Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som lærer på en skole rett utenfor Oslo. Jeg bor i blokk og det vil da si at jeg har mange mennesker rundt meg. En elev er naboen min og denne eleven har en sterk form for ADHD. På skolen kan han spy ut eder og galle og jeg i rettesetter han der. Men da jeg i sted skulle ut med søppelet så jeg at denne eleven og en medelev var ute å hoppet på trampolinen. Jeg sa i en hyggelig tone: "Hei gutter!" Denne naboeleven sa da: "Hold kjeft, *mitt navn*"

Jeg endte opp med å se lenge på han i en alvorlig tone. Jeg sa ikke ett ord. Jeg vet at faren satt på terassen rett ovenfor og mest sannsynlig hørte det (han kan jo selvsagt ha vært på do, og ikke fikk det med seg)

Hva gjør jeg? Denne eleven skal ikke snakke slik til voksne. Jeg syns det vil være veldig dumt om min sønn er med meg neste gang og denne eleven snakkar slikt til meg.

På skolen snakker jeg til han, men på fritiden er jeg veldig usikker på hva jeg bør gjøre.

Anonymous poster hash: 5f856...bcc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber som lærer på en skole rett utenfor Oslo. Jeg bor i blokk og det vil da si at jeg har mange mennesker rundt meg. En elev er naboen min og denne eleven har en sterk form for ADHD. På skolen kan han spy ut eder og galle og jeg i rettesetter han der. Men da jeg i sted skulle ut med søppelet så jeg at denne eleven og en medelev var ute å hoppet på trampolinen. Jeg sa i en hyggelig tone: "Hei gutter!" Denne naboeleven sa da: "Hold kjeft, *mitt navn*" Jeg endte opp med å se lenge på han i en alvorlig tone. Jeg sa ikke ett ord. Jeg vet at faren satt på terassen rett ovenfor og mest sannsynlig hørte det (han kan jo selvsagt ha vært på do, og ikke fikk det med seg) Hva gjør jeg? Denne eleven skal ikke snakke slik til voksne. Jeg syns det vil være veldig dumt om min sønn er med meg neste gang og denne eleven snakkar slikt til meg. På skolen snakker jeg til han, men på fritiden er jeg veldig usikker på hva jeg bør gjøre. Anonymous poster hash: 5f856...bcc

Som ellers ved pedagogikk er det vanskelig å gi et fasitsvar. Jeg ville ha snakket med både foreldre til gutten og rektor/kolleger.

Anonymous poster hash: be87a...a41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...