Gå til innhold

Hvor fort betaler dere ned huslånet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge har dere hatt boliglånet deres og hvor mye mindre er det nå i forhold til det det var først?

Anonymous poster hash: d4ef9...c62

Videoannonse
Annonse
Gjest Wei Wei
Skrevet (endret)

Jeg tok opp lån med 20 års nedbetalingstid. Blir ferdig totalt på 14 år.

Startsum var 1 500 000 kr. Nå brukte jeg 6 år og er nede på 920 000 kr i gjeld.

Endret av Wei Wei
Skrevet

20 år.

Regner med å være ferdig på 16.

2,2 mill i lån.

Anonymous poster hash: 086e3...058

Skrevet

Har lånet over 30 år, satser på å bruke 15 år.... Hadde totalt 3mill. Er nede i 2 nå...

Anonymous poster hash: 960f5...a17

Skrevet

25år på 1mill. Sparer heller i fond og sparer heller til utleieleilighet enn å bruke alle pengene på og betale masse ned på gjelden.

Anonymous poster hash: 14ca6...a41
Skrevet

Vi valgte 30 års nedbetalingstid og å heller betale ned litt ekstra innimellom. Kommer uansett ikke til å bli boende til lånet er nedbetalt.

Har hatt lånet (3,5 mill) i tre år og betalt ned 385.000. I tillegg har vi spart på BSU hvert år, så der har vi også "betalt ned" 130.000.

Skrevet

Jeg tok et lån på 1880000 i desember i fjor. Jeg har nå 1780000 igjen.

Gjest Magdalene
Skrevet

Akkurat nytt lån på 5,5mil. Planen er å ha betalt det ned på 15år.

Skrevet

Vi har hatt huslån siden januar, har betalt 200 000 på det hittil. Kommer til å gå fra 2 mill til 1,6 mill på ett år. Hadde vi fortsatt i samme fart ville det vært nedbetalt på fem år til sammen, men det skal vi ikke gjøre. Vi gjør disse ekstrabetalingene i år for å komme ned på en mer behagelig belåningsgrad. Neste år vil fondssparingen vår øke betraktelig, mens innbetalingene på huslånet går tilbake til normalen.

Anonymous poster hash: 77b24...0b5

Skrevet

Tok lån på ca 890.000 i desember 2011, nå gjenstår 663.000, men det regner vi med å være kvitt i januar 2016. Deretter blir fondssparing prioritert.

Skrevet

Nedbetalingstid er ca 8 år.

Lånet har minket med rundt 200 000 på et år

Anonymous poster hash: eebf5...d2d

Skrevet

Jeg tok opp boliglån i januar i år, det er på 1 million. Har egentlig 20 års nedbetalingstid, men regner med å bruke minst halvparten.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Er alle virkelig så flinke som i denne tråden? :sjokkert: Har inntrykk av at vi gjør som de fleste av vennene våre, så er overrasket over svarene over.

Vi tok opp 2,8mill i februar 2012, har betalt ned 230 000 siden da. Skulle opprinnelig ha lån i 30 år, men pga. verdistigning har vi refinansiert nylig, og har nå 21 år igjen (samme sum i mnd. som tidligere).

Skrevet

Boliglånet mitt er nå 450.000 mindre enn da jeg tok det opp for omtrent nøyaktig 4 år siden.

Anonymous poster hash: 0a344...e33
Skrevet

Tok opp 3 mill for to år siden, regner med å ha 3,5 mill ved utgangen av året.

Anonymous poster hash: 3e133...8ba

Skrevet

Vi har ca 7 milli lån, betaler ned ca 300.000 i året. Kommer nok til å refinansiere og bygge ut noe etterhvert. Følger nok ikke normal nedbetalingstid, betaler mer når vi har mulighet.

Anonymous poster hash: e356d...0d5

Skrevet

Vi har pleid å betale ca 300 000 i året i "alle år", men nå synes jeg nesten aldri at det finnes penger på slutten av måneden. Tror vi nærmer oss en mer normal innbetaling. Har ca 3 mill i lån nå

Vi har kjøpt oss oppover, og har nedbetalt første bolig før vi kjøpte ny. Dette er det største lånet vi har hatt (begynte med 3.5 mill for 2,5 år siden)

Gjest Artistina
Skrevet

Jeg har lånet på 20 år og målet er gjeldfri i god tid innen pensjonsalderen.

Bor i en ny leilighet som vi skal bo i resten av livet. Har lite gjeld, men betaler bare ordinære avdrag slik at vi har penger til å leve som vi vil.

Skrevet

Tok lånet mitt for snart ett år siden på 1,4. Har nedbetalt 200 000 i løpet av det første året :) Samt at jeg har spart opp fullt på BSU og BSU 2.

Anonymous poster hash: 39b5f...8eb
Skrevet

Har 4,5 mill ca i lån, planen er å betale ned til ca 2-2,5 i løpet av 7-8 år. Så skal jeg ikke betale ned mer.

Anonymous poster hash: fe1da...e08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...