moroklompen Skrevet 25. august 2014 #1 Skrevet 25. august 2014 Noen som har erfaringer med turistvisum til kjæreste? Jeg har akkurat kommet hjem etter å ha vært hos kjæresten min i 2,5 mnd med barnet mitt i hjemlandet hans (karibien) og han skal nå i morgen levere alle papirene på ambassaden for å søke om 3 mnd turistvisum. Vi traff hverandre i Norge for 2,5 år siden og datet da endel mnd og har holdt tlf kontakt daglig siden han dro tilbake for to år siden og vi har nå hvert der nede over to mnd. Iflg UDI så legger de til grunn at det er sannsynlig at han returnerer etter de tre mnd og at forholdet vårt er etablert. Han har brev fra arbeidsgiveren sin for å bekrefte at han har jobb og han eier også sin egen eiendom der nede slik at den delen bør være ok men tror dere de ser på forholdet vårt som etablert? Jeg skrev også i invitasjonsbrevet at planen er at vi skal holde en forlovelsesfest når han kommer hit og da fortelle at vi har tenkt å gifte oss i hans hjemland i mars. Noen som har erfaringer? På Udi sine sider når jeg taster inn turistvisum og landet han er fra så står det" De fleste fra ditt land får innvilget visum, men ikke alle" Nervene er i høyspenn her mtp om vi ikke skulle få innvilget visumet :-o
tunaen Skrevet 25. august 2014 #2 Skrevet 25. august 2014 (endret) Har ikke erfaringer (ennå), men skal ihvertfall krysse fingrene for dere!! jeg og forloveden min skal snart gå i gang med den prosessen. Har dere møttes bare en gang? Lover godt at han har jobb og eiendom da! Lykke til! Fortell hvordan det gikk da :-D Edit: siden dere har holdt kontakt i 2, 5 år, måå det jo telle positivt. Det er ikke lett å holde telefonkontakt såå lenge! Og det teller jo veldig positivt at han har vært her før, så lenge det ikke var ulovlig eller at han var lenger enn han hadde visum for. Det tror jeg veier tyngst. Endret 25. august 2014 av tunaen
moroklompen Skrevet 25. august 2014 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2014 Nei, vi datet over flere mnd når han var i Norge i 2012, bilder fra dette er også vedlagt søknaden. Vi var strt sett sammen annenhver helg og flere ganger i uken. Deretter har vi først sett hverandre igjen i de to mnd jeg var i hans hjemland hos han nå i sommer. Jeg skal fortelle hvordan det går! Han har avtale på en europeisk ambassade på en naboøy på fredag og skal levere alle papirene inn da. Passet må han ettersende når han kommer hjem. Fikk beskjed om det vanligvis er max 15 dagers behandlingstid men at det nå kunne ta opptil 4 uker med sending osv. Lykke til med deres fremtidige søknad også :-D
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #4 Skrevet 26. august 2014 Turistvisum går som regel greit, men en venninne har slitt med å få mannen til å kunne bli i Norge. Ekstremt lang behandlingstid, han måtte ut av landet for behandlingstiden, 1 år og selv om de har barn sammen fikk de avslag.Anonymous poster hash: c243a...59a
moroklompen Skrevet 26. august 2014 Forfatter #5 Skrevet 26. august 2014 Ja familiegjenforening er noe annet. Men jeg oppfyller alle krav ifht inntekt, bolig osv slik at det bør ikke bli ett problem. Det kommer jo også litt an på hvor de er fra og kjæresten min er heldigvis fra landegruppen som det er "lettest" for etter gruppen med land som Usa osv.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #6 Skrevet 26. august 2014 Du kan også legge til en kopi av returbillettene hans. Anonymous poster hash: f0ba2...1c0
moroklompen Skrevet 26. august 2014 Forfatter #7 Skrevet 26. august 2014 Ja vi har lagt ved en kopi av flyreservasjonen hans på tur/retur, det er obligatorisk. Jeg snakket med ambassaden i dag og de sa det var max 14 dagers behandlingstid + 2 dager inner-island transit time, så det var jo mindre enn de 4 ukene de forespeilte oss sist :-)
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #8 Skrevet 26. august 2014 Høres lovende ut da. Spesielt når det står at de fleste får. Det varierer veldig fra land til land og er basert på sannsynligheten for retur.Anonymous poster hash: a6800...e04
moroklompen Skrevet 26. august 2014 Forfatter #9 Skrevet 26. august 2014 Ja jeg tenker det samme selv blir noen spennende uker fremover og forhåpentligvis så er han her i begynnelsen av oktober:)
tunaen Skrevet 26. august 2014 #10 Skrevet 26. august 2014 Ja vi har lagt ved en kopi av flyreservasjonen hans på tur/retur, det er obligatorisk. Jeg snakket med ambassaden i dag og de sa det var max 14 dagers behandlingstid + 2 dager inner-island transit time, så det var jo mindre enn de 4 ukene de forespeilte oss sist :-) Men..det står jo at man ikke skal bestille billetter før man har fått visum? Nei, vi datet over flere mnd når han var i Norge i 2012, bilder fra dette er også vedlagt søknaden. Vi var strt sett sammen annenhver helg og flere ganger i uken. Deretter har vi først sett hverandre igjen i de to mnd jeg var i hans hjemland hos han nå i sommer. Jeg skal fortelle hvordan det går! Han har avtale på en europeisk ambassade på en naboøy på fredag og skal levere alle papirene inn da. Passet må han ettersende når han kommer hjem. Fikk beskjed om det vanligvis er max 15 dagers behandlingstid men at det nå kunne ta opptil 4 uker med sending osv. Lykke til med deres fremtidige søknad også :-D Åh, dere er heldige. Han må jo få visum siden han har vært her før Takk! Håper alt ordner seg!
moroklompen Skrevet 27. august 2014 Forfatter #11 Skrevet 27. august 2014 Ja det er egentlig litt sånn halvt unødvendig at man må legge ved denne flyreservasjonen. Det er rett og slett kun ett papir fra ett reisebyrå hvor han bor hvor det står hvilke fly vi har reservert. Reservasjonen er jo kun gyldig noen dager men man må altså legge ved dette ved en visumsøknad for å vise når man har tenkt å komme og å dra. Vi må jo uansett bestille ny billett når han får visumet. Ja, jeg håper at det ikke skal være noe problem å få visumet når han har vært her såpass mange ganger før og alltid dratt tilbake og vi kan vise til konkrete planer i hjemlandet hans på nyåret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå