Gå til innhold

Begynt å jogge igjen - vannvekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte å jogge igjen forrige uke, og har hatt små joggeturer så og si hver dag. (Typ 2-4km, en på 6). Jogget MYE lengre før, og siden dette er såpass korte turer er jeg ikke så opp tatt av restutisjon enda. Målet er først og fremst å komme inn i rutiner igjen.

Greia er at etter jeg begynte å jogge har jeg lagt på meg 2kg, til tross for at jeg har spist lavkarbo (20-50 khd pr dag) og ligget i underskudd. Regner jo med at dette er vann såklart, men noen som har opplevd det samme? Virker som vannvekten ikke forsvinner før jeg slutter å jogge igjen. Teoretisk sett skulle jeg jo gått ned i vekt av underskuddet..

Anonymous poster hash: 61c33...5d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samler kroppen vann når man begynner å jogge?

Eller spiser lav-karbo?

Jeg trodde det var omvendt. Med lite karbohydrater, lagrer kroppen mindre vann, og jogger du "brenner" du karbohydrater og svetter.

Skjønner ikke dette, jeg...

Anonymous poster hash: c48de...184
Gjest bustyvel
Skrevet

Hvorfor du har gått opp eller om du har vann i kroppen kan jeg ikke svare på, men restitusjon og variasjon er da vitterlig viktig selv om du bare jogger korte turer?

Gjest Runforit
Skrevet

Med lavkarbo kombinert med kardio så burde du ikke holde på noe vannvekt. Men har cm også økt?

PS: vær ekstremt forsiktig om du har tenkt å jogge hver dag. Det er oppskriften på belastningsskader når kroppen er utrent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...