Gå til innhold

Vanskelig samtale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj, i dag måtte jeg ta den kjipe samtalen og gjøre det slutt :( Forholdet har ikke vart så veldig lenge, men det føltes skikkelig vondt å måtte bryte. Han ble helt knust... Så nå føler jeg meg skikkelig deppa selv om jeg egentlig burde vært lettet over at avgjørelsen endelig er tatt. Hadde sikkert vært enda verre om jeg hadde ventet enda flere uker. Vet ikke helt hva jeg vil med dette jeg, men å dumpe er nesten like vondt som å bli dumpet kjenner jeg.

Anonymous poster hash: 6f42a...c75
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja vanskelig er det nok uansett for begge parter. Å desto lengre tid det tar desto vanskeligere blir det. Gjorde det slutt mellom eksen min i fjor høst (sammen i nesten 3 år), og da hadde jeg egentlig slette et halvt år med å få meg selv til å innse at vi ikke hadde en framtid sammen. Jeg likte han ikke lengre og hadde ingen følelser igjen, til slutt holdt jeg han igjen kun fordi jeg ikke ville såre han. Fant meg i mye dritt i det forholdet når sant skal sies, men likevel tungt å bryte.

"Sommerkjæresten" min dumpet meg for ca. en måned siden, han fant seg en ny for ca. en måned, og alt er i grunn ganske kjipt. Synes ganske synd på meg selv i grunn.

Foretrekker absolutt å dumpe framfor å bli dumpet igjen i framtiden, når man dumper vet man at det ikke er følelser igjen mens når man blir dumpet har man ofte ganske mye følelser og man føler at selvtilliten blir trødd ned i grusen.

Skrevet

Det er alltid vondt å dumpe. Trøst deg med at det går over!

• Liker 1
Skrevet

Ja vanskelig er det nok uansett for begge parter. Å desto lengre tid det tar desto vanskeligere blir det. Gjorde det slutt mellom eksen min i fjor høst (sammen i nesten 3 år), og da hadde jeg egentlig slette et halvt år med å få meg selv til å innse at vi ikke hadde en framtid sammen. Jeg likte han ikke lengre og hadde ingen følelser igjen, til slutt holdt jeg han igjen kun fordi jeg ikke ville såre han. Fant meg i mye dritt i det forholdet når sant skal sies, men likevel tungt å bryte.

"Sommerkjæresten" min dumpet meg for ca. en måned siden, han fant seg en ny for ca. en måned, og alt er i grunn ganske kjipt. Synes ganske synd på meg selv i grunn.

Foretrekker absolutt å dumpe framfor å bli dumpet igjen i framtiden, når man dumper vet man at det ikke er følelser igjen mens når man blir dumpet har man ofte ganske mye følelser og man føler at selvtilliten blir trødd ned i grusen.

Ser den med selvtilliten ja. Er lei meg for at jeg måtte dumpe, men når ting ikke stemmer i forholdet så ser jeg ingen annen utvei. Jeg har nok bearbeidet dette i noen uker inni meg allerede, men for ham så kom det jo som et sjokk. Huff :(

Skrevet

Det er alltid vondt å dumpe. Trøst deg med at det går over!

Håper det går over kjapt. Dette er vondere enn jeg hadde trodd...

• Liker 1
Skrevet

Håper det går over kjapt. Dette er vondere enn jeg hadde trodd...

Føler med deg, TS. Jeg var i et miserabelt forhold i to år og bestemte meg for å dumpe han. Angret likevel etterpå og det føltes sååå tungt selv om det var det beste. Det var på nippet at jeg tok han tilbake.

Men, nå er det tre måneder siden og kunne ikke hatt det bedre. Og jeg er med en som var verdt den tunge tiden, han er helt fantastisk.

Bare hold ut, og ikke gå tilbake om du først har bestemt deg. Det er tungt en stund, men det blir verdt det, jeg lover :)

Anonymous poster hash: b9ac2...e15

Skrevet (endret)

Vanskelig å dumpe - for da sitter man igjen med følelsen "hva hvis". Hva kunne jeg gjort annerledes, var det virkelig nødvendig å slå opp, kanskje jeg egentlig likte han bedre, vi kan jo prøve?

Vanskelig å bli slått opp med - for da føler man seg ikke god nok. Å bli avvist er noe dritt, og man føler også her at man kunne gjort noe annerledes, vært snillere/mer interessant slik at den andre personen ikke valgte å dumpe deg, f.eks.

Det er nesten litt mer komplisert å slå opp, mener jeg, for da grubler man sånn i begynnelsen. Mens har man blitt slått opp med, så er det vel mer opp til den andre, og man kan egentlig ikke gjøre så mye med det, siden valget er tatt. Det er jo ganske lett både når man slår opp, og blir slått opp med (med en man faktisk ikke passet sammen med) å tenke at man likte personen kjempe godt (kanskje mer en man faktisk gjorde!) Tror man lurer seg selv litt akkurat der og da, fordi forandringer er ikke alltid lett, særlig ikke når man må tilpasse seg brått.

Endret av smartbimbo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...