Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt 100 % ufør pga uhelbredelig sykdom. Parallellt med dette har jeg et enormt behov for å flytte, men har hele tiden sagt at jeg skal vente til jeg har et vedtak i hånden. Men etter å ha snakket med NAV skjønner jeg at dette kan ta såpass lang tid at det da ikke vil bli snakk om flytting før jan/feb neste år.

For meg er bare tanken på det uttholdelig, og jeg spør NAV om det er dumt av meg å flytte før det er fattet et vedtak. De sier det bare er å flytte, og det spiller ingen rolle om jeg blir boende i kommunen eller flyttet til hjemkommunen (som er det som er best for meg da jeg trenger hjelp av familie). Samtidig står det i det midlertidige vedtaket at HVIS avslag på ufør, så opphører AAP umiddelbart. Hun jeg snakket med på NAV sier at dette ikke stemmer, så jeg blir bare forvirret. Altså, jeg er utprøvd og fått strykkarakter mtp arbeidsliv, så jeg ville blitt overrasket hvis jeg skulle fått negativt svar. Men likevel, man har det i bakhodet.

Grunnen til at jeg trenger å flytte er forøvrig at jeg har enormt behov for ro, noe jeg ikke får her jeg bor. Får jeg ro har jeg i det minste litt bedre livskvalitet, og bedre forutsetninger for å komme meg gjennom dagen. Så, er det dumt å flytte midt i en slik prosess, eller har det ingenting å si?

Anonymous poster hash: 87282...0a8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen innspill?

Skrevet

Ingen som har noen formening?

Skrevet

Flytt! Er saken din sendt fra det lokale NAV-kontoret og til NAV forvaltning for behandling, har det ingenting å si.

Anonymous poster hash: 8ecc2...631

Skrevet

Hvilken diagnose og prognose du har, samt hvor mye du er prøvet i jobb/utdanning er jo medvirkende til om du får innvilget uføresøknaden din. Legeerklæringer teller jo og med i vurderingen.

Ommdu skal flytte eller ikke må du selv bestemme. At AAP stoppes når du får innvildet søknaden er naturlig da du da går over på uføre. Får du avslag kan du anke, da mener jeg du får AAP inntil anken er behandlet. Får du avslag må du jo og se på begrunnelsen for avslaget og evt få hjelp hos en advokat som er spesialist på trygderett med en anke. Anke på avslag i trygderetten ankes direkte til Lagmannsretten.

Vanskelig å gi deg noe klokere svar når man ikke vet detaljer i saken.

Anonymous poster hash: 3739e...873

Skrevet

Hvilken diagnose og prognose du har, samt hvor mye du er prøvet i jobb/utdanning er jo medvirkende til om du får innvilget uføresøknaden din. Legeerklæringer teller jo og med i vurderingen.

Ommdu skal flytte eller ikke må du selv bestemme. At AAP stoppes når du får innvildet søknaden er naturlig da du da går over på uføre. Får du avslag kan du anke, da mener jeg du får AAP inntil anken er behandlet. Får du avslag må du jo og se på begrunnelsen for avslaget og evt få hjelp hos en advokat som er spesialist på trygderett med en anke. Anke på avslag i trygderetten ankes direkte til Lagmannsretten.

Vanskelig å gi deg noe klokere svar når man ikke vet detaljer i saken.

Jeg er utprøvet så mye som er forsvarlig at jeg kan utprøves. Spørsmålet mitt var mer rundt hvis søknaden IKKE ble innvilget, at da ble aap stoppet. Ikke ved innvilgelse.

Mao så har det ingenting å si for meg, jeg kan bare flytte?

Skrevet

Jeg er utprøvet så mye som er forsvarlig at jeg kan utprøves. Spørsmålet mitt var mer rundt hvis søknaden IKKE ble innvilget, at da ble aap stoppet. Ikke ved innvilgelse.

Mao så har det ingenting å si for meg, jeg kan bare flytte?

Nå kan ikke jeg svare dirkete på søknad ang Ufør,men jeg hadde en søknad inne hos NAV ang grunnstønad for noen år siden,men når jeg flyttet til en annen kommune før søknaden var ferdig behandlet kokte hele greia bort i grøten.For papirene mine ble jo oversendt til et annet kontor.Men igjen jeg vet ikke om dette gjelder ufør.

Anonymous poster hash: 9828f...b5f

Skrevet

Nå kan ikke jeg svare dirkete på søknad ang Ufør,men jeg hadde en søknad inne hos NAV ang grunnstønad for noen år siden,men når jeg flyttet til en annen kommune før søknaden var ferdig behandlet kokte hele greia bort i grøten.For papirene mine ble jo oversendt til et annet kontor.Men igjen jeg vet ikke om dette gjelder ufør.

Anonymous poster hash: 9828f...b5f

Nei det blir noe helt annet. Ufør er en egen avdeling/forvaltning, ikke NAV kontoret som behandler slike søknader.

Skrevet

Nå kan ikke jeg svare dirkete på søknad ang Ufør,men jeg hadde en søknad inne hos NAV ang grunnstønad for noen år siden,men når jeg flyttet til en annen kommune før søknaden var ferdig behandlet kokte hele greia bort i grøten.For papirene mine ble jo oversendt til et annet kontor.Men igjen jeg vet ikke om dette gjelder ufør. Anonymous poster hash: 9828f...b5f

I dag sendes alle grunnstønadssaker til ett kontor som forelder sakene over hele landet der det er ledig kapasitet. Hvor du blr har ikke lengre noen betydning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...