Gå til innhold

20.000 norske oljejobber kan forsvinne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkt når dem må arbeide like mye for 350.000 i året. Nå har dem vel rundt 700.000-850.000. Jeg syns ikke det er rettferdig engang at dem har denne lønnen.

Vil dette utløse noe slags krise for bankene? Tipper disse arbeiderene har mye i lønn for dem trudde sikkert dem kom til og ha 800.000 i året hele livet.

Anonymous poster hash: e021a...e97
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkt når dem må arbeide like mye for 350.000 i året. Nå har dem vel rundt 700.000-850.000. Jeg syns ikke det er rettferdig engang at dem har denne lønnen.

Vil dette utløse noe slags krise for bankene? Tipper disse arbeiderene har mye i lønn for dem trudde sikkert dem kom til og ha 800.000 i året hele livet.

Jeg finner din bruk av "dem" bekymringsfull.

Anonymous poster hash: 6be96...d90

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ingen tror på at det er snakk om 20 000 jobber i Nordsjøen som forsvinner, flesteparten er nok stillinger i leverandørindustrien. De som faktisk har 350 000

Gjest Artistina
Skrevet

"I oljen" betyr mer enn offshore-jobber. Det er tusenvis ansatte på land både i oljeselskapene og i leverandørindustrien.

Innstramminger hos oljeselskapene får store ringvirkninger.

Skrevet

"I oljen" betyr mer enn offshore-jobber. Det er tusenvis ansatte på land både i oljeselskapene og i leverandørindustrien.

Innstramminger hos oljeselskapene får store ringvirkninger.

Takk...

Skrevet

Uvitenhet er no dritt!

Og du vet tydeligvis ingenting (lite!!) om å jobbe i nordsjøen. Eller oljen, som du kaller det.. elsker all den synsingen om hva folk tjener offshore. Jobber selv ute, og den mill alle sikter til er det fåtall som har.

Sett deg ned å regn på reisetid, 12-16 timers arbeidsdager, ventetid og alt annet som hører med det å jobbe ute og se om du kommer fram til et svar du er tilfreds med.

• Liker 1
Skrevet

Med skolegang og klokt hode er det ikke noe problem å tjene 800" i året. Bare sette seg et mål og jobbe for det!! Latskapen sitter for godt i enkelte -det som skiller klinten fra hveten..

Skrevet

Mannen min jobber off-shore, og han har ikke 700 000 - 850 000 kr i årslønn.

Eller kanskje han gjemmer de siste 100 000 - 250 000 for meg? Det må undersøkes... :lur:

Og hvor mye lønn mener du er passende for å være på jobb 24/7 i opptil 20 uker i året?

Men, hvor mye sparer staten når alle disse blir arbeidsledige og må gå over på dagpenger, omskoleres, og etterhvert trygdes fordi de er for "gamle og utdaterte" til at noen andre vil ansette dem?

(Noe som vanligvis skjer når man passerer 40)

Alle arbeidsgivere vil helst ha ansatte under 25 år, med 7 års utdannelse, og 20 års erfaring.

(Ja, dårlige nyheter både for unge og "gamle")

Anonymous poster hash: cfe36...9bf

Skrevet

Sikkert mange i nordsjøen som kommer til og miste jobben sin. Stort sett alle jeg kjenner som jobber i nordsjøen har rundt 650.000 til 850.000 i året. Og dem sier det er langt ifra hard arbeid der ute, men det er sikkert fra person til person.

Men har en følelse at det kun er nordsjø folk som kommenterer. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Dette var nesten pinlig å lese...

Skrevet

1. Jeg blir provosert over uvitendes påstand om offshoreansattes lønn.

2. 20 000 stillinger som omtalt, er ikke kun offshore, fåtallet er offshore.

3. Her kommer min påstand, les denne, folkens, og husk mine ord i noen år.

Disse "nedgangstider" skyldes Statoils kampanje "Morgendagens Helter" som de har kjørt de siste fem årene.

Klart Statoil (og andre operatører) har mye daukjøtt i bedriften, og siden oppsigelsesvernet i Norge stiller så sterkt så blir de ikke kvitt disse lite produserende ansatte heller. Hva gjør de da?

Jo, de oppfordrer morgendagens helter til å utdanne seg til siv.ing og annet som vil være matnyttig for Statoil, når det plutselig står 15 000 nyutdannede siv.inger uten jobb og Statoil har fått sparket mye av staben sin så kan de på øke investeringene igjen og plukke arbeidstakere fra øverste hylle.

Vent et par år så er investeriingene på vei opp igjen :)

Det som er synd er at Statoils galskap får store ringvirkninger, mange mindre bedrifter kommer til å konke på grunn av dette sparetiltaket.

Skrevet

Sikkert mange i nordsjøen som kommer til og miste jobben sin. Stort sett alle jeg kjenner som jobber i nordsjøen har rundt 650.000 til 850.000 i året. Og dem sier det er langt ifra hard arbeid der ute, men det er sikkert fra person til person.

Hvis du ser kilden, så ser du at det er snakk om helt ubetydelige antall offshore, og i all hovedsak stillinger på land og i infrastruktur , service/leverandør og samfunnsmessig. Behovene offshore er konstante til plattformene blir sanert, og det er stort sett knytet til 20 -30 år fram i tid.

Men man ser ikke VEKST i stillinger ofshore, men tatt i betraktning kravene, så er ikke det ett problem.

Skrevet

Men herregud hvor redde folk blei da. Og som jeg sier så vet jeg hva dem tjener.. har som sagt mange venner som jobber der ute.

Så skjønner ikke at folk sitter her og sier dem får mindre enn dette.

Skrevet

Men herregud hvor redde folk blei da. Og som jeg sier så vet jeg hva dem tjener.. har som sagt mange venner som jobber der ute.

Flesteparten jeg kjenner tjener 600-1000 000 på land, og kjører BMW eller Audi. Jeg ville være en fucking retard om jeg basert på det påstod at alle i Norge hadde denne typen økonomi.

Jeg sitter å lønner en god del folk offshore som ikke tjener å mye som du hevder, og føler fordommene er unyttige og skadelige for bransjen vår.

Skrevet

Du vet at lønnen kommer an på arbeidsgiver, og type jobb/stilling, ikke sant?

Og at når gjennomsnittslønnen er på 800 000 kr, så vil det alltid være noen som tjener over, og noen under gjennomsnittet?

Anonymous poster hash: cfe36...9bf

Skrevet

Stort sett alle? ? Hva jobber dem med da?? Er alle i drift eller??

Skrevet

Det største varskoet burde jo være for alle i dette landet som nyter godt av velferdsgoder.

Oljeindustrien i Norge halter, det er bare å innse. Innen få år må vi regne med å høre ord som velferdskutt og den slags.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...