Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har rettsforlik fra noen år tilbake.

Her står det skrevet en avtale om samvær.Han skal ha barna 2.kvar helg partall uker.

Så oppstår der problemer da hans nye samboer ta stor rolle i samværet og tvinger barna til ting som er meget uklokt. Barna ønsker da ikke å dra til far og jeg lar dem slippe.

Han går da til retten ,hvor han ønsker at jeg skal få bot for ikke å sende barna. Barna blir avhørt og det kommer frem at det samboeren gjorde var galt. saken blir sendt til familievernkontoret for videre mekling.

Nå får jeg brev fra hans advokat(vi e ikke ferdige på mekling) Der det kreves at jeg skal sende barna til hans samboer fredagene da han ikke er tilstede selv pga jobb.

Jeg ønsker da ikke ¨å sende barna før lørdagen,da barna har gitt utrykk for i avhør at dei ikke ønsket å være alene med hans samboer.

Advokaten skriver i brevet at det er brudd på avtalen å ikke sende barna til samboeren.

Kan far/retten eller andre instanser kreve at barna skal ha samvær med hans samboer?

Jeg er meget oppgitt og klimaet mellom meg og faren er sykt dårlig. Jeg tror ikke jeg orker mere av dette og vurderer om det hadde vert bedre for barna å bo i fosterhjem. Er det noen som han hjelpe./gi råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med heller å snakke med advokaten din om dette? Jeg er kanske sikker på at h*n kan svare deg bedre på dette enn vi her på KG kan

Anonymous poster hash: ec2d5...502
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke advokat,og stilte i retten alene.

Skrevet

Jeg ville absolutt skaffet meg en advokat.

Anonymous poster hash: 96b3c...dda

• Liker 3
Gjest Violetta
Skrevet

Hvorfor?

• Liker 1
Skrevet

Unnskyld meg, men stiller du i retten uten advokat? ?

Finn deg en advokat!

Anonymous poster hash: 24b85...a29

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde advokat i føste rettsmøte,men dette ble veldig dyrt. Andre gangen stilte eg uten. Dette fordi jeg viste jeg hadde en veldig klar og god sak. Han satt der som en tulling med advokaten sin.

Sist kostet det meg 30 tusen og det var ikke verd pengene i det heletatt! gjorde det mye bedre selv. Hadde ett møte med en dommer som forklarte meg formalitetene.Hvis jeg skal ha advokat nå må jeg rekne med hundre tusen i alle fall. (jeg jobber og har ikke rett på fri rettshjelp,men har ikke økonomi til så store utgifter)

Man må ikke ha advokat. nå var det ikke spørsmålet om advokat som skulle være temaet i denne tråden.

Skrevet

Du tenker mer på deg selv enn barna, det er helt tydelig. Dere voksne må ta dere sammen og samarbeide! Tror du et fosterhjem er bedre for barna dine enn for eksempek far til barna? Hva tenker du med!!

Anonymous poster hash: b7243...aea

Skrevet
Han går da til retten ,hvor han ønsker at jeg skal få bot for ikke å sende barna. Barna blir avhørt og det kommer frem at det samboeren gjorde var galt. saken blir sendt til familievernkontoret for videre mekling.

Nå får jeg brev fra hans advokat(vi e ikke ferdige på mekling) Der det kreves at jeg skal sende barna til hans samboer fredagene da han ikke er tilstede selv pga jobb.

Jeg ønsker da ikke ¨å sende barna før lørdagen,da barna har gitt utrykk for i avhør at dei ikke ønsket å være alene med hans samboer.

Advokaten skriver i brevet at det er brudd på avtalen å ikke sende barna til samboeren.

Kan far/retten eller andre instanser kreve at barna skal ha samvær med hans samboer?

Jeg er meget oppgitt og klimaet mellom meg og faren er sykt dårlig. Jeg tror ikke jeg orker mere av dette og vurderer om det hadde vert bedre for barna å bo i fosterhjem. Er det noen som han hjelpe./gi råd.

En meget ekkel advokat. Advokatens hans kan i prinsippet kreve hva som helst, men det er du selv som avgjør om du vil følge det eller ei.

Du har fått fra etten at det var galt det som ble gjort mot barna da de var på samvær, du kan da si at du sender dem ikke før du ikke lenger har grunn til bekymring for at dette skal gjenta seg.

Min motpart hadde i sin tid en meget agressiv advokat som kom med hårreisende krav. Disse ble selvsagt ikke fulgt, og ingen har stilt spørsmålstegn ved det (men har skapt masse latter). Hans advokat derimot har fått meget dårlige resutat av å opptre på en måte som ikke vil bedre samarbeidet mellom deg og bf. For dette er noe dem faktisk skal gjøre.

Jeg sier som dem andre. Kontakt advokat!

Jeg ville faktisk også tatt kontakt med BV for å be dem om råd og hjelp.

Anonymous poster hash: 17253...522

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjon og flyttet til Forbruker.

Irrlys, mod.

Skrevet

Du tenker mer på deg selv enn barna, det er helt tydelig. Dere voksne må ta dere sammen og samarbeide! Tror du et fosterhjem er bedre for barna dine enn for eksempek far til barna? Hva tenker du med!!

Anonymous poster hash: b7243...aea

Dette er en slik typisk post som kommer fra folk som ikke skjønner noenting.

Jeg har snakket med flere "når må dere samarbeide og være voksne"-personer og felles for dem alle er at dem tror at man kan tvinge den andre parten til å samarbeide...

Utrolig irriterende!

Anonymous poster hash: 57b55...db7

Skrevet

Når du bryter en rettslig oppsatt ordning med samvær fordi du ikke liker exens samboer, så kan en slu advokat lage mye kvalm for deg. Du følger ikke tidligere ordninger, vanskelig å samarbeide med osv. Skaff deg advokat som kan motta og besvare brevene hans, og som holder orden på det juridiske i ting .Hvis ikke er du dømt til å tape i det lange løp. Og jeg lurer også på hvor egnet du er som mor når du heller vil ha ungene i fosterhjem enn å skaffe en advokat som kan hjelpe fordi det koster penger....

Anonymous poster hash: 8e2e8...ad9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...