Gå til innhold

Steke sjampinjong uten løk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha stekt sjampinjong som tilbehør til middag idag og har lest litt oppskrifter, men ser nå at alle har løk, og det har jeg ikke liggende såklart.. Blir det ikke noe smak på soppen om jeg steker den uten løk? Bruker ikke olje/smør heller.

Anonymous poster hash: 57989...218

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt kan du steke kun soppen!

Skrevet

har aldri prøvd uten olje og smør o_O hvordan blir dette?

Soppen har sterk smak uansett, synes jeg. steker alltid sopp med pepper, litt salt og olje

• Liker 1
Skrevet

men stek på laaaaav varme frem til de har gitt fra seg væske! Så krydrer du etterpå :)

Skrevet

Tusen takk for svar! Får prøve meg frem med krydder:)

Skrevet

Jeg steker gjerne sopp uten løk, men da i meierismør. Krydrer med litt pepper, ikke noe annet.

Skrevet

men stek på laaaaav varme frem til de har gitt fra seg væske! Så krydrer du etterpå :)

Men da blir jo soppen kokt istedet for stekt? Jeg bruker høy varme og freser i smør og olivenolje til de har fått fin stekeskorpe

• Liker 1
Skrevet

Har stekt en god del sjampis i mitt liv, men aldri brukt løk.

Skrevet (endret)

Men da blir jo soppen kokt istedet for stekt? Jeg bruker høy varme og freser i smør og olivenolje til de har fått fin stekeskorpe

Næ, fikk tipset av en kokk. Den beste måten å tilberede sopp på (syns jeg i hvertfall :) )er å steke den på lav varme til den har sluppet væsken. Hvis du putter smør/olje oppi helt i begynnelsen vil jo bare et par av soppene trekke til seg alt, og resten får ikke noe. Dermed vil du gjerne hive oppi mer etterhvert. Så best sopp får i hvertfall jeg ved å steke på lav varme til soppen har sluppet væsken og det meste har fordampet. Så fyrer jeg opp varmen og tilsetter jeg litt smør og krydrer :) Blir perfekt hver gang :nigo:

Endret av Pialill
  • Liker 3
Skrevet

Næ, fikk tipset av en kokk. Den beste måten å tilberede sopp på (syns jeg i hvertfall :) )er å steke den på lav varme til den har sluppet væsken. Hvis du putter smør/olje oppi helt i begynnelsen vil jo bare et par av soppene trekke til seg alt, og resten får ikke noe. Dermed vil du gjerne hive oppi mer etterhvert. Så best sopp får i hvertfall jeg ved å steke på lav varme til soppen har sluppet væsken og det meste har fordampet. Så fyrer jeg opp varmen og tilsetter jeg litt smør og krydrer :) Blir perfekt hver gang :nigo:

Slik har jeg lært det også. :-)

Skrevet

Slik har jeg lært det også. :-)

Bra det ikke er jeg som er helt på bærtur :)

Skrevet

Steker nesten aldri sjampinjong med løk men er jo godt selvfølgelig! Steker i Melange og med pepper, litt soyasaus og litt salt. Saltet må smakes til siden det er salt i soyasaus. Eller du kan bruke grillsaus.

Anonymous poster hash: ba0a2...24f
Skrevet

Stekt sjampignon, salt, pepper, fløte og litt soyasaus. Kokes til det tyknes. Nam!

Anonymous poster hash: 01deb...e40
Skrevet

Smør smør smør smør smør smør smør smør smør smør smør.

Løk kan du droppe. Men ikke smør.

• Liker 4
Skrevet

Skal ha stekt sjampinjong som tilbehør til middag idag og har lest litt oppskrifter, men ser nå at alle har løk, og det har jeg ikke liggende såklart.. Blir det ikke noe smak på soppen om jeg steker den uten løk? Bruker ikke olje/smør heller.

Hvordan får du stekt sopp uten smør/margarin/olje??

Skrevet

Dette! Sammenkoking kalles det :spise:

Anonymous poster hash: a2ed9...291

Skrevet

Jeg steker sopp uten fett og det er aldri noe problem:)

Skrevet

Personlig synes jeg at litt løk hører med, men det er jo veldig godt uten, og. :)

Bruk bare nok tid. Stek soppen på middels til lav varme. Når den begynner å slippe væske, skrur jeg opp temperaturen litt, og tilsetter litt smør.

Krydre med pepper, og stek til soppen blir "nesten svart" i kantene. Yummy!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...