AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #1 Skrevet 25. august 2014 Kjæresten på 39 er familiefar, og har begynt å studere vernepleie, og det er bare to gutter til på kullet. Nå har han vært på studiefester (fyllefester) og sosiale sammenkomster 3 ganger i løpet av den siste uken, og mange flere vil det vel bli i løpet av studietiden. Jeg synes ikke noe om at han er på fest sammen med jenter på 20, men har ikke sagt noe enda. Kan ikke tro at så mange damer i slutten av 30-åra ville akseptert at mannen dro ut og festet med jenter i 20-åra. Det sosiale er vel heller for de som er ny på stedet, eller ung, og ønsker å ha noen å gjøre sosiale ting med på fritiden. Det faglige burde stå i fokus, synes jeg, og han blir jo kjent med dem på skolen. Han sier at det er lite interessant å snakke med de andre, utenom faglige ting, likevel er det visst veldig interessant å være sammen med dem. Jeg har lyst å si til han at jeg har problemer med dette, men hva kan jeg si? Anonymous poster hash: 69eb6...124
Luckiness Skrevet 25. august 2014 #2 Skrevet 25. august 2014 Det har vel noe å gjøre med at han ønsker å bli kjent med sine klassekamerater? Noe som sikkert ikke er så lett for en 39åring i normale klassesituasjoner. Da er det gjerne lettere å komme i kontakt/bli kjent dersom man er litt kul og går på "nivå" med 20åringene. Regner med han har festet nå i fadderuken med de, så jeg tviler det blir noe særlig festing utenom det. 11
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #3 Skrevet 25. august 2014 Kjæresten på 39 er familiefar, og har begynt å studere vernepleie, og det er bare to gutter til på kullet. Nå har han vært på studiefester (fyllefester) og sosiale sammenkomster 3 ganger i løpet av den siste uken, og mange flere vil det vel bli i løpet av studietiden. Jeg synes ikke noe om at han er på fest sammen med jenter på 20, men har ikke sagt noe enda. Kan ikke tro at så mange damer i slutten av 30-åra ville akseptert at mannen dro ut og festet med jenter i 20-åra. Det sosiale er vel heller for de som er ny på stedet, eller ung, og ønsker å ha noen å gjøre sosiale ting med på fritiden. Det faglige burde stå i fokus, synes jeg, og han blir jo kjent med dem på skolen. Han sier at det er lite interessant å snakke med de andre, utenom faglige ting, likevel er det visst veldig interessant å være sammen med dem. Jeg har lyst å si til han at jeg har problemer med dette, men hva kan jeg si? Anonymous poster hash: 69eb6...124 Dessverre så er festinga av i starten av året, slik mange skaffer seg studievenner. Da jeg begynte å studere kom jeg inn etter at skolen hadde begynt. Og jeg gikk glipp av veldig mye sosialisering. Jeg tror du bør ta en prat med gubben om det her. Det kan i perioder bli noen sene kvelder med gruppearbeid på skolen......Anonymous poster hash: e9c61...037
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #4 Skrevet 25. august 2014 Dette er helt normalt. Jeg har gått på skole med aldersspredning fra 19-45. Og vi festet sammen i starten og ble kjent som klasse. Etterhvert så finner man sine og fester med de man trives med, uavhengig av alder, men kjemi. Ikke noe å uroe seg for nå i starten iallefall. Anonymous poster hash: 66cf9...a1e 6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #5 Skrevet 25. august 2014 Skjønner godt at du reagerer. Hadde ikke likt det om det var min samboer. Altså, han burde vel kunne gå på noen av disse festene. Men flere ganger i uka? Det ville vært dealbreaker for meg -- selv i fadderuka.Anonymous poster hash: d66cc...303
Sandie Skrevet 25. august 2014 #6 Skrevet 25. august 2014 Når festingen foregår i regi av jobb eller skole synes jeg det blir helt annerledes enn om han f.eks. skulle dratt på fest med venner og hengt med 20-åringer. På høyskoler er det gjerne et stort aldersspenn. I min klasse var det fra 19 til 43 og alle var med på fester og sosiale sammenkomster, særlig i starten. I Fadderuken er det greit å bli kjent med de man skal studere sammen med, og selv om det bare ser ut som festing er det ofte i denne uken man knytter kontakter og finner ut hvem i klassen man kan tenke segå samarbeide med,ha kollokviegruppe sammen med osv.senere i studiet. Jeg ville derfor akseptert at mannen deltok på dette, senere blir det nok ikke så mye festing. 9
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #7 Skrevet 25. august 2014 Jeg er dame og student på 37 år, jeg blir alltid invitert på skolefestene, men har aldri vurdert å si ja en eneste gang. Så jeg skjønner godt at du reagerer, er jo ikke sikkert han er utro eller noe, kan bare ikke forstå hva han har til felles med folk på den alderen. Man lever liksom ikke studentlivet fullt ut når man er voksenstudent. Anonymous poster hash: 675bf...a41 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #8 Skrevet 25. august 2014 Jeg er dame og student på 37 år, jeg blir alltid invitert på skolefestene, men har aldri vurdert å si ja en eneste gang. Så jeg skjønner godt at du reagerer, er jo ikke sikkert han er utro eller noe, kan bare ikke forstå hva han har til felles med folk på den alderen. Man lever liksom ikke studentlivet fullt ut når man er voksenstudent.Anonymous poster hash: 675bf...a41 Det som er kjedelig for deg er at du fort kan falle ut av det sosiale. Nå vet ikke jeg hva du studerer da men.Anonymous poster hash: 28c52...f48
Uredd Skrevet 25. august 2014 #9 Skrevet 25. august 2014 Er dette noe å bekymre seg for. Det er opplest og vedtatt her på KG at 20åringer synes 39åringer er ekle... 2
LexSuperior Skrevet 25. august 2014 #10 Skrevet 25. august 2014 Husker jeg var "gammel" da jeg begynte. Jeg var 22:p Så jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for!
Klatt Skrevet 25. august 2014 #11 Skrevet 25. august 2014 Som mange sier tror jeg det har litt med det sosiale å gjøre. Jeg er avholds og drikker SVÆRT lite, og valgte å ikke være med på en eneste sammenkomst i fadderuken av den grunn. (Kunne selvfølgelig gått uten å drikke, men jeg valgte å la være) Resultatet ble at jeg, som 22-åring, ikke ble kjent med så grådig mange i klassen min, og derfor ikke hadde så mange studiekamerater når det var gruppearbeid o.l. Jeg var ofte den som ble sittende igjen uten gruppe og måtte finne meg en ledig plass et eller annet sted. Jeg ville latt kjæresten din styre på så sant det kun er nå i begynnelsen. Det er utrolig mye lettere å ta fatt på årene når man har noen å studere med, noen å jobbe med på fritida dersom det trengs. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #12 Skrevet 25. august 2014 Har også en samboer som er vel over tredve som begynte på studiene i fjor, og syntes det var helt ok at han deltok på fadderuken, til og med oppfordret ham til å delta på flere arrangement. Det var faktisk der han ble kjent med andre på studiet og fant tonen med de som også hadde litt ambisjoner mtp det å få til resultater. Det at de kunne da foreslå at de selv vil være en gruppe ble senere til en skikkelig fordel mtp resultatene de oppnådde. Anonymous poster hash: 3931a...92e 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #13 Skrevet 25. august 2014 Det er greit å skulle bli kjent, men han behøver vel ikke være med på alt. Det ble noen skilsmisser på kullet mitt da jeg gikk vernepleien. Godt voksne menn, og kvinner som begynte og leve studentlivet. Nye spennende bekjentskaper, og noen ble vel litt revet med ;-)Anonymous poster hash: 61314...ffd 1
Gjest KateW Skrevet 25. august 2014 #14 Skrevet 25. august 2014 Jeg var moden student, i starten var jeg ikke med på sosiale sammenkomster, og ramlet veldig utenfor både nettverk og faglig. Jeg priorieterte derfor å være med på fester, ball og alt mulig annet, og endte med å få en svært verdifull studietid, samt jobb rett etter endt skolegang. Jeg ville vært raus med mannen min i en sånn situasjon, TS. 4
Gjest Pop! Skrevet 25. august 2014 #15 Skrevet 25. august 2014 Jeg ser ikke problemet med å la noen på 39 år være på fest med 20-åringer så lenge det ikke sklir ut.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #16 Skrevet 25. august 2014 Det er greit å skulle bli kjent, men han behøver vel ikke være med på alt. Det ble noen skilsmisser på kullet mitt da jeg gikk vernepleien. Godt voksne menn, og kvinner som begynte og leve studentlivet. Nye spennende bekjentskaper, og noen ble vel litt revet med ;-)Anonymous poster hash: 61314...ffd Nettopp. Spennende i forhold til å være hjemme med barn og den samme damen som han har sagt god natt til i 18 år... Lett å bli revet med og bli sjarmert, når 20-årige jenter henger etter halsen på deg og viser deg ny og spennende oppmerksomhet. Anonymous poster hash: 69eb6...124 1
Pinkee Skrevet 25. august 2014 #17 Skrevet 25. august 2014 Har også en samboer som er vel over tredve som begynte på studiene i fjor, og syntes det var helt ok at han deltok på fadderuken, til og med oppfordret ham til å delta på flere arrangement. Det var faktisk der han ble kjent med andre på studiet og fant tonen med de som også hadde litt ambisjoner mtp det å få til resultater. Det at de kunne da foreslå at de selv vil være en gruppe ble senere til en skikkelig fordel mtp resultatene de oppnådde. Anonymous poster hash: 3931a...92e Her!!! Viktig sak! Detter man av lasset fra starten, kan man fort bli utenfor dem man ønsker å samarbeide med. Så ta en tape over munnen du, og se det an utover skoleåret. Sklir det ut, kan du kanskje begynne å ymte litt.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #18 Skrevet 25. august 2014 Skjønner deg godt, TS! Det er rett og slett slikt som føles litt ubehagelig. Det hadde kanskje vært ubehagelig om damene var rundt 30 og? Bare det at den bedre halvdel fester med en masse ukjente damer er jo selvsagt noe de fleste synes er litt kjipt, innerst inne... Jeg er selv sammen med en veldig trofast og pålitelig mann. Likevel plager det meg litt at han alltid har vært i miljøer med stor overvekt av damer, både på studiet, ekstrajobber og etter hvert nå i fast jobb... OG det er ikke så gøy når de stadig skal ha fredagspils el.l. Kan ikke hjelpe for det, liker ikke at han har det hyggelig med andre damer, liksom. selv om det sikkert er smålig. Jeg vet at han aldri ville bedra meg, men jeg vet også at en del damer liker å omgås han fordi han er ekstremt hyggelig og blid og over gjennomsnittet kjekk. Føles ikke bra. Ta en prat med ham du, om hvordan du føler det rundt dette. EN ting er sosiale sammenkomster nå starten, men når det er festing og alkohol inne i bildet - og jevnlig- blir det i overkant.. Anonymous poster hash: 715bd...14b
Sandie Skrevet 25. august 2014 #19 Skrevet 25. august 2014 Nettopp. Spennende i forhold til å være hjemme med barn og den samme damen som han har sagt god natt til i 18 år... Lett å bli revet med og bli sjarmert, når 20-årige jenter henger etter halsen på deg og viser deg ny og spennende oppmerksomhet. Anonymous poster hash: 69eb6...124 Men dette er ikke noe sjekkearena på samme måte som en vanlig bytur eller fest. Mye av tiden på slike arrangemanger går med til å bli kjent,snakke om forventninger til studiet, pensum,arbeidsliv osv..Så tror neppe de henger rundt halsen på hverandre. En annen ting er jo at jenter i 20-årene ofte vil anse en mann på snart 40 som alt for gammel.
LexSuperior Skrevet 25. august 2014 #20 Skrevet 25. august 2014 Men dette er ikke noe sjekkearena på samme måte som en vanlig bytur eller fest. Mye av tiden på slike arrangemanger går med til å bli kjent,snakke om forventninger til studiet, pensum,arbeidsliv osv..Så tror neppe de henger rundt halsen på hverandre. En annen ting er jo at jenter i 20-årene ofte vil anse en mann på snart 40 som alt for gammel. Så absolutt! Tipper de tenker på han som steingammal.. I den alderen har man et litt snodig aldersperspektiv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå