AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #1 Skrevet 26. august 2014 Jeg må gå til psykolog. Sliter med sosial angst og depresjon. Min aap periode går ut i november og jeg er bekymret for at jeg må gjøre noe jeg "ikke klarer" som kurs eller praksisplass. For meg er det vanskelig å bare gå ut av døra og være rundt mennesker. Men jeg vet jo at det mest sannsynlig vil hjelpe meg å gå til psykolog.. Men er bekymra for hva som skjer når jeg søker forlengelse av aap. Så hvor lenge har du gått på aap, og hva har du "måtte" gjøre? Anonymous poster hash: 2e38b...15e
Tøytigern Skrevet 26. august 2014 #2 Skrevet 26. august 2014 Jeg må gå til psykolog. Sliter med sosial angst og depresjon. Min aap periode går ut i november og jeg er bekymret for at jeg må gjøre noe jeg "ikke klarer" som kurs eller praksisplass. For meg er det vanskelig å bare gå ut av døra og være rundt mennesker. Men jeg vet jo at det mest sannsynlig vil hjelpe meg å gå til psykolog.. Men er bekymra for hva som skjer når jeg søker forlengelse av aap. Så hvor lenge har du gått på aap, og hva har du "måtte" gjøre?Anonymous poster hash: 2e38b...15e Det er jo det du skal avklare med en periode med AAP: Hva det er du kan klare. Du må ikke noe som helst. Det du plikter å gjøre for å kvalifisere til AAP, er å fylle kriteriene for ordningen. Med andre ord skal de avklare arbeidsevnen din. Praksisplass er en del av det. Men der skal du selv foreslå hva du ønsker, av den enkle grunn at det skal lede til et sted du blir ansatt og kan jobbe. Lykke til. 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #3 Skrevet 26. august 2014 Du vil nok måtte ut i praksisplass etterhvert, da dette er viktig for å kunne vurdere restarbeidsevne. Men så lenge du samarbeider godt med behandlere og NAV, så vil ting bli tatt i ditt tempo, selv om du nok vil føle et visst press på å gå videre etterhvert. Anonymous poster hash: f3353...2a4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #4 Skrevet 26. august 2014 Absolutt.. Alle må gjøre ting dem kanskje ikke vil når dem går på aap. Du har angst og depresjon. Det er ingen sykdom så du vil nok klare deg fint ute på en utplassering som nav kommer med.. du vil også få lov og ta det i ditt tempo. Det beste for angst og depresjon er og komme seg ut blandt folk å ikke være inne hele tiden. Det er faktisk det eneste som kan hjelpe deg. For meg så virker det ut som du har lyst og kruse inn til en uføre stadie, men det får du nok neppe nå lengre med angst og depresjon. Før så kunne du få det, men ikke nå lengre. Anonymous poster hash: f483c...1f2 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #5 Skrevet 26. august 2014 Var tidsbegrenset ufør i 2 år, før jeg gikk over på AAP da det kom. Hadde ingen plan, gikk på AAP i tre år uten å ha vært i en eneste samtale med nav. Søkte ufør og fikk innvilget etter nesten 3 måneder.Anonymous poster hash: 74b17...d10
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #6 Skrevet 26. august 2014 Jeg har hatt AAP snart 1 år. hatt et hel**** med min saksbehandler som ikke skjønner hvor syk jeg er enda det er levert inn masse papirer fra leger og spesialister. Det har endt med at legen selv har ringt nav og sagt hva hun mener så foreløpig får jeg litt fred. Målet er og komme meg i arbeid så snart formen tillater det og har gjort masse selv for at jeg skal blir frisk. Anonymous poster hash: c5bad...9ed
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #7 Skrevet 26. august 2014 Absolutt.. Alle må gjøre ting dem kanskje ikke vil når dem går på aap. Du har angst og depresjon. Det er ingen sykdom så du vil nok klare deg fint ute på en utplassering som nav kommer med.. du vil også få lov og ta det i ditt tempo. Det beste for angst og depresjon er og komme seg ut blandt folk å ikke være inne hele tiden. Det er faktisk det eneste som kan hjelpe deg. For meg så virker det ut som du har lyst og kruse inn til en uføre stadie, men det får du nok neppe nå lengre med angst og depresjon. Før så kunne du få det, men ikke nå lengre. Anonymous poster hash: f483c...1f2 [/acronym Er ikke angst og deperesjon en sykdom? Psykisk sykdom? Anonymous poster hash: 4011b...152 19
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #8 Skrevet 26. august 2014 Jeg har gått på AAP i 3,5 år etter 1 års sykemelding. Aktivitetsplanen min innebærer jevnlig oppfølging hos lege og sykehus etter slag og hjerteinfarkt. Hovedoppgaven min er å gjøre så lite som mulig egentlig, men kan jeg så jobber jeg litt når jeg kan. NAV har i løpet av disse årene kalt meg inn til samtale 2 ganger. Om jeg lurer på noe har jeg tatt kontakt med saksbehandler på mail eller telefon. Anonymous poster hash: c5988...49f
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #9 Skrevet 26. august 2014 Min aktivitetsplanen består av hvile. Har ME Anonymous poster hash: 39e10...239
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #10 Skrevet 26. august 2014 Var tidsbegrenset ufør i 2 år, før jeg gikk over på AAP da det kom. Hadde ingen plan, gikk på AAP i tre år uten å ha vært i en eneste samtale med nav. Søkte ufør og fikk innvilget etter nesten 3 måneder.Anonymous poster hash: 74b17...d10 Med andre ord etter 5 år... Anonymous poster hash: 08243...899
Brimi Skrevet 26. august 2014 #11 Skrevet 26. august 2014 (endret) 2 og et halvt år har jeg gått på aap. Det jeg må gjøre er å følge opp psykolog og være på et sted for de som ikke er i jobb( for alle aldre , er kurs og møter og sånt der) Endret 26. august 2014 av Brimi
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #12 Skrevet 26. august 2014 2 og et halvt år har jeg gått på aap. Det jeg må gjøre er å følge opp psykolog og være på et sted for de som ikke er i jobb( for alle aldre , er kurs og møter og sånt der) Hva slags opplegg er dette? Hva er tema for møtene og hva lærer dere på kursene? Anonymous poster hash: f62ed...9e3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #13 Skrevet 26. august 2014 Jeg går kun til psykolog nå for Ptsd og annet grums som følger med. Prøvde meg på en tilrettelagt "arbeidsplass" men det gikk ikke så bra. Ble sendt dit for tidlig så det ende med sammenbrudd og jeg sluttet å gå dit. Anonymous poster hash: 1d381...78e
Brimi Skrevet 26. august 2014 #14 Skrevet 26. august 2014 Hva slags opplegg er dette? Hva er tema for møtene og hva lærer dere på kursene? Anonymous poster hash: f62ed...9e3 Kanskje ikke møter i den forstand. Men du kan være med i en strikkegruppe f.eks. Er en kafé der også. Det er mange ting du kan gjøre. F.eks datadesign, maling, skrivekurs, sykurs, strikke, hekle, danse, spille instrumenter, fotografi osv. Dette er i Vestfold da. Vil ikke legge ut navnet på stedet, men send pm om du eller noen andre vil vite :-)
Gjest Blomst83 Skrevet 26. august 2014 #15 Skrevet 26. august 2014 Jeg var først på sykemelding,så rehab 3 år,så midlertidig ufør frem till AAP kom,og så deretter over på ufør.Jeg hadde en liten periode hvor jeg hospiterte på en SFO,ellers har min plan bestått av behandling.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #16 Skrevet 26. august 2014 Har ingen aktivitetsplan, er ingenting som kan gi bedring (ME). Er stort sett sengeliggende med noen unntak hvor jeg kan treffe venner/familie, eller gjøre lette aktiviteter. Så min aktivitet går egentlig mest ut på å få litt livskvalitet når jeg skulle klare det, og fysioterapi for å lette sekundærplager. Vært på AAP i 5 1/2 år, de 2 første årene var det vel kanskje "rehabilitering" det het. Fått avklart restarbeidsevne av 3dje part, søkte ufør i mars. Anonymous poster hash: 0ff9a...df1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #17 Skrevet 26. august 2014 Med andre ord etter 5 år...Anonymous poster hash: 08243...899 Jepp, flink til å regne du Anonymous poster hash: 74b17...d10
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #18 Skrevet 26. august 2014 Jobbe 20 % der jeg jobbet før jeg fikk slag. Har vært på AAP i ett drøyt år, og uføresøknad sendes i september. Det uavklarte er om det blir 80 eller 100 %.Anonymous poster hash: dd35f...7e3
Gjest Blomst83 Skrevet 26. august 2014 #19 Skrevet 26. august 2014 Er ikke angst og deperesjon en sykdom? Psykisk sykdom? Anonymous poster hash: 4011b...152 Her på kg så er det dessverre mange som mener at man ikke syk før manså og si er lam fra halsen og ned.Og sliter man psykisk er man bare lat og giddalaus.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #20 Skrevet 26. august 2014 Klarte å jobbe meg opp 55 % etter flere år utenfor arbeidslivet.Ble kastet ut av aap nå i våres når de gjorde om systemet. Jobber nå 100% og har ikke lenger et liv. Helger orker ueg ingenting og i ukedagene så gjelder jobb, mat og søvn.Anonymous poster hash: f2b32...a6e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå