AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #1 Skrevet 25. august 2014 Hjelp meg!! Jobber som vikar i barnehage, noe som betyr at jeg reiser mye rundt. Trenger tips til noe jeg kan ha med til lunsj som tar kort tid å lage (har 3 egne barn så kan ikke ta så mye tid), som metter bra, som er sunn og helst laktosefri/redusert da jeg reagerer på dette. Hjemme spiser jeg knekkebrød meg egg, men dette blir vanskelig å lage uten at de er ekle til jeg skal spise Tips noen?Anonymous poster hash: 49d20...511
Gjest bustyvel Skrevet 25. august 2014 #2 Skrevet 25. august 2014 Middagsrester, salat med ulikt innhold...
Gjest KateW Skrevet 26. august 2014 #3 Skrevet 26. august 2014 Jeg koker egg, tar de med med skall, sammen med knekkebrød og grønnsaker i en matboks. Fungerer veldig bra det, og ikke ekkelt! 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #4 Skrevet 26. august 2014 Som KateW sier blir ikke eggene ekle dersom du lar vær å skrelle de før du drar. Jeg pleier ofte å lage f.eks eggerøre eller omelett kvelden før for å spare tid på morgenen, det holder seg bra når det får stå i kjøleskap. Ta med grønnsaker i egen boks og du har en bra lunsj, du kan med fordel vente med å skjære opp grønnsakene til du skal spise, det tar ikke lang tid og grønnsakene holder seg bedre. Lag litt for mye middag slik at du har til lunsj dagen etter, ekstra mye dersom du har mulighet til å fryse ned en del i passende porsjoner og dermed ha lett tilgjengelige middager og lunsjer. Mettende smoothies kan lages kvelden før, tar ikke lang tid om morgenen heller, men om man kan få en roligere morgen av å gjøre litt mer på kveldstid er det verdt det. Sunne og mettende alt etter hva man har i. Som lunsj ville jeg kanskje hatt noe annet i tillegg, da det som regel er lengre tid mellom lunsj og middag enn det er mellom frokost og lunsj. En liten salat med litt kjøtt/fisk/fugl f.eks. Salater i seg selv kan være en god lunsj så lenge du lager den fornuftig. Et par kokte egg, litt avokado, olje, kjøtt/fisk/fugl fra middagen dagen før f.eks., fetaost (vet ikke om det finnes som laktosefritt?). Suppe på termos, brød og grønnsaker el. frukt, evt egg om det er tomatsuppe. Anonymous poster hash: 6c430...c09
Euphemia Skrevet 26. august 2014 #5 Skrevet 26. august 2014 (endret) - hummus er enkelt å lage med hermetiserte kikerter, litt tahini, sitronsaft, hvitløk og olivenolje. Veldig mettende og næringsrikt. Holder seg fint i tupperware og kan feks. lages kvelden i forveien og oppbevares i kjøleskapet. - knekkebrød og en sånn liten pakke (edit: ikke de porsjonspakkene, men den boksen som er en miniversjon av den store!) makrell i tomat er supergod lunsj - som andre nevner, middagsrester! hilsen melkeallergiker Endret 26. august 2014 av Euphemia
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #6 Skrevet 26. august 2014 Aldri opplevd ekle egg jeg Men salat er jo godt, bare dropp dressing med melk og ost. Og middagsrester. Anonymous poster hash: 39180...067
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå