Gå til innhold

Begynt å trene- fyker opp i vekt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Off. Jeg begynte å trene i juni og har trent 2-6 ganger i uken.

Jeg spiser stort sett det samme, hvertfall ikke mer enn vanlig.

Jeg gikk på vekten i dag og fikk sjokk. Jeg har gått opp fra 69 til 74 kg.

Dette var ikke gøy. Kjæresten og familien har kommentert at de syntes jeg ser tynnere ut, så jeg forventet egentlig å ha gått litt ned i vekt.

Hva tenker dere om dette? Er det vanlig?

Anonymous poster hash: c361c...5ac
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, hva har det tallet på vekta å si så lenge du får kommentarer på at du ser mer fit ut?

Du får nok erstattet noe fett med muskler. Muskler veier mer, men får deg til å se bedre ut. Kast vekta, finn deg et målebånd :)

• Liker 4
Skrevet

hehe!

Takk for svar dere!

Blir litt flau over meg selv :fnise:

Får håpe dere har rett. Føler meg jo som det fleskeberget nå!

Anonymous poster hash: c361c...5ac
Skrevet

Beklager, men det høres helt usannsynlig ut at du kan ha gått opp 5 kg i muskelmasse på ca 2 måneder.

Anonymous poster hash: 21ffe...cd2
  • Liker 4
Skrevet

Kroppen din holder kanskje på vann? Det er som den over sier, ganske uaktuelt at du har lagt på deg 5 kg muskler. Men anbefaler heller å ikke se på vekten. Bruk målebåndet istedenfor !

Anonymous poster hash: 14d92...227
Skrevet

Er ganske vanlig å ha behov for mer mat om du gikk fra å 0 til 6 treninger i uka.

Anonymous poster hash: 8f2a8...c25
Skrevet

Tipper det bare er vann, med mindre du ubevisst spiser mer etter at du begynte å trene. Opplevde det samme selv, gikk opp tre kilo etter at jeg begynte å trene styrke. Det var utrolig demotiverende, men jeg gav ikke opp. Etter et par måneder løsnet det, og da gikk vekta fort nedover! Så hold ut! :)

Skrevet

Mitt råd er å ikke henge seg så mye opp i vekten, men å eventuelt bruke målebånd eller klær som referanse. Vekt kan for øvrig variere ganske mye, så du kan prøve å veie deg igjen en annen morgen og se om du får et annet resultat.

Gjest lillelarve
Skrevet

Du har fått muskler, som veier mer enn fett. Det er ikke nødvendig å bli hysterisk over hvor mye du veier :) Det er ikke det som teller! Det er hvor sunn kroppen din er på innsiden. Å veie litt mer pga. muskler er ikke noe negativt! ;)

Skrevet

Ikke bruk vekt - bruk målebånd og se deg i speilet. Vekt er misledende. Så lenge du ser forandringer så spiller det ingen rolle. Muskler veier mer enn fett, men tar mindre plass. Så vekta går opp, men du blir tynnere :)

Anonymous poster hash: 35b38...52f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...