Dru Skrevet 4. juli 2004 #1 Skrevet 4. juli 2004 Jeg er stor fan av diverse salater med krutonger. Jeg digger krutonger. Men det er så vanskelig å finne i butikkene, og jeg får aldri til å lage skikkelige gode selv. Så er det noen som har oppskrifter på krutonger? Jeg ville blitt veldig glad!
Arkana Skrevet 4. juli 2004 #2 Skrevet 4. juli 2004 Jeg bruker daggammel loff i tykke skiver. Skjære vekk skorpen og skjærer resten i terninger. Så smelter jeg smør i pannen (jeg synes krutonger blir bedre med smør enn med olje) og har i krutongene og steker dem gylne og sprø. Som oftest har jeg i presset hvitløk sammen med krutongene, kjempegodt! Jeg lar dem ligge litt på kjøkkenpapir etterpå, så overflødig fett renner av.
Gjest baby-E Skrevet 4. juli 2004 #3 Skrevet 4. juli 2004 det hørtes godt ut...det tror jeg, jeg skal lage i morgen!!mmmm
Gjest Anonymous Skrevet 6. juli 2004 #4 Skrevet 6. juli 2004 Jeg smørte loffen med pesto før jeg skar den i terninger - det ble utrolig godt. Dersom du ønsker krutonger med mindre fett kan de ristes på plate i ovnen. Da trenger du ikke smør/olje.
Dru Skrevet 6. juli 2004 Forfatter #5 Skrevet 6. juli 2004 Usj, pesto... Men steking i ovn, ja. Det har jeg hørt om før. Får prøve litt igjen, jeg
Gjest 1111 Skrevet 6. juli 2004 #6 Skrevet 6. juli 2004 Stek brødet sammen med finhakkede urter og du får en annen smak enn de tradisjonelle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå