknikker og at resultatet derfor blir ulik. Jeg har ikke noe bedre forslag enn å klage evt bytte vokser.

Anonymous poster hash: d7c82...34e

Skrevet

Det skyldes nok at hårene ikke har blitt dratt ut, men brukket i stedet. Dette går på teknikken til terapeuten og vokstypen. Dra tilbake og klag, for poenget er jo å bli så hårløs som mulig :) Jeg ville nok dratt et annet sted neste gang.

Skrevet

Hvis du har veldig solide hår som sitter hardt kan du få litt dårligere resultat de første gangene. Jeg fikk det, siden jeg har tykke hår, men fra voksing nummer tre ble det perfekt. Dette er ikke noe behandler kan gjøre så mye med, da hårene bare må røskes ut flere ganger før hårsekken svekkes og det går lettere.

Anonymous poster hash: 638c9...7a1
Skrevet

Hvis du har veldig solide hår som sitter hardt kan du få litt dårligere resultat de første gangene. Jeg fikk det, siden jeg har tykke hår, men fra voksing nummer tre ble det perfekt. Dette er ikke noe behandler kan gjøre så mye med, da hårene bare må røskes ut flere ganger før hårsekken svekkes og det går lettere.

Anonymous poster hash: 638c9...7a1

Jovisst er det noe behandler kan gjøre noe med. Vi har trening i å se hva slags hårtype kunden har og hvordan vi skal handle deretter. Hvilken vokstype, stramming av huden, hvor lite område osv. Om behandler ikke behersker den basic kunnskap det er å ta den vurderingen, ville jeg definitivt gått til en annen behandler.

Skrevet

Fikk perfekt resultat første gang jeg tok det, hekter meg på de som sier du burde finne deg en annen behandler.

Men send dem en mail du, er jo mulig de bare var uheldige og gjerne vil rette opp!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...