AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #1 Skrevet 25. august 2014 Jeg merker at jeg har fått følelser for en av mine nærmeste venninner. Hun har desverre ikke samme følelser for meg tilbake. Hun er en som har stilt opp for meg gjennom et vennskap som har vart i over 5 år noe som gjør det ekstra vanskelig. Jeg har ikke fått varme følelser for henne før de siste månedene og har ikke vært klar over det selv egentlig, men tenker mye på henne og kjenner det stikker i magen hvis hun flørter med andre gutter.. Jeg er veldig usikker på hva jeg bør gjøre, jeg er litt sur på henne fordi hun la opp til å inngå noe seriøst med meg for så å trekke seg tilbake etter en liten stund, men det er jo dette som gjør at jeg nå sitter med følelser. Jeg er også ikke så flink på å kutte ut folk, og jeg vet hun kommer til å kontakte meg nesten daglig og jeg er ekstremt dårlig på å si nei. Jeg ser ingen andre løsninger enn å pine meg gjennom et vennskap og såre meg selv Kutte ut henne og såre hun, vet ikke om jeg klarer det engang.. Jeg har prøvd en gang og det varte en uke før hun ringte, og jeg klarer ikke å ikke svare og vi går rett tilbake til slik ting var før. Eventuelt kan jeg prøve å fortsette vennskapet og håpe følelsene avtar... Anonymous poster hash: 304e8...362
94happy Skrevet 25. august 2014 #2 Skrevet 25. august 2014 Tricky. Det fornuftige er kanskje å være ærlig med henne?
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #3 Skrevet 25. august 2014 Det er nok det lureste, men min egen stolthet er nok for høy. Å innrømme det vil få meg til å føle meg ganske blottlagt og klein ovenfor henne når det ikke er gjensidig. Hun vet at jeg liker henne, men har hele tiden benektet følelser fordi jeg trodde jeg ikke hadde det. Hun har spurt om det flere ganger så det kommer vel ikke som noe sjokk hvis jeg sier det da.. Anonymous poster hash: 304e8...362
94happy Skrevet 25. august 2014 #4 Skrevet 25. august 2014 Det er nok det lureste, men min egen stolthet er nok for høy. Å innrømme det vil få meg til å føle meg ganske blottlagt og klein ovenfor henne når det ikke er gjensidig. Hun vet at jeg liker henne, men har hele tiden benektet følelser fordi jeg trodde jeg ikke hadde det. Hun har spurt om det flere ganger så det kommer vel ikke som noe sjokk hvis jeg sier det da..Anonymous poster hash: 304e8...362 Er det helt umulig at hun med tiden kan falle for deg? Hvis ikke ville jeg faktisk kuttet kontakten til følelsene forduftet.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #5 Skrevet 25. august 2014 Helt umulig er det vel ikke. Hun har ihvertfall sagt hun er tiltrukket av meg og tenker mye på meg. Hun er ikke den flørtete typen så tviler på at det er noe hun sier til hvem som helst. Men om det er så veldig sannsynlig vet jeg ikke.. Hvor lenge skal jeg gå rundt med følelser og håpe liksom? Jeg takler ikke tanken på at hun skal rote eller finne seg noen andre og det ville nok såret meg veldig, selv om hun pdd ikke gjør det. Hvis jeg skal kutte kontakt bør jeg si ifra om dette eller bare unngå å ta tlf eventuelt si nei når hun spørr om å møtes? Jeg skjønner jo at det sårer henne og det blir vanskelig for meg og men kan jo ikke holde på sånn her. Anonymous poster hash: 304e8...362
94happy Skrevet 25. august 2014 #6 Skrevet 25. august 2014 Helt umulig er det vel ikke. Hun har ihvertfall sagt hun er tiltrukket av meg og tenker mye på meg. Hun er ikke den flørtete typen så tviler på at det er noe hun sier til hvem som helst. Men om det er så veldig sannsynlig vet jeg ikke.. Hvor lenge skal jeg gå rundt med følelser og håpe liksom? Jeg takler ikke tanken på at hun skal rote eller finne seg noen andre og det ville nok såret meg veldig, selv om hun pdd ikke gjør det. Hvis jeg skal kutte kontakt bør jeg si ifra om dette eller bare unngå å ta tlf eventuelt si nei når hun spørr om å møtes? Jeg skjønner jo at det sårer henne og det blir vanskelig for meg og men kan jo ikke holde på sånn her.Anonymous poster hash: 304e8...362 Jeg tenker at du enten må prøve å få henne til å falle for deg - eller si til henne at dere må kutte kontakten en stund så følelsene dine roer seg. Du skal ikke gå rundt å være redd for at hun skal finne seg noen andre osv. Du må enten gi full gass eller bremse tenker jeg.
Gjest brutal_mann Skrevet 25. august 2014 #7 Skrevet 25. august 2014 Du sier det som det er. Får du avslag så takker du for deg og går videre med livet ditt.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #8 Skrevet 25. august 2014 Hvordan kan jeg prøve å få henne til å falle for meg da? Flørte helt åpenlyst? Anonymous poster hash: 304e8...362
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #9 Skrevet 25. august 2014 Hehe ja det er lett på papiret men ikke i praksis brutal mann. Når en du har følelser for maset om å møte deg er det ikke så lett å si nei Anonymous poster hash: 304e8...362
Gjest brutal_mann Skrevet 25. august 2014 #10 Skrevet 25. august 2014 Hehe ja det er lett på papiret men ikke i praksis brutal mann. Når en du har følelser for maset om å møte deg er det ikke så lett å si nei Anonymous poster hash: 304e8...362 Jo, faktisk. Det heter selvrespekt.
Gjest Iben Skrevet 25. august 2014 #11 Skrevet 25. august 2014 Hvordan kan jeg prøve å få henne til å falle for meg da? Flørte helt åpenlyst?Anonymous poster hash: 304e8...362 Nei, det er for åpenbart. Kvinner liker når du appellerer til primalinstinktene deres uten å vise åpenlyst at du flørter. Forsøk å benytte enhver mulig anledning til å f.eks. løfte på tunge ting - eller kaste noe veldig langt - når hun ser på deg. Hvis dere går ut og spiser sammen, vær glupsk når du gafler i deg. Vis at du setter pris på føde, og at du kan spise fort uten å bli tatt av rovdyr. Ikke vær for nøye når du dusjer og vasker deg, og ikke bruk godlukt og deodorant. Kvinner liker kroppslukten av menn (selv om de sikkert sier de ikke gjør det). Har du bra skjeggvekst? I så fall, la skjegget gro. Skjegg er en sekundær kjønnskarakteristikk hos menn, og det appellerer til kvinner som bare juling (selv om de kanskje påstår noe annet). I det hele tatt, bare få fram dine kvaliteter som mann. Vis at du er sterkere enn henne, smartere enn henne og har bedre kondisjon enn henne. Ikke gjør det åpenlyst på en skrytete måte, men ta henne gjerne med på ting som quiz, joggetur, klatring, kulestøt o.s.v. Da vil hun få øynene opp for deg etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #12 Skrevet 25. august 2014 Regner med at det var ironi Anonymous poster hash: 304e8...362
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #13 Skrevet 25. august 2014 Begynn å pule andre damer og vær sikker på at hun får det med seg. Det eneste som kan få en uinteressert dame interresert er at man holder på med andre damer. En heldig bieffekt av dette kan være at du faktisk mister interessen for henne. Anonymous poster hash: a5e9d...7d8
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #14 Skrevet 25. august 2014 Vel om jeg glemmer henne/hun får interesse er jo egentlig litt win win. Nedsiden er jo da at jeg igjen tråkker på noen andre igjen for å hjelpe meg selv.. Kan jo naturligvis dra på byen og fikse meg ons men det er liksom ikke helt min greie. Har et par jenter som maser på meg daglig som jeg vet er intresserte så kunne jo kjørt på med dem og sett hvordan ting gikk selv om jeg tvilsomt kommer til å falle for dem. Anonymous poster hash: 304e8...362
94happy Skrevet 26. august 2014 #15 Skrevet 26. august 2014 Vel om jeg glemmer henne/hun får interesse er jo egentlig litt win win. Nedsiden er jo da at jeg igjen tråkker på noen andre igjen for å hjelpe meg selv.. Kan jo naturligvis dra på byen og fikse meg ons men det er liksom ikke helt min greie. Har et par jenter som maser på meg daglig som jeg vet er intresserte så kunne jo kjørt på med dem og sett hvordan ting gikk selv om jeg tvilsomt kommer til å falle for dem. Anonymous poster hash: 304e8...362 Slemt å bruke andre altså. Jeg ville flørtet veeeldig forsiktig, sett på responsen. Event. snakke med henne om det, finne ut hva hun føler og gått videre.
Gjest Elisabeta Skrevet 26. august 2014 #16 Skrevet 26. august 2014 Hva med: Du er det deiligste kvinnemenneske som går rundt på to bein, og det vibrerer i bjellene mine hver gang du går forbi. Finne på noe gøy? Damer liker initiativ, komplimenter og humor;)
sunSpring Skrevet 26. august 2014 #17 Skrevet 26. august 2014 Hvis hun ikke er interessert i annet enn vennskap er det opp til deg hvor mye kontakt du velger å ha med henne. Har hun forsøkt, som du sier, å være litt kjæreste med deg og funnet ut at det ikke var det rette likevel, tror jeg nokså sikkert at du kan glemme den delen i deres forhold til hverandre.Jeg snakker av egen erfaring og har ikke tatt ansvar for annet enn mine egne følelser. Kontakten med min "beiler" og gode venn ble litt begrenset en stund, men jeg merker fremdeles at han kan virke irritert så jeg har unngått å ta kontakt og venter til han gjør det selv. Jeg håper at hans romantiske følelser går over av seg selv. Samtidig utbasunerer jeg ikke hvilket forhold jeg har til andre menn. For tiden er det ingen jeg er interessert i, men har en mistanke om at han tror det siden jeg har nedprioritert kontakten med han.
HandymanOslo Skrevet 26. august 2014 #18 Skrevet 26. august 2014 Inviter henne med på noe med litt action - på en arena du er trygg og god. Klatrepark/klatrevegg, offroad ned slalåmbakken, rollerblades, topptur, fallskjermhopp, rafting ... Du sier at dette synes du er veldig moro - og det hadde vært moro å ha med henne en gang. Ikke legg opp til overnatting, klein middag, stearinlys. Bare action og moro. Og ikke forvent å få et kyss. Bare latter. Damer liker initiativ, komplimenter og humor;) Yes. TS - ta steget. 1
sunSpring Skrevet 26. august 2014 #19 Skrevet 26. august 2014 (endret) Inviter henne med på noe med litt action - på en arena du er trygg og god. Klatrepark/klatrevegg, offroad ned slalåmbakken, rollerblades, topptur, fallskjermhopp, rafting ... Du sier at dette synes du er veldig moro - og det hadde vært moro å ha med henne en gang. Ikke legg opp til overnatting, klein middag, stearinlys. Bare action og moro. Og ikke forvent å få et kyss. Bare latter. Yes. TS - ta steget.Enig i at dette kan hjelpe. Å sitte passiv på sidelinjen og aldri finne på noe morsomt sammen - når man er gamle venner - bidrar bare til at forholdet blir stående uten noen utvikling. Men samtidig kan man ikke være noen andre enn den man er, og en man har kjent i fem år kjenner som oftest både dine plussider og dine feil. Men det kan være en ide, hvis man f.eks. tar frem gamle hobbyer (som eks fjellklatring eller riding) som kan få henne til å se deg med nye øyne. Endret 26. august 2014 av sunSpring
Gjest Elisabeta Skrevet 26. august 2014 #20 Skrevet 26. august 2014 Inviter henne med på noe med litt action - på en arena du er trygg og god. Klatrepark/klatrevegg, offroad ned slalåmbakken, rollerblades, topptur, fallskjermhopp, rafting ... Du sier at dette synes du er veldig moro - og det hadde vært moro å ha med henne en gang. Ikke legg opp til overnatting, klein middag, stearinlys. Bare action og moro. Og ikke forvent å få et kyss. Bare latter. Yes. TS - ta steget. Signerer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå