AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #1 Skrevet 25. august 2014 Begynte å jogge igjen forrige uke, og har hatt små joggeturer så og si hver dag. (Typ 2-4km, en på 6). Jogget MYE lengre før, og siden dette er såpass korte turer er jeg ikke så opp tatt av restutisjon enda. Målet er først og fremst å komme inn i rutiner igjen. Greia er at etter jeg begynte å jogge har jeg lagt på meg 2kg, til tross for at jeg har spist lavkarbo (20-50 khd pr dag) og ligget i underskudd. Regner jo med at dette er vann såklart, men noen som har opplevd det samme? Virker som vannvekten ikke forsvinner før jeg slutter å jogge igjen. Teoretisk sett skulle jeg jo gått ned i vekt av underskuddet..Anonymous poster hash: 61c33...5d3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #2 Skrevet 25. august 2014 Samler kroppen vann når man begynner å jogge? Eller spiser lav-karbo? Jeg trodde det var omvendt. Med lite karbohydrater, lagrer kroppen mindre vann, og jogger du "brenner" du karbohydrater og svetter. Skjønner ikke dette, jeg... Anonymous poster hash: c48de...184
Gjest bustyvel Skrevet 25. august 2014 #3 Skrevet 25. august 2014 Hvorfor du har gått opp eller om du har vann i kroppen kan jeg ikke svare på, men restitusjon og variasjon er da vitterlig viktig selv om du bare jogger korte turer?
Gjest Runforit Skrevet 26. august 2014 #4 Skrevet 26. august 2014 Med lavkarbo kombinert med kardio så burde du ikke holde på noe vannvekt. Men har cm også økt? PS: vær ekstremt forsiktig om du har tenkt å jogge hver dag. Det er oppskriften på belastningsskader når kroppen er utrent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå