AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #1 Skrevet 26. august 2014 Jeg skal male bena på ett bord, og lurer på om jeg bare skal bruke vanlig veggmaling siden den er så mye billigere. Vet at det ikke er anbefalt, men disse bena får stort sett stå i fred så jeg lurer på om det kanskje går bra likevel. Noen som har prøvd? Anonymous poster hash: 3fe2c...051
lillemeg90 Skrevet 26. august 2014 #2 Skrevet 26. august 2014 Jeg har bare brukt vanslug veggmaling når jeg har malt møbler, har aldri hatt noe problemer med det:)
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #3 Skrevet 26. august 2014 Spørsmålet er hvilket materiale og hvilken behandling beina har fra før? I de aller fleste tilfeller så er det nødvendig med ett strøk heftgrunn for å få malingen til å sitte, når den er tørr. Anonymous poster hash: 79107...17a
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #4 Skrevet 27. august 2014 Spørsmålet er hvilket materiale og hvilken behandling beina har fra før? I de aller fleste tilfeller så er det nødvendig med ett strøk heftgrunn for å få malingen til å sitte, når den er tørr.Anonymous poster hash: 79107...17a De er malt med et eller annet (aner ikke hva), men jeg tenkte å pusse over for at malingen skal få feste. Anonymous poster hash: 3fe2c...051
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #5 Skrevet 27. august 2014 Så lenge det bare er bena burde det gå, er verre med bordplater o.l Anonymous poster hash: 101a6...92a
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 27. august 2014 #6 Skrevet 27. august 2014 En veggmaling vil være termoplastisk, altså den vil være klebende og mykere enn en maling beregnet for treverk. Den vil altså ikke tåle like mye, og på et panel f.eks kan man risikere at malingen sprekker opp på vært bord. Men, nå skal du kun male bordben, og selv om det ikke er noen som ville anbefalt det, så går det nok helt fint. Husk å vask, mattslip lett og så grunn før du går på med 2-3 strøk med maling. 2
Grønn Frosk Skrevet 27. august 2014 #7 Skrevet 27. august 2014 Jeg tror også det går helt fint siden det er bordbein som ikke blir utsatt for mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå