Gå til innhold

Noen som deler soverom med større babyer/små barn?(bhg alder)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge delte dere soverom med barn i bhg alder før det ble helt "uutholdelig"?

Vi jobber i en annen by enn hjembyen foreløpig, og vet ikke helt når vi skal tilbake - men det er tidligst om halvannet år(vi eier bolig her med mer plass og flere soverom). Da er barnet 2,5 år.

Vi har lett veldig lenge etter egnet bolig nå, og etter lang tids leting har vi funnet en veldig fin 2roms med et stort soverom, så foreløpig er det null problem å dele(babyen er 8 mnd og våkner endel på natt for å få smokk osv, så vi vil sove på samme soverom foreløpig uansett).

Jeg vil heller ikke bo på denne nye plassen i en veldig kort tid og finne 3 roms "bare fordi", jeg synes barn skal ha stabilitet.

Så jeg lurer på hvor lenge dere følte det var overkommelig å dele soverom med 1 barn(og visa versa selvsagt).

Vi har plass til lekekrok i både stue og soverom til barnet.

Anonymous poster hash: 0f529...e03
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Toåringen sover fortsatt på vårt rom fordi det funker bra. Vi har et ekstra rom, men det egner seg ikke så veldig godt som soverom pga støy.

Skrevet

Lillegutt på 2.5 sover fortsatt på mitt rom:) Det er best sånn, hvis han våkner hopper han opp i senga mi og sover videre der. Sånn sover vi best.

Han har eget rom og, men det blir mer brukt som lekerom foreløpig :)

Skrevet

Toåringen sover fortsatt på vårt rom fordi det funker bra. Vi har et ekstra rom, men det egner seg ikke så veldig godt som soverom pga støy.

Lillegutt på 2.5 sover fortsatt på mitt rom:) Det er best sånn, hvis han våkner hopper han opp i senga mi og sover videre der. Sånn sover vi best.

Han har eget rom og, men det blir mer brukt som lekerom foreløpig :)

Har dere byttet fra sprinkelseng enda - og har dere noe form for skille?

Tenker det kanskje blir litt dårlig luftsirkulasjon av å sette opp sånne skillebrett, men vurderte en halvgardin dersom vi blir boende en stund. Egentlig mest så vi kan ha noe privatliv, men det mp man vel holde til badet/stuen etterhvert som de blir større ;)

Skrevet

Jeg er alene med lillegutt så har egentlig ikke behov for noe skille, eneste som skjer i senga mi er soving :)

Lillegutt sover i sprinkelsenga si med den ene siden nede.

Skrevet

Sprinkelseng hvor vi har fjernet den ene siden. Vi har privatliv andre steder i leiligheten.

Skrevet

Min begynte å våkne lett når jeg la meg og sov urolig da hun var 7 mnd(har aldri listet meg rundt henne heller så vandt til normal støy). Skal pusse opp rommet så flytter hun på eget rom så vi begge får bedre søvn. Sover på sofaen nå for å teste og hun sover fra 7-7 uten oppvåkning! Før var det 2-3 oppvåkninger. Hadde ventet om det ikke hadde vært sånn. Gjør det som funker for dere

Anonymous poster hash: e8d93...dca

Skrevet

Barnet vårt fikk eget soverom når hun var 1 år. Men etter år senere vle det slutt mellom meg og barnefar, og nå deler vi både rom og seng, fordi det er vanskelig å få en 3-roms som enslig.

Skrevet

Barnet vårt fikk eget soverom når hun var 1 år. Men etter år senere vle det slutt mellom meg og barnefar, og nå deler vi både rom og seng, fordi det er vanskelig å få en 3-roms som enslig.

Har inntrykk av at dette er veldig vanlig i byen jeg bor i, enslig eller ikke.

Mange sliter med å få kjøpt/leid stort nok selv om de har greie inntekter og bor dermed i 2roms.

Tror det skal gå greit en god stund.

Skrevet

Det går fint å dele soverom hvor lenge som helst, nesten, slik jeg ser det.

Så lenge ikke den voksne har behov for større privatliv har ikke barnet det heller.

(Merk: barn, ikke ungdom :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...