Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, håper noen kan hjelpe meg med denne saken.

Jeg kjøpte et bord og en ileggsplate fra utstilling hos en stor møbelkjede for 2 måneder siden, bordet hadde et par riper men ingen store feil, og var derfor satt ned i pris. Bordetplaten er sammensatt av to plater som møtes på midten av bordet og man kan trekke det ut og legge ileggsplaten i midten, og på både de faste bordplatene og på ileggsplaten er det pinner på den ene siden og hull på den andre siden som fungerer som lås.

Et par dager etter at vi hadde kjøpt og hentet bordet, slo det seg slik at bordplaten hadde løftet seg over 1 cm på hver side, og vi tok kontakt med butikken med en gang. Etter 3-4 uker uten svar og etter å ha tatt kontakt med dem gjentatte ganger oppdaget vi at bordet hadde lagt seg helt ned igjen og så ut som før, men nå ville ikke ileggsplaten på plass, da låsen på selve bordet har blitt bøyd, så vi tok kontakt med de på nytt. Fikk endelig svar nå etter snart 2 måneder, og fikk beskjed om at de har byttet leverandør og vi ikke kan få ny ileggsplate, noe som uansett ikke ville ha hjulpet da det er bordet det er noe galt med, og at jeg heller ikke kan få noen kompensasjon eller nytt bord da bordet var satt såpass mye ned i pris. Vi fikk tilbud om å levere tilbake bord og platen og få pengene igjen, men jeg ønsker jo å ha dette bordet og lurer da på hvilke rettigheter jeg har. Denne butikken har også en utvidet 5 års garanti da de selv føler at produktene de selger er av så god kvalitet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper du har reklamert skriftlig og ikke muntlig?

Kontakt forbrukerrådet for råd om hvordan dette kan løses.

Anonymous poster hash: 4ba70...d62

Skrevet

Hvis de ikke har det bordet i sortimentet sitt lenger, hva er det du ønsker? Du har jo fått tilbud om å få pengene tilbake.

• Liker 1
Skrevet

Enten vil du ha bordet og er fornøyd, eller så sier du ja til å få pengene tilbake. Det er jo en grunn til at utstillingsvarer selges billig, det er jo alltid en fare for at det kan være skader på dem. Synes forretningen har vært reale når de tilbyr deg pengene tilbake.

Anonymous poster hash: e654a...1d5

Skrevet

Enten vil du ha bordet og er fornøyd, eller så sier du ja til å få pengene tilbake. Det er jo en grunn til at utstillingsvarer selges billig, det er jo alltid en fare for at det kan være skader på dem. Synes forretningen har vært reale når de tilbyr deg pengene tilbake.Anonymous poster hash: e654a...1d5

Ja hva mer kan du egentlig ønske?

Anonymous poster hash: 0adb7...440

Gjest Artistina
Skrevet

Jeg forstår heller ikke helt hva du tenker på.

Så lenge de tilbyr å ta bordet tilbake og gi deg pengene igjen så har de gjort sitt.

Du kan jo prøve å snakke med en snekker og høre om han kan hjelpe deg å få bordet i stand?

Skrevet

Grunnen til at bordet ble solgt billig var at det hadde et par riper, at bordet slo seg i etterkant og løftet seg på sidene er ikke den "skaden" det ble solgt med, når jeg tok kontakt med butikken første fortalte de meg at dette også hadde skjedd med et tidligere utstillingsbord i samme modell men annen tretype, og de forespeilet meg at jeg kom til å få et nytt bord da dette ikke var en skade bordet var solgt med og som da var dekket av deres egen utvidet garanti i tillegg til kjøpsloven.

De har fortsatt bordet i sortimentet sitt, men de har endret leverandør og det er gjort små endringe på bordet, en av de er låsemekanismen som jeg nå har et problem med. De sa at de kunne komme å se på bordet og muligens få det reparert, men det har de nå trukket tilbake.

Har deler av korrespondansen på mail, men desverre ikke alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...