Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det går faktisk an å forbedres her, dersom han selv blir bevisst på hva han driver med og at det ikke er en veldig utviklingsfremmende atferd. Men høres jo imidlertid ut som at han selv ikke ser seg selv. Da er det dessverre enten slik at du må godta hans atferd, eller så må du gå.

Han skjønner at han lyver, han gjør det ikke for å være stygg. Men jeg tror han bare har gjort det så lenge at det har blitt en vond uvane. Han startet fordi moren hans er en veldig streng og sint dame som kjeftet(kjefter) på ham for alt mulig rart. Jeg skjønner at han har jugd til henne. For hun er virkelig noe for seg selv og kan rett og slett være slem. Men ikke gøy at han gjør det til meg og.

Anonymous poster hash: 0d068...91b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han skjønner at han lyver, han gjør det ikke for å være stygg. Men jeg tror han bare har gjort det så lenge at det har blitt en vond uvane. Han startet fordi moren hans er en veldig streng og sint dame som kjeftet(kjefter) på ham for alt mulig rart. Jeg skjønner at han har jugd til henne. For hun er virkelig noe for seg selv og kan rett og slett være slem. Men ikke gøy at han gjør det til meg og.

Hvordan en mann er mot sin mor(eventuelt mot sine søstre) er ofte en liten indikator på hvordan de vil oppføre seg mot en kjæreste. Om han er vokst opp med strenge og veldig kjeftende kvinneskikkelser, så er det vel bare naturlig at han kanskje antar du er lik de. Du får bare vise han at du ikke er slik, så vil han kanskje forstå at det ikke er behov for å lyve til deg. Mange løgnere lyver jo nettopp for å unngå negativ respons.

Skrevet

Jeg har hatt en sånn kjæreste. Over tid blir man mer og mer usikker, fordi man aldri vet hva som er sant og ikke. De endrer seg ikke. Vil du leve sånn, så greit nok. Men ikke bli fordi du tror du kan gjøre noe med det.

Anonymous poster hash: d787c...b1d

Skrevet

Du lyver like mye til deg selv som han lyver til deg.. "han lyver ikke om store ting".. "han er ikke lystløgner"..

Han kommer aldri til å slutte p lyve. Hvis du konfronterer han så lyver han om lyvingen.

Been there, done that. Etterhverr vet du ikke hva som er sant og hva du kan tro på. Om himmelen er blå og hva som er opp og ned. Min ex la også "ansvaret" for lyvingen på moren og streng oppvekst, men jeg snakket med moren hans og hun fortalte en helt annen historie. Hun var ikke spesielt streng, han hadde det gansne fritt. Men han løy alltid for å slippe spørsmål, konfrontasjoner, å gjøre ting osv.

Han var generelt en navlebeskuende og egoistisk person og løgn handlet alltid om egen vinning.

Anonymous poster hash: 7bc5e...c2f

• Liker 1
Skrevet

Du lyver like mye til deg selv som han lyver til deg.. "han lyver ikke om store ting".. "han er ikke lystløgner"..

Han kommer aldri til å slutte p lyve. Hvis du konfronterer han så lyver han om lyvingen.

Been there, done that. Etterhverr vet du ikke hva som er sant og hva du kan tro på. Om himmelen er blå og hva som er opp og ned. Min ex la også "ansvaret" for lyvingen på moren og streng oppvekst, men jeg snakket med moren hans og hun fortalte en helt annen historie. Hun var ikke spesielt streng, han hadde det gansne fritt. Men han løy alltid for å slippe spørsmål, konfrontasjoner, å gjøre ting osv.

Han var generelt en navlebeskuende og egoistisk person og løgn handlet alltid om egen vinning.

Jeg har kjent moren hans siden jeg selv var 14 og har opplevd hvordan hun er. Hun er kontrollerende, streng og kjefter mye for hver eneste lille ting han gjør. Alt han gjør kan vris til det negative. Nå når han har flyttet ut så ringer hun hver eneste dag for å spørre om han har gått på jobb/betalt regninger osv, for å så kjefte på han uavhengig av svaret. Det er ikke han som har sagt det er moren som gjør at han lyver, det har jeg funnet ut selv.

Skrevet

Jeg har kjent moren hans siden jeg selv var 14 og har opplevd hvordan hun er. Hun er kontrollerende, streng og kjefter mye for hver eneste lille ting han gjør. Alt han gjør kan vris til det negative. Nå når han har flyttet ut så ringer hun hver eneste dag for å spørre om han har gått på jobb/betalt regninger osv, for å så kjefte på han uavhengig av svaret. Det er ikke han som har sagt det er moren som gjør at han lyver, det har jeg funnet ut selv.

Interessant at du i stedet for å ta til deg de rådene du får i stedet prøver å forsvare ham og finne på all verdens unnskyldninger og forklaringer på hans vegne.

Klassisk tilfelle av kvinne som er fullstendig rundlurt og manipulert.

Ikke kom her og klag om et par år når du finner ut at han har vært utro med en haug damer og har loppet deg for masse penger.

Anonymous poster hash: 9eaf6...aa0

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet

Det er skikkelig slitsomt. Jeg skjønner ikke hvorfor han holder på sånn. Han er veldig konfliktsky, og lyver ofte for å unngå konfrontasjoner. Men jeg er kjæresten hans. Det er veldig slitsomt å ikke kunne forholde seg til noe han sier, for det kan jo være rent oppspinn.

Tenk deg 10 år frem i tid, med boliglån og regninger som skal betales.

- føler du at det du beskriver vil være greit i en periode med trang økonomi?

Jeg ville ikke valgt en slik kar, den tiden kan brukes på andre og mer tilitverdige menn.

Løgn, store eller små, er døden for ethvert forhold, og løgn for å unngå en liten eller stor konflikt vil sjelden gjøre konflikten mindre når den kommer opp i dagen, - og det gjør den.

• Liker 1
Skrevet

Vært der jeg og, med notorisk løgnhals (og notorisk utro) mann. Han hadde også hatt fæle opplevelser i barndommen som gjorde ham sånn (buhuu, stakkars han). Jeg gikk altfor sent. Mitt råd er gå, mest sannsynlig endrer ikke kjæresten din seg heller.

Anonymous poster hash: ca253...f77

• Liker 1
Skrevet

Interessant at du i stedet for å ta til deg de rådene du får i stedet prøver å forsvare ham og finne på all verdens unnskyldninger og forklaringer på hans vegne.

Klassisk tilfelle av kvinne som er fullstendig rundlurt og manipulert.

Ikke kom her og klag om et par år når du finner ut at han har vært utro med en haug damer og har loppet deg for masse penger.

Anonymous poster hash: 9eaf6...aa0

Hva spør du egentlig om råd for, når du uansett bare bagatelliserer og forsvarer det at han lyver?

• Liker 1
Skrevet

Hva spør du egentlig om råd for, når du uansett bare bagatelliserer og forsvarer det at han lyver?

Beklager, jeg quotet feil innlegg, det skulle selvsagt til Ts

Skrevet (endret)

Dette er som om å høre min ex. Han løy om alt mulig, til slutt ble det helt umulig å vite hva som var sant eller ikke. Endte med at jeg ikke stolte på noe av det han sa. Glad jeg ikke ble mer involvert med han (felles hus, økonomi etc.), men at jeg oppdaget det før det gikk så langt.

Edit. Må bare legge til at min ex også hatet konfrontasjoner og konflikter, syntes det var skikkelig ubehagelig. . Ser at flere har nevnt det i fht sine ex'er som også var notoriske løgnere.

Endret av Lillie
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...