AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #1 Skrevet 26. august 2014 Jeg har så lyst til å begynne med kickboxing eller thaiboxing, for å gå ned i vekt. Har funnet flere plasser her i Oslo spm tilbyr det. Problemet er bare at det er skummelt å dra dit alene, og jeg føler at alle kommer til å lure på hva den feite dundra gjør der. Alle er nok skikkelig trent liksom.. Noen som går på det, og kan fortelle litt hvordan treningene foregår? Er det noe for en som ikke har trent siden november? Anonymous poster hash: e618f...9f3
Wiggins Skrevet 26. august 2014 #2 Skrevet 26. august 2014 (endret) Det er en stund siden jeg drev med kampsport, men av de som begynte var de færreste supertrente fra før av. Noen var til og med gode og runde. Så lenge du er dedikert og gjør en hederlig innsats tror jeg ikke noen vil se rart på deg. EDIT: Hvis du ikke har trent siden november i fjor, vil du nok bli stiv som en pinne etter første trening. Det er rett og slett ikke til å unngå, du må bare la stølheten var de dagene det tar. En treningsøkt på kampsport er typisk å jogge noen runder i salen, deretter noen styrkeøvelser, og så begynne og terpe på diverse kampteknikker. Om du begynner på et kampsportkurs er det vel og bra, men det er nok neppe mer enn to ganger i uka. Hvis du trenger å gå ned i vekt bør du tenke på hvordan du kan legge inn mosjon (ikke nødvendigvis trening) hver dag. Det enkleste er å bytte ut bil eller buss med å gå eller å sykle. Om du har noen kilometers vei til jobb eller skole, går eller sykler denne og holder kostholdet uendret, vil du gå ned litt i vekt over tid. Tar du også trapper istedenfor heis og generelt får lagt inn en del bevegelse i hverdagen kan det bli en langsom og ikke minst varig vektnedgang. Endret 26. august 2014 av Wiggins
Erazor Skrevet 26. august 2014 #3 Skrevet 26. august 2014 Dersom målet er vektnedgang, ville jeg først og fremst ha sett på kostholdet, og så brukt treningen som et supplement. Det er ikke nødvendig å være i god form for å begynne på nybegynnerkurs i kampsport. Hvordan treningene foregår vil nødvendigvis variere fra klubb til klubb, men en typisk nybegynnertrening vil gjerne være oppvarming, teknikktrening, muligens lett kamptrening og så gjerne en liten styrkeøkt til slutt før uttøying. Om du ønsker å gå kamp, så er det for øvrig en stor fordel å ha god kondisjon. Så om du får lagt inn kondisjonstrening utenom, så vil det nok både hjelpe for å regulere vekten og for å gjøre kampsporttreningen enda artigere.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #4 Skrevet 26. august 2014 Det er en stund siden jeg drev med kampsport, men av de som begynte var de færreste supertrente fra før av. Noen var til og med gode og runde. Så lenge du er dedikert og gjør en hederlig innsats tror jeg ikke noen vil se rart på deg. EDIT: Hvis du ikke har trent siden november i fjor, vil du nok bli stiv som en pinne etter første trening. Det er rett og slett ikke til å unngå, du må bare la stølheten var de dagene det tar. En treningsøkt på kampsport er typisk å jogge noen runder i salen, deretter noen styrkeøvelser, og så begynne og terpe på diverse kampteknikker. Om du begynner på et kampsportkurs er det vel og bra, men det er nok neppe mer enn to ganger i uka. Hvis du trenger å gå ned i vekt bør du tenke på hvordan du kan legge inn mosjon (ikke nødvendigvis trening) hver dag. Det enkleste er å bytte ut bil eller buss med å gå eller å sykle. Om du har noen kilometers vei til jobb eller skole, går eller sykler denne og holder kostholdet uendret, vil du gå ned litt i vekt over tid. Tar du også trapper istedenfor heis og generelt får lagt inn en del bevegelse i hverdagen kan det bli en langsom og ikke minst varig vektnedgang. Takk for svar. Det er da altså to ganger i uka med thaiboxing, som supplement til treningstudio. I tillegg går jeg til skolen, er bare en kilometer, men bedre enn ingenting. Dersom målet er vektnedgang, ville jeg først og fremst ha sett på kostholdet, og så brukt treningen som et supplement. Det er ikke nødvendig å være i god form for å begynne på nybegynnerkurs i kampsport. Hvordan treningene foregår vil nødvendigvis variere fra klubb til klubb, men en typisk nybegynnertrening vil gjerne være oppvarming, teknikktrening, muligens lett kamptrening og så gjerne en liten styrkeøkt til slutt før uttøying. Om du ønsker å gå kamp, så er det for øvrig en stor fordel å ha god kondisjon. Så om du får lagt inn kondisjonstrening utenom, så vil det nok både hjelpe for å regulere vekten og for å gjøre kampsporttreningen enda artigere. Takk for svar! Er allerede i gang med kostholdsendring, selvfølgelig. Men har også lyst på noe som er trening, men samtidig utfordrende, spennende og gøy. Vil kjenne at jeg utvikler meg. Anonymous poster hash: e618f...9f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå