Gå til innhold

Foodprep? Hva lager dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som driver med foodprep (lager måltider for flere dager fremover av gangen) her? :)

Hva lager dere som kan holde seg et par dager i kjøleskapet?

Kylling, brokkoli og ris er liksom litt kjedelig i lengden, men det er veldig praktisk å kunne lage lunsj+middag for et par dager frem i tid når man prøver å tenke på kostholdet i en ellers hektisk hverdag.. :)

Anonymous poster hash: 157ae...1fe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lager store porsjoner og fryser ned, ellers handler jeg inn slik at jeg kan lage mye forskjellig med basis i de samme råvarene. Fryser f.eks ned lapskaus, suppe, gryteretter, lasagne og pizzaboller. I kjøleskapet denne uken er det laks (ovnsbakt, wok, lakseburger) og kylling (wok, tandoori, thaikylling, hjemmelagde nuggets). Renser og deler opp kyllingen en dag så alt er kart til dagene etter (må bare kokes/stekes), kokt ris holder seg også i kjøleskap til dagen etter. Fort gjort å lage middag når alt kan være på platen samtidig og ikke tar lang tid, evt alt går i samme gryte.

Anonymous poster hash: a3862...5d8
Gjest Nanne70
Skrevet

Det meste av supper, gryteretter, lapskaus, pizza (snurrer) holder seg etpar dager i kjøleskapet, det samme gjør f.eks. "salad in a jar".

Skrevet

Som de over. Lager store porsjoner gryteretter/ovnsretter og fryser ned. Baker store mengder kylling/fisk av gangen og fryser ned i porsjoner. Koker store mengder bønner og har i frysen.

Anonymous poster hash: b8664...42f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...