AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #1 Skrevet 25. august 2014 I regi av min 20 årsdag skal jeg ha et lite vors med max 20 personer etterfulgt av en fest med 50-60 gjester. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal servere av mat og diverse! Drikke skal gjestene ta med seg selv, men jeg vil gjerne ha en velkomstpunsj til mine 15-20 vorsgjester. Noen som har gode oppskrifter på store punsjer som ikke er så alt for avansert? Har også lyst til å lage jellyshots! Jeg aner ikke hvilken mat jeg skal servere som er enkel, ikke så alt for dyr (og helst ikke fryktelig grisete heller). Dette skal være et "fyllekalas" så treretters er uaktuelt, haha. Det skulle helst ha vært mat gjestene bare kan gå og hente selv, slik som pølser. Pølser skal jeg forsåvidt servere, men jeg vil gjerne ha noe annet også. Jeg tenker også å servere både søtt og salt snacks som kaker, cupcakes og/eller macroner, nøtter, potetgull og saltstenger. Hva anbefaler dere? Er det noe mer jeg må huske på og burde tilby gjestene? Tenker og kanskje ha sitronbåter og kanskje noen flasker brus stående fremme. Skriv gjerne erfaring fra hva dere synes er de beste festene! Jeg har aldri arrangert en storfest noen gang så søker tips og råd fra alle Tusen takk! Anonymous poster hash: 24d1d...d5e
happiest Skrevet 25. august 2014 #2 Skrevet 25. august 2014 Hvis jeg var deg ville jeg enten hatt jellyshots eller punsj. Alkohol koster en del + du vil vel ikke ha sørpe fulle gjester? Jeg går utifra at de fleste 20åringer klarer å beregne nok drikke til å ta med på fest. Av det jeg har erfart så går det mest i salt snacks på fester. Det holder sikkert med enten muffins eller en kake (stor nok så alle får) + kanskje litt smågodt. Brus kan være greit å ha fremme, det samme med noen mugger vann. Sitronbåter/limebåter synes jeg er godt å ha i drikke. Sugerør liker jeg også godt! Er det på vorset du skal servere mat? I såfall ville jeg gitt beskjed til de som kommer på festen at det ikke blir servert mat. Høyt alkoholinntak + tom mage = dårlig kombinasjon. Av mat jeg kommer på så er det pizza eller spyd av noe slag, gjerne servert med salat. Det er greit å spise både sittende og stående Hvor skal du holde festen? Jeg håper du har tenkt gjennom at du har invitert 80stk Jeg har aldri vært på en så stor fest før, så jeg vet ikke helt hvordan det funker med 80stk. Men du bør nok belage deg på en del rydding dagen derpå. Ellers ville jeg hatt masse tørkepapir og en mopp tilgjengelig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå