Gå til innhold

Kombinasjon av utholdenhet og styrke (lavkarbo).

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det kommer til utholdenhet trives jeg absolutt best på lavkarbo. Synes ofte det blir mye tyngre å løpe dersom jeg har fått i meg en del karbo. Trives på 20-50gram khd i døgnet.

Nå har jeg tenkt å begynne å trene litt styrke, ettersom dette er et felt innenfor trening jeg ikke mestrer like godt. Jeg er ikke ekstrem når det kommer til "gains" (som kompiser jeg har snakt med har gnålt om), men jeg ønsker såklart å få noe ut av treningen!

Burde jeg øke karboinntaket de dagene jeg trener styrke, og holde det lavere de dagene jeg jogger?

Jeg presterer best på skolen også med lavkarbo, så alternativet hadde vært å ta meg en skål med havregryn ettter en styrkeøkt. Men hvordan er det egentlig med muskler og karbo? Folk er stadig uenige leser jeg.. Men hva funker best for DEG, som du vil anbefale videre?

Anonymous poster hash: 61482...175

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt an på. Du trenger ikke øke inntaket ekstremt, men det er sikkert ikke en ulempe å innta litt mer karbohydrater etter trening. Selv spiser jeg rosiner og bcaa rett etter trening før jeg går hjem og spiser et vanlig måltid.

Skal du ha "gainz" er det uansett viktig med energioverskudd. Om du tåler melk er det kanskje ikke så dumt med en liter h-melk rett etter trening heller.

Skrevet

Jeg trener både styrke og utholdenhet. Målet med treningen er å få overskudd i hverdagen, og å ha en sterk kropp. Jeg trener ikke styrke for å pumpe muskler, men for å være passe sterk.

Karbohydrater teller jeg ikke. Kilder til karbohydrater er tyrkisk yoghurt, nøtter, frø, fløte, seterrømme, grønnsaker (både under og over jorden), egg, mørk sjokolade og bær.

De dagene jeg trener spiser jeg mer mat generelt, og dermed både mer karbohydrater, fett og proteiner.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...