AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #1 Skrevet 25. august 2014 Skal ha stekt sjampinjong som tilbehør til middag idag og har lest litt oppskrifter, men ser nå at alle har løk, og det har jeg ikke liggende såklart.. Blir det ikke noe smak på soppen om jeg steker den uten løk? Bruker ikke olje/smør heller.Anonymous poster hash: 57989...218
bruker_K Skrevet 25. august 2014 #3 Skrevet 25. august 2014 har aldri prøvd uten olje og smør o_O hvordan blir dette? Soppen har sterk smak uansett, synes jeg. steker alltid sopp med pepper, litt salt og olje 1
Pialill Skrevet 25. august 2014 #4 Skrevet 25. august 2014 men stek på laaaaav varme frem til de har gitt fra seg væske! Så krydrer du etterpå
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #5 Skrevet 25. august 2014 Tusen takk for svar! Får prøve meg frem med krydder:)Anonymous poster hash: 57989...218
Brunhilde Skrevet 25. august 2014 #6 Skrevet 25. august 2014 Jeg steker gjerne sopp uten løk, men da i meierismør. Krydrer med litt pepper, ikke noe annet.
murray Skrevet 25. august 2014 #7 Skrevet 25. august 2014 men stek på laaaaav varme frem til de har gitt fra seg væske! Så krydrer du etterpå Men da blir jo soppen kokt istedet for stekt? Jeg bruker høy varme og freser i smør og olivenolje til de har fått fin stekeskorpe 1
SardintrollReturns Skrevet 25. august 2014 #8 Skrevet 25. august 2014 Har stekt en god del sjampis i mitt liv, men aldri brukt løk.
Pialill Skrevet 25. august 2014 #9 Skrevet 25. august 2014 (endret) Men da blir jo soppen kokt istedet for stekt? Jeg bruker høy varme og freser i smør og olivenolje til de har fått fin stekeskorpe Næ, fikk tipset av en kokk. Den beste måten å tilberede sopp på (syns jeg i hvertfall )er å steke den på lav varme til den har sluppet væsken. Hvis du putter smør/olje oppi helt i begynnelsen vil jo bare et par av soppene trekke til seg alt, og resten får ikke noe. Dermed vil du gjerne hive oppi mer etterhvert. Så best sopp får i hvertfall jeg ved å steke på lav varme til soppen har sluppet væsken og det meste har fordampet. Så fyrer jeg opp varmen og tilsetter jeg litt smør og krydrer Blir perfekt hver gang Endret 25. august 2014 av Pialill 3
Ellevill Skrevet 25. august 2014 #10 Skrevet 25. august 2014 Næ, fikk tipset av en kokk. Den beste måten å tilberede sopp på (syns jeg i hvertfall )er å steke den på lav varme til den har sluppet væsken. Hvis du putter smør/olje oppi helt i begynnelsen vil jo bare et par av soppene trekke til seg alt, og resten får ikke noe. Dermed vil du gjerne hive oppi mer etterhvert. Så best sopp får i hvertfall jeg ved å steke på lav varme til soppen har sluppet væsken og det meste har fordampet. Så fyrer jeg opp varmen og tilsetter jeg litt smør og krydrer Blir perfekt hver gang Slik har jeg lært det også. :-)
Pialill Skrevet 25. august 2014 #11 Skrevet 25. august 2014 Slik har jeg lært det også. :-) Bra det ikke er jeg som er helt på bærtur
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #12 Skrevet 26. august 2014 Steker nesten aldri sjampinjong med løk men er jo godt selvfølgelig! Steker i Melange og med pepper, litt soyasaus og litt salt. Saltet må smakes til siden det er salt i soyasaus. Eller du kan bruke grillsaus. Anonymous poster hash: ba0a2...24f
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #13 Skrevet 26. august 2014 Stekt sjampignon, salt, pepper, fløte og litt soyasaus. Kokes til det tyknes. Nam! Anonymous poster hash: 01deb...e40
Glynis Skrevet 26. august 2014 #14 Skrevet 26. august 2014 Smør smør smør smør smør smør smør smør smør smør smør. Løk kan du droppe. Men ikke smør. 4
Djungelvrål Skrevet 26. august 2014 #15 Skrevet 26. august 2014 Skal ha stekt sjampinjong som tilbehør til middag idag og har lest litt oppskrifter, men ser nå at alle har løk, og det har jeg ikke liggende såklart.. Blir det ikke noe smak på soppen om jeg steker den uten løk? Bruker ikke olje/smør heller.Anonymous poster hash: 57989...218 Hvordan får du stekt sopp uten smør/margarin/olje??
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #16 Skrevet 26. august 2014 Næ, fikk tipset av en kokk. Den beste måten å tilberede sopp på (syns jeg i hvertfall )er å steke den på lav varme til den har sluppet væsken. Hvis du putter smør/olje oppi helt i begynnelsen vil jo bare et par av soppene trekke til seg alt, og resten får ikke noe. Dermed vil du gjerne hive oppi mer etterhvert. Så best sopp får i hvertfall jeg ved å steke på lav varme til soppen har sluppet væsken og det meste har fordampet. Så fyrer jeg opp varmen og tilsetter jeg litt smør og krydrer Blir perfekt hver gang Dette! Sammenkoking kalles det Anonymous poster hash: a2ed9...291
grrwaffmjau Skrevet 26. august 2014 #17 Skrevet 26. august 2014 Jeg steker sopp uten fett og det er aldri noe problem:)
Lettkverulerende Skrevet 26. august 2014 #18 Skrevet 26. august 2014 Skal ha stekt sjampinjong som tilbehør til middag idag og har lest litt oppskrifter, men ser nå at alle har løk, og det har jeg ikke liggende såklart.. Blir det ikke noe smak på soppen om jeg steker den uten løk? Bruker ikke olje/smør heller.Anonymous poster hash: 57989...218 Personlig synes jeg at litt løk hører med, men det er jo veldig godt uten, og. Bruk bare nok tid. Stek soppen på middels til lav varme. Når den begynner å slippe væske, skrur jeg opp temperaturen litt, og tilsetter litt smør. Krydre med pepper, og stek til soppen blir "nesten svart" i kantene. Yummy!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå