Gå til innhold

Angst for at alle menn jeg vil ha kun vil bruke meg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en skikkelig angst for at jeg kun er god nok til å brukes for sex og thats it. Jeg har ofte opplevd at de menn jeg vil ha kun virker ute etter etter å bruke meg. De snakker ikke åpent om følelser til meg. Det er de kort med. Kun i begynnelsen før det blir sex, men etter det, så blir de mer lukket.

Jeg får såklart dårlig selvbilde av det, og det blir lett slik at jeg slutter å stille krav til de, og er fornøyd med det jeg kan få av de, selv om det ikke er forhold. Dette har skjedd igjen med en ny mann. Jeg vet ikke hva han vil, men jeg lar det bare være som det er. Tør ikke å spørre om han er ute etter noe seriøst med meg, eller noe. Jeg bare nyter tiden, går på kino, resturanter, på turer, osv med han.

Noen som har kjent på de samme følelsene som jeg har? Usikkerheten? Hvordan prøve å finne seg sterkere? Tips?

Anonymous poster hash: e8300...208
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også sånn, bare at jeg har kuttet ut menn. Tenker at de kan pule rundt med andre istedet.

Anonymous poster hash: 8c582...492
Skrevet

Jeg synes det er viktig å huske på at for de fleste er sex en naturlig og viktig del av et parforhold. At man ønsker å ha sex med en partner, betyr ikke på noen måte at man bruker vedkommende - tross alt bør jo begge to ha lyst til å ha sex. Om man snur på det, så kan man jo si at dersom du kun ønsker å gå på kino, restauranter og turer, og ikke ha sex, «bruker» ikke du da ham for å få det du vil ha?

Om du har en grunnleggende redsel for å bli brukt, så er jo spørsmålet om det er mulig for en mann å i det hele tatt ønske å ha sex med deg uten at du automatisk tror at han vil bruke deg. Der ser jeg et potensielt problem.

Mitt råd er å tenke gjennom hvordan du ser for deg et forhold, og kommunisere dette klart og tydelig i en datingfase. Om du er redd for å bli brukt, hold gjerne igjen og vent med å ha sex inntil du føler at mannen har de kvaliteter du ønsker. Men husk også at en partner fortjener å ha lyst på sex uten å være redd for at du vil føle deg brukt etterpå.

• Liker 2
Skrevet

Slutt å la media propagandaen påvirke dere!

I media de siste 30 årene har de alle fokusert på å helligjøre sex for kvinner, altså at når man har samleie sammen med en mann så er det som at mannen "tar" noe ifra dere. At han bruker dere.

Hvis begge involverte nyter samleiet så er det ingen som blir brukt! Ikke kast sex i det dårlige lyset hele tiden. Jeg vil hevde at ihvertfall 95% av menneskene på jorda vil ha jevnlig sex med en partner så hvorfor skal kvinnene bli brukt om de har sex med en mann??

Man kan ikke tvinge andre til å være klar til et forhold, det kommer av seg selv. Ikk stå der å si at han bruker deg, ihvertfall ikke når du ikke en gang vet om han er interessert i noe mer. Spør han med en gang, så trenger du ikke å gå rundt å tenke på hvor mye du blir "brukt" av han!

Anonymous poster hash: b4d2f...842

Skrevet

Begynn å knip igjen beina en stund da vet du, så siler du ut de som kun er ute etter sex.

Anonymous poster hash: 6d352...ec7
Skrevet

Begynn å knip igjen beina en stund da vet du, så siler du ut de som kun er ute etter sex.

Anonymous poster hash: 6d352...ec7

Trådstarter: enig med dere i at vi er to som vil ha sex sammen. Og vi er begge voksne. Men det er vel det at jeg er redd at han ikke ser min verdi som forholdspotensiale i tillegg. Ja, jeg liker å ha sex med han jeg også, så kan jo ikke si at jeg ikke gjør det. Og han tenner jo på meg og, men det er det at jeg ønsker at det skal vare livet ut. Er lurt å vente med å spre beina til man vet mer hva personen står for og ønsker i livet, men selv om man venter så kan det gå galt.

Skrevet

Trådstarter: enig med dere i at vi er to som vil ha sex sammen. Og vi er begge voksne. Men det er vel det at jeg er redd at han ikke ser min verdi som forholdspotensiale i tillegg. Ja, jeg liker å ha sex med han jeg også, så kan jo ikke si at jeg ikke gjør det. Og han tenner jo på meg og, men det er det at jeg ønsker at det skal vare livet ut. Er lurt å vente med å spre beina til man vet mer hva personen står for og ønsker i livet, men selv om man venter så kan det gå galt.

Jeg tror det er mere du som ikke ser din egen verdi, og derfor tenker at han ikke vil se den heller. Du er vant med å bli satt i elskerinne boksen, og tenker at alle menn putter deg der automatisk. Sannheten kan være at det er du som putter deg selv i den boksen fordi du ikke stiller krav til de du treffer.

Ingen får respekt fra noen som ikke har egne meninger, egne standpunkter, er klar på egne holdninger og verdier osv. En ting er å si når man treffer noen at "jeg er ute etter noe seriøst" men en annen ting er å faktisk vise at man er det.

Nå vet ikke jeg hvordan du oppfører deg i en datingsetting eller hva slags verdi du har, så beklager hvis dette ikke stemmer for deg. Jeg uttaler meg på generelt grunnlag ut i fra de samtalene jeg har hatt med andre single damer i samme setting som deg, og på bakgrunn av mine egne erfaringer med å ha det som deg, før jeg endret meg.

Hvis du nå har en fyr som du dater og som du trives sammen med, ville jeg heller fokusert på å gjøre de rette tingene med han, enn å bruke energi på å tenke over hva som kanskje kan skje, fordi du alltid opplever det. Din oppgave her og nå er å vise han den verdien du har, og kanskje gi han en følelse av at du virkelig liker han og ikke bare "henger" med han fordi han tar deg med på kino, restaurant osv.

Han kan være like usikker på hva du er ute etter med han.. tenker jeg..

Skrevet

Slutt å la media propagandaen påvirke dere!

I media de siste 30 årene har de alle fokusert på å helligjøre sex for kvinner, altså at når man har samleie sammen med en mann så er det som at mannen "tar" noe ifra dere. At han bruker dere.

Hvis begge involverte nyter samleiet så er det ingen som blir brukt! Ikke kast sex i det dårlige lyset hele tiden. Jeg vil hevde at ihvertfall 95% av menneskene på jorda vil ha jevnlig sex med en partner så hvorfor skal kvinnene bli brukt om de har sex med en mann??

Man kan ikke tvinge andre til å være klar til et forhold, det kommer av seg selv. Ikk stå der å si at han bruker deg, ihvertfall ikke når du ikke en gang vet om han er interessert i noe mer. Spør han med en gang, så trenger du ikke å gå rundt å tenke på hvor mye du blir "brukt" av han!

Anonymous poster hash: b4d2f...842

Så utrolig tydelig at dette er skrevet av men mann!

Anonymous poster hash: 8c582...492

Skrevet

Det er ingenting unormalt med din situasjon. Kvinner er ikke menn og kvinner angrer oftere på sex enn menn. Du, som andre, opplever tilknytning og finner det sårende at du er god nok for sex men ikke god nok for forhold. Menn har langt mer i standard for en de vil bli monogame med enn en de vil ha sex med. De har sex med nesten hvem som helst, så å bli plassert i den kategorien ER sårende for de fleste kvinner - uavhengig av hvordan man vrir på det. Du blir en dispenser for sperm og ingenting mer.

Feminismen kan gi deg all slags bullshit, men menn og kvinner er forskjellige og du må bare stenge Samantha fra Sex og Singelliv ute, for det er ikke realiteten, og det er heller ikke noe mål at det er slik.

Svaret er i stor grad å vente med sex. Det KAN teoretisk sett skje at han dumper deg etter sex uansett. At han inngår i et monogamt, offisielt forhold med deg og proklamerer at han ikke vil treffe andre kvinner. At han treffer dine venner og familie, at dere snakker sammen hele tiden, at dere snakker om fremtiden og at han innlemmer deg i sin hverdag, og dagen etter sex er han borte.

Dette bruker folk ofte som argument når ting ikke fungerer når de hadde sex tidlig. Men det holder ikke vann. Selv om det finnes unntak, vil de aller fleste menn som kun vil ha sex med deg falle fra når de forstår at du vil ha mer. Og ikke at du bare sier du vil ha mer, du demonstrerer det, for det er handling som teller, ikke ord.

De fleste menn vil legge inn en del effort for et enkelt ligg, men det finnes begrensninger. Når han innser at han må fake et helt forhold, jevnlig kontakt og masse tidsbruk over lengre perioder, vil han ikke gidde mer.

Så dersom du faktisk bruker datingfasen på å bli kjent, lese av hans interesse og investere deg i ham (og motsatt) over tid vil du bli flinkere til å oppfatte om en mann er genuint interessert eller ikke.

Dessverre har ikke de fleste kvinner peiling på hvordan de skal lese en manns interesse.

Anonymous poster hash: c8541...b4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...