Orchideae Skrevet 25. august 2014 #1 Skrevet 25. august 2014 Ble påkjørt bakfra når jeg skulle på jobb i dag. Heldigvis var det kun meg i bilen.. Men jeg har jo et bilsete til frøkna i bilen som må byttes ut. Dekkes det av motpartens forsikring? Har kjøpt nytt og har kvittering. Bilen min er en 2001 modell, ford focus. Ble vel truffet i minst 40 km og jeg stod stille..
Orchideae Skrevet 25. august 2014 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2014 (endret) I kollisjon over 25 km/t skal det byttes. Helt ned til 10 km/t kan setet ha skjulte skader grunnet belastningen på setet.. Endret 25. august 2014 av Orchideae 1
Pinkee Skrevet 25. august 2014 #4 Skrevet 25. august 2014 Hvis motparten får skylden, og dens forsikringsselskap er enig i at setet måtte byttes, så ja.
I Grosny Skrevet 25. august 2014 #5 Skrevet 25. august 2014 Ja, skyld faller så og si alltid på den som kjører på bakfra. Kom deg til legeundersøkelse. Risiko for whiplash, nakkeskade. Politi skal alltid kontaktes ved personskade. 3
Gjest brutal_mann Skrevet 25. august 2014 #6 Skrevet 25. august 2014 I kollisjon over 25 km/t skal det byttes. Helt ned til 10 km/t kan setet ha skjulte skader grunnet belastningen på setet.. Men det er med last i setet, er det ikke? Og, du stod i ro? Er ikke rare g-kreftene som har fått virke på setet da. 6
Orchideae Skrevet 25. august 2014 Forfatter #7 Skrevet 25. august 2014 Lege har jeg vært hos, da nakken er litt stiv. Men alt gikk fint. Bilen min klarte seg rimelig bra, og har kun fått noen skrammer da hengerfestet tok det verste. Men smalt godt.. Kom på dette etterpå da, så skrev det ikke i skademeldingen.. Kan det by på problemer. Det er jo fastmontert utstyr..
Pinkee Skrevet 25. august 2014 #8 Skrevet 25. august 2014 Men det er med last i setet, er det ikke? Og, du stod i ro? Er ikke rare g-kreftene som har fått virke på setet da. Her er noe viktig i spørsmålet ditt, godtar forsikringsselskapet bytte i et slikt tilfelle?
Gjest brutal_mann Skrevet 25. august 2014 #9 Skrevet 25. august 2014 Her er noe viktig i spørsmålet ditt, godtar forsikringsselskapet bytte i et slikt tilfelle? Vel... så er det dette med hva om barnet skulle bli skadet i denne stolen i en senere ulykke? Uavhengig av skade på setet eller ei... 1
Orchideae Skrevet 25. august 2014 Forfatter #10 Skrevet 25. august 2014 (endret) Men det er med last i setet, er det ikke? Og, du stod i ro? Er ikke rare g-kreftene som har fått virke på setet da. Husk at setet veier noen kg i seg selv også.. Jeg gambler ikke med min datters sikkerhet.. Og trygg trafikk mener det skal byttes uansett om det satt noen i eller ei.. Det blir som med en hjelm, den er også ødelagt etter et fall.. Jeg ble trykket noen meter fremover selv om bremsen var inne.. Jeg stoppet for fotgjenger og så det kom til å gå galt.. Endret 25. august 2014 av Orchideae 1
Gjest brutal_mann Skrevet 25. august 2014 #11 Skrevet 25. august 2014 Husk at setet veier noen kg i seg selv også.. Jeg gambler ikke med min datters sikkerhet.. Det blir som med en hjelm, den er også ødelagt etter et fall.. Jeg ble trykket noen meter fremover selv om bremsen var inne.. Jeg stoppet for fotgjenger og så det kom til å gå galt.. Jo, men g-kreftene som har virket på setet har blitt fordelt utover hele seteryggen der det er festet. Det blir ikke rare belastningen. Om det ikke er bakovervendt da? Da vill jeg heller tenkt på selen enn på setet. Trur du må opprette en tråd under vitenskap her så vi kan få noen fysikere inn i tråden! 6
Pinkee Skrevet 25. august 2014 #12 Skrevet 25. august 2014 Eneste du kan gjøre, er å melde det inn til motpartens forsikringsselskap, og håpe på at dem er villig til å dekke det. Hvis ikke, så må du bare bære kostnaden selv. 1
Orchideae Skrevet 25. august 2014 Forfatter #13 Skrevet 25. august 2014 Jo, men g-kreftene som har virket på setet har blitt fordelt utover hele seteryggen der det er festet. Det blir ikke rare belastningen. Om det ikke er bakovervendt da? Da vill jeg heller tenkt på selen enn på setet. Trur du må opprette en tråd under vitenskap her så vi kan få noen fysikere inn i tråden! Hehe. Vitenskap a gitt. Neida, sete byttes uansett, grunnet rådene til trygg trafikk. Min datter er verdt mer enn lappene et nytt koster. Men er greit at det dekkes da jeg var helt uforskyldt oppi det hele.. Spørsmålet blir vel heller om noen har fått det dekket? 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #14 Skrevet 25. august 2014 I kollisjon over 25 km/t skal det byttes. Helt ned til 10 km/t kan setet ha skjulte skader grunnet belastningen på setet.. Denne regelen er vel med barn sittende i setet under kollisjon? Har du vært hos lege eller på legevakt? Helst hos fastlegen skal du undersøkes og få journalført at du har blitt påkjørt. Du vet ikke hva som kan komme etterpå, derfor viktig!Anonymous poster hash: fa6da...5d1 3
Orchideae Skrevet 26. august 2014 Forfatter #15 Skrevet 26. august 2014 Denne regelen er vel med barn sittende i setet under kollisjon? Har du vært hos lege eller på legevakt? Helst hos fastlegen skal du undersøkes og få journalført at du har blitt påkjørt. Du vet ikke hva som kan komme etterpå, derfor viktig!Anonymous poster hash: fa6da...5d1 Spiller ingen rolle om det satt noen i setet eller ei. Har selvsagt vært hos legen. Nakken er veldig stiv og støl. 1
debattanten Skrevet 26. august 2014 #16 Skrevet 26. august 2014 Erstatningssak kan bli aktuelt for den nakken din.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #17 Skrevet 26. august 2014 Hehe. Vitenskap a gitt. Neida, sete byttes uansett, grunnet rådene til trygg trafikk. Min datter er verdt mer enn lappene et nytt koster. Men er greit at det dekkes da jeg var helt uforskyldt oppi det hele.. Spørsmålet blir vel heller om noen har fått det dekket? Klart du får dekket nytt sete. Og det skal du også, det byttes på føre var-prinsippet. Så får heller kverulantene her i tråden ergre seg over at det kanskje ikke er nødvendig, men verken forsikringsselskapene eller foreldrene er spesielt villige til å gamble med at det kan ha gått greit. Anonymous poster hash: 730f7...a75 4
I Grosny Skrevet 26. august 2014 #18 Skrevet 26. august 2014 (endret) Lege har jeg vært hos, da nakken er litt stiv. Men alt gikk fint. Bilen min klarte seg rimelig bra, og har kun fått noen skrammer da hengerfestet tok det verste. Men smalt godt.. Kom på dette etterpå da, så skrev det ikke i skademeldingen.. Kan det by på problemer. Det er jo fastmontert utstyr.. Det er utrolig viktig at dette er skikkelig dokumentert. Nakkeslengskader kan vise seg etter hvert. Det kan også være strukturelle skader på bilen du ikke har sett. Få den undersøkt av fagfolk. Alt dette skal dekkes av motpartens forsikring. Samtidig tror jeg det er lurt å ta en telefon til ditt eget forsikringsselskap for å bli rettledet. Jeg tror du må ta kontakt med politiet. Endret 26. august 2014 av I Grosny
Viktualia Skrevet 26. august 2014 #19 Skrevet 26. august 2014 Det kan også være strukturelle skader på bilen du ikke har sett. Få den undersøkt av fagfolk. Dette er et vel så viktig poeng når det gjelder bilens sikkerhet. 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #20 Skrevet 26. august 2014 Jeg tror du må ta kontakt med politiet. Fordi? Anonymous poster hash: 80b6f...a03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå