*M* Skrevet 4. juli 2004 #1 Skrevet 4. juli 2004 Jeg har nå tenkt å kjøpe ny PC (bærbar) og er ganske grønn på hvordan jeg skal kjøpe/få internett tilgang. Blokken jeg bor i har UPC tilkobling, men jeg vet ikke om det er mulig å bruke en annen leverandør med hensyn til bredbånd? Har ikke spesielt god råd (student) og vil derfor velge billigst mulig.. Noen som har noen anbefalinger? Eller tips/ råd?
Gjest the imp Skrevet 5. juli 2004 #2 Skrevet 5. juli 2004 Du må ha et nettverkskort i PC-en din. Bestiller du fra UPC så får du med alt annet utstyr du trenger, det samme gjelder dersom du bestiller fra andre leverandører som Telenor, NextGentel osv. NextGentel er vel blant de billigste så vidt jeg vet, dessuten har de bra hastighet.
14062003 Skrevet 5. juli 2004 #3 Skrevet 5. juli 2004 Er ikke UPC billigst med sitt miniabonnement da? Og ofte med kampanjer slik at man slipper oppstartsavgiften? Jada, jeg er ex-inhabil (bare så det er sagt).
Gjest Devil's Spawn Skrevet 5. juli 2004 #4 Skrevet 5. juli 2004 http://www.dagbladet.no/dinside/2004/04/02/395006.html
Gjest the imp Skrevet 5. juli 2004 #5 Skrevet 5. juli 2004 De fleste har sånne kampanjer hvor du slipper å betale for oppkoblinga osv, vet ikke om NextGentel har det, men vet at både BlueCom og Telenor opererer med dette.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 5. juli 2004 #6 Skrevet 5. juli 2004 Jeg tror nok ikke Nextgentel er for dem som skal ha "grei" hastighet for en billig penge. De har derimot mest fart for pengene, tør jeg å påstå. Jeg har aldri hørt om kampanjer hvor dem har fri etablering, men dem har en sommerkampanje nå med høyere hastigheter for 3 måneder(eller noe sånt). I tillegg kjører dem opp farten enkelte helger uten tillegg i prisen.
14062003 Skrevet 5. juli 2004 #7 Skrevet 5. juli 2004 Jeg tror nok ikke Nextgentel er for dem som skal ha "grei" hastighet for en billig penge. De har derimot mest fart for pengene' date=' tør jeg å påstå. [/quote']Enig!
Arkana Skrevet 5. juli 2004 #8 Skrevet 5. juli 2004 Vi er i allefall veldig fornøyd med NGT. Det kostet oss en tusenlapp i etablering for over 4 år siden. Vi har tilbud fra jobben til samboeren min da, så vi får det billigere enn de vanlige kundene. Vi har aldri hatt behov for hjelp av noe slag, så det kjenner jeg ikke til.
Gjest Eir Skrevet 5. juli 2004 #9 Skrevet 5. juli 2004 Jeg mener vi fikk dette. Men det er 2,5 år siden altså... Og vi er knallfornøyde med NGT (sånn foruten fakturatelefonkøen). Vi fikk noe ekstra/fratrekk pga treg leveringstid, synes jeg å huske. Er ellers storfornøyd, tror vi har hatt en nedetid på en halvtime på to år, og de setter jo opp hastigheten på abonnementet, med jevne mellomrom. Fakturaspørsmål tar jeg bare via mail, det går mye raskere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå