Gjest Devil's Spawn Skrevet 4. juli 2004 #1 Del Skrevet 4. juli 2004 Jeg er klar over at jeg er veldig generaliserende og har ikke så mye å ta utgangspunkt i, men det er i og for seg derfor jeg spør. Jeg har VELDIG dårlig erfaring med kvinnelig autoriteter. Vi kan starte med da jeg var i militæret. Befalene av type hankjønn kunne vi være kammerater med og ha det ganske så hyggelig med. Når det gjaldt de (to) kvinnelige jeg hadde noe med, var det "bitching" fra morra til kveld. Det var overhodet ikke mulig å bli kammerater, eller ha en hyggelig tone med dem. Jeg har ikke hatt noe problemer med politiet, men flere jeg kjenner sier at kvinnelige politibetjenter er noen bitcher(igjen generalisering men..). I tillegg hadde jeg mer problemer med å få løst problemer med f. eks studenthybelen jeg bodde i for et par år siden. Jeg prøvde bevisst å unngå kvinnene, for der var det ikke snakk om noen gylden middelvei nei. Så spørsmålet mitt er: Hvorfor? Er det bare meg? Er det slik at jenter er redd for å ikke få respekt dersom man kommer for "tett innpå" dem, og føler dem at de må "vise seg" for å bevise at dem er "sjefen"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 4. juli 2004 #2 Del Skrevet 4. juli 2004 Så spørsmålet mitt er: Hvorfor? Er det bare meg? Er det slik at jenter er redd for å ikke få respekt dersom man kommer for "tett innpå" dem, og føler dem at de må "vise seg" for å bevise at dem er "sjefen"? Ja, jeg tror at en del føler det slik, med god grunn. Ikke alltid man kommer langt med snill-pike holdningen. Forøvrig har jeg ikke de samme erfaringene som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 4. juli 2004 #3 Del Skrevet 4. juli 2004 Kan ha noe med å gjøre at jenter i autoritetsposisjoner veldig ofte blir møtt av menn som vet alt mye bedre, og kan alt mye bedre, og som gjerne er litt forutinntatt når det gjelder jenter som bestemmer. (Opplevd akkurat det der selv, mange ganger.) Det samme kan sikkert gjelde for menn i autoritetsposisjoner, men kanskje de har en annen måte å takle det på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 4. juli 2004 #4 Del Skrevet 4. juli 2004 Meningene er opplagt delte... - og selv har jeg hatt kvinnlige sjefer som har vært helt topp .. og noen helt forferdelige.. og det samme med menn.. noen meget gode .. og noen har vært et absolutt lavmål.. Undersøkelse om ledere fra Leeds University Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 4. juli 2004 #5 Del Skrevet 4. juli 2004 Så spørsmålet mitt er: Hvorfor? Er det bare meg? Er det slik at jenter er redd for å ikke få respekt dersom man kommer for "tett innpå" dem, og føler dem at de må "vise seg" for å bevise at dem er "sjefen"? Nei. Du har tydeligvis ikke hatt meg som sjef. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2004 #6 Del Skrevet 5. juli 2004 Tror at respekt må man tilegne seg gjennom handlinger og resultater. Når folk ser at man man er faglig dyktig og tar de rette avgjørelsene får de også respekt for lederen. Samtidig må en god leder spille på lag med sine medarbeidere for å oppnå felles mål. Hvis man en en bitch får man ikke respekt men oppnår kanskje å bli fryktet. Frykt er ingen god motivasjonsfaktor og skaper et dårlig arbeidsmiljø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 5. juli 2004 #7 Del Skrevet 5. juli 2004 Er vel på grensen til å ha samme oppfatning som Rattlesnake. Selv så hadde jeg en maktsyk skrullete bitchy sjef....snakk om humør syk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 5. juli 2004 #8 Del Skrevet 5. juli 2004 Min dårligste sjef var en kvinne og min beste sjef (som jeg har nå!) er kvinne. Kanskje det er personlighetstrekk som gjør at man er god/dårlig sjef og ikke kjønnet? Samtidig skal man ikke undervurdere at man selv skaper en reaksjon/handling hos de man samhandler med. Eks. når jeg møter menn som har du-er-jo-kvinne-og-duger-ikke-til-annet-enn-å-lage-mat-og-pule-holdning blir jeg ekstremt bitchy. Kanskje du er en sånn mann som er nedlatende mot kvinner og skaper en negativ reaksjon hos dem? Ellers er jeg helt for å ikke generalisere på kjønn, men velge andre kategorier (eks. psykopat, kontrollfreak osv). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 5. juli 2004 #9 Del Skrevet 5. juli 2004 Min dårligste sjef var en kvinne og min beste sjef (som jeg har nå!) er kvinne. Kanskje det er personlighetstrekk som gjør at man er god/dårlig sjef og ikke kjønnet? .... Ellers er jeg helt for å ikke generalisere på kjønn, men velge andre kategorier (eks. psykopat, kontrollfreak osv). NETTOPP!! Jeg har da hatt elendige mannlige sjefer. Er de elendige fordi de er menn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 5. juli 2004 #10 Del Skrevet 5. juli 2004 Nå tenkte jeg ikke spesielt på sjefer sånn i arbedidslivet, men befal, politi, kuratorer..osv som har makt over andre mennesker. Jeg prøvde helt oppriktig å være hyggelig, men de gangene jeg har prøvd å være det virker det som de er redd for et eller annet. Vi har en kvinnelig sjef der jeg jobber, og har ikke noe problemer med henne . Ellers har jeg ikke så mye erfaringer med kvinnelige sjefer i arbeidslivet. Jeg vet jeg var generaliserende med det innlegget mitt, men bare lurte på om andre har samme tanker rundt dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 5. juli 2004 #11 Del Skrevet 5. juli 2004 Synes faktisk en del menn i de yrkene du skisserer er like maktsyke som eventuelle kvinner. Kanskje det er yrket som tiltrekker autoritære personer? Samtidig må jeg si at jeg har truffet veldig mange hyggelige, sympatiske og empatiske personer innenfor kategoriene du snakker om også. Så du har helt rett: Du generaliserer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anton.25 Skrevet 5. juli 2004 #12 Del Skrevet 5. juli 2004 og for seg derfor jeg spør. Jeg har VELDIG dårlig erfaring med kvinnelig autoriteter. Vi kan starte med da jeg var i militæret. Befalene av type hankjønn kunne vi være kammerater med og ha det ganske så hyggelig med. Når det gjaldt de (to) kvinnelige jeg hadde noe med, var det "bitching" fra morra til kveld. Det var overhodet ikke mulig å bli kammerater, eller ha en hyggelig tone med dem. flere som begynner å se lyset dette er en tredje grunn til at vi ikke bør ha kvinnelig befal. Dette er ikke en arene som jenter bare kan boltre seg uhemmet på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 5. juli 2004 #13 Del Skrevet 5. juli 2004 Det hadde ikke blitt så mye "bitching" med deg, anton? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 5. juli 2004 #14 Del Skrevet 5. juli 2004 Nå tenkte jeg ikke spesielt på sjefer sånn i arbedidslivet, men befal, politi, kuratorer..osv som har makt over andre mennesker. lurte på om andre har samme tanker rundt dette.. Vektere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 5. juli 2004 #15 Del Skrevet 5. juli 2004 Er vektere autoriteter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 5. juli 2004 #16 Del Skrevet 5. juli 2004 Spør meg: nei Spør en vekter: ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 5. juli 2004 #17 Del Skrevet 5. juli 2004 Spør meg: nei Spør en vekter: ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 5. juli 2004 #18 Del Skrevet 5. juli 2004 Er vektere autoriteter? Jeg er konge, eller dronning da, i bygget jeg jobber på. I alle fall når det gjelder sikkerhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 5. juli 2004 #19 Del Skrevet 5. juli 2004 Føler du makten Greensky ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 5. juli 2004 #20 Del Skrevet 5. juli 2004 Mua-hahahaaaa! (psykopatisk latter) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå