Quinden Skrevet 4. juli 2004 #1 Skrevet 4. juli 2004 Min datter på 13 satt barnevakt h os min svigerinne. Hun begynnte økten i 13.00 da disse skulle være vekke mesteparten av dagen og til ca. 24.00. i 23.00 tiden ringte de til min datter og spurte om hun kunne sitte noen timer til noe hun sa ja til, (turde ikke å si nei) venninnen hadde gått hjem og hun selv var trøtt og ville også hjem. Jeg ringte til min svigerinne og sa at min datter ville hjem, hun hadde slitt med at ungene ikke ville legge seg og var sliten og hadde innstilt seg på til 24.00. Hun ville heller ikke sover over, for da må hun tidlig opp og styre på med ungene som er 5 og 10 år gamle. Utfallet ble en sur svigerinne som skjelte ut min datter, og nå vil hun ikke lenger sitte barnevakt. Jeg ble overgitt, men kanskje jeg følsom i og med at det handler om min datter eller hva sier dere.?? :oops:
Gjest 1111 Skrevet 4. juli 2004 #2 Skrevet 4. juli 2004 Avtalen var jo at datteren din skulle sitte barnevakt til 24.00, og derfor syns jeg ikke svigerinnen din hadde rett til å skjelle henne ut og bli sur av den grunn. en avtale er en avtale.
Gjest Madam Felle Skrevet 4. juli 2004 #3 Skrevet 4. juli 2004 Jeg hadde spurt svigerinnen, om hvorfor hun skjeller ut en barnevakt, som ikke ønsker å sitte lengre enn bestemt. Og hva hun egentlig forventer av en 13 år gammel jente. Forstår godt at hun ikke ønsker å sitte barnevakt hos en utakknemlig b****.
Cilla Skrevet 4. juli 2004 #4 Skrevet 4. juli 2004 Jeg hadde vel vært glad datteren min slapp og sitte mere barnevakt for en slik hurpe.
Bridget Jones Skrevet 5. juli 2004 #5 Skrevet 5. juli 2004 Så utakknemlig, men hun er vel gjerne av den frekke typen som ringer igjen uten at noe har skjedd :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2004 #6 Skrevet 5. juli 2004 Altfor mye ansvar for en 13 åring i så mange timer. Jeg hadde sagt til min svigerinne, at om det hjelper deg å skjelle noen ut, så er det greit. Avtaler er til for å holdes-
Quinden Skrevet 6. juli 2004 Forfatter #7 Skrevet 6. juli 2004 Godt å høre at jeg reagerer normalt. Vet de skal i bryllup i august, da vet jeg de må finne en annen løsning.
Tusenfryd Skrevet 6. juli 2004 #8 Skrevet 6. juli 2004 Altfor mye ansvar for en 13 åring i så mange timer. Jeg hadde sagt til min svigerinne, at om det hjelper deg å skjelle noen ut, så er det greit. Avtaler er til for å holdes- Enig. Hele dagen! Hjelpes, det var lenge og mye ansvar ja. Og når skal 13-åringer egentlig være i seng? Da måtte jo avtalen vært at hun skulle overnatte da, så hun kunne gå og legge seg når hun var trøtt...
Varja Skrevet 6. juli 2004 #9 Skrevet 6. juli 2004 Synes 13 år er litt for ungt til å være barnevakt så seint på natten. Det er jo ikke lenge siden hun trengte barnevakt selv egentlig. Mange 13-åringer ville vel helst slippe å være alene i huset/leiligheten hele natten, selv uten å ha ansvaret for mindre barn i tillegg.
LilleBille Skrevet 6. juli 2004 #10 Skrevet 6. juli 2004 Synes dette var et alt for stort ansvar å legge på en 13 åring. Både alt for lang tid .. og alt for sent på kvelden. At din svigerinne i tilleg tillater seg å skjelle ut jenta .. sier jo ganske mye om henne... :o - synes vel det grenser til uansvarlighet å overlate to barn på 5 og 10 til en så ung barnevakt i så mange timer, og la henne ha det fulle ansvaret.. Hadde det vært meg ville jeg nektet min datter å sitte barnevakt der mer ... - og gitt beskjed om det til svigerinnen min.
Quinden Skrevet 6. juli 2004 Forfatter #11 Skrevet 6. juli 2004 Ja, enig med at hun er for ung, men hun hadde en 15 års gammel venninne med seg, men likevel, grensen er nådd, heretter blir det nei. Takk for innspill jenter!!
Gjest Poirot Skrevet 6. juli 2004 #12 Skrevet 6. juli 2004 13 år er ikke for lite til å være barnevakt. Men ofte for lite til å tørre å si nei. Nei, jeg synes ikke du er for følsom.
Gjest Embla s Skrevet 6. juli 2004 #13 Skrevet 6. juli 2004 Enig med de andre! to barn på fem og ti år i så mange timer... (syns egentlig svigerinnen din kunne vært veldig fornøyd med den lange dagen og kvelden og latt være å ringe og mase om mer) :-?
Gjest Anonymous Skrevet 9. juli 2004 #14 Skrevet 9. juli 2004 Var borti noe lignende selv da jeg var 13, men jeg hadde 4-5 barn å passe (alder 4-9). Men i tillegg til meg var dattern deres på 11 der, men hun var selv 8 år i hue og jeg følte virkelig at jeg satt barnevakt for hun også. Det verste med det hele var at jeg ikke fikk betalt engang. :o Jeg var så skuffa og følte meg veldig snytt. Men sjenerte meg turte jo ikke si ifra til de. Trodde foreldrene virkelig at jeg syns at det var morsomt å passe barn fra morgen til kveld og at jeg gjorde det for egen glede. Det var første og siste gang jeg var der! Foreldrene kom hjem kl 02 og da fikk jeg taxi hjem. Jeg var en smule trøtt da for å si det sånn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå