Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 12 har vært kjempeflink til å spare, og har nå nok til å kjøpe seg Iphone. Det store spørsmålet er hvor mye lagringsplass hun trenger. Prismessig er det jo helt klart mest fornuftig å kjøpe 4s, men hun vil ha hvit og den har vi bare klart å finne med 8GB.

Så dersom hun skal ha 16GB må hun gå på 5s, og det er vel litt voldsomt? Hun har spilleliste på ca. 200 sanger og tar noe bilder. Har lite apper. Vil 8GB være nok, eller bør hun gå for 5s med 16GB?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

8 Gb er nok til ca 2000 sanger, så vil tro det burde holde.

Anonymous poster hash: 88691...48a
Gjest _LilleMy
Skrevet

8gb holder til det du nevner :) 5s er nok litt voldsomt å begynne med, ja.

Skrevet

Kan jo legge til at hun har en Samsung Galaxy S2 nå; men den har begynt å tulle litt. Og når hun likevel bør ha ny, har hun lyst på Iphone.

Gjest _LilleMy
Skrevet

Kan jo legge til at hun har en Samsung Galaxy S2 nå; men den har begynt å tulle litt. Og når hun likevel bør ha ny, har hun lyst på Iphone.

Da så, men 8GB er mer enn nok til bruket du nevner :)

Skrevet

Flere?

Skrevet

Ingen?

Skrevet

jeg stemmer også for 8GB

Skrevet

Bør ha 16 GB 5S.

Dette er en nyere telefon, som vil vare lenger. Dessuten kommer hun lett til å bruke opp 8GB på sanger, video og selfies.

Ville skrevet 32 GB, men forstår det slik at budsjettet er begrenset?

Anonymous poster hash: 15a46...e4d
  • Liker 3
Skrevet

Hvis hun klarer å begrense seg litt er 8gb nok. Som nevnt får man plass til et par hundre bilder og i tillegg et par hundre sanger. Hvis du tenker mer fremtidsrettet, så vil jeg si meg enig i at det kan være lurt med 16gb. Det vil vare lenger og by på mindre problemer i fremtiden (så fremt hun har telefonen lenge).

Utover det kan jeg tipse om at hvis dette ikke er noe akutt hastesak, så ville jeg anbefale deg å vente en måned eller to med kjøpet ditt. Iphone 6 er rett rundt hjørnet (blir vist frem i september, til Norge forhåpentligvis i oktober), og da er jeg 90% sikker på at prisen på 5S vil gå ned en god del. Selvfølgelig kan jeg ikke garantere noe, 4S 16GB forsvant jo ganske umiddelbart og ble erstattet med 8GB som du sier, men det finnes nok av butikker som driver og selger ut 5S nå. Lefdal har blant annet hatt den svarte utgaven med 16gb på tilbud til 4795, som er 1100 kr billegere enn Apple selv tar.

Skrevet

Nei, så lenge hun skal betale selv er ikke det aktuelt😉 Trodde kanskje at 8 gb var nok, men da får vi vel gå for s5 med 16 gb. Synes bare at det er mye penger...

Skrevet

Jeg tror jeg ville valgt 5s med 16gb. Om hun/dere i tillegg kjøper et solid deksel (finnes slike som er vanntett, støtsikker osv. men da ser kanskje ikke iphonen "kul" nok ut), så vil den vare leeenge.

Skrevet

32 GB er ikke aktuelt, skulle det stå😉

Skrevet

Hvilken Iphone til barn på 12? - Ingen.

Anonymous poster hash: 6d5e3...27f
  • Liker 4
Skrevet

Det var vel strengt tatt ikke det som var spørsmålet😉

Vil bare ha synspunkter på hvilken hun bør kjøpe av Iphone 4s med 8gb og 5s med 16gb... Så lenge hun har spart pengene selv, ser jeg ikke problemet.

Skrevet

Kjøpe de overprisa dritt telefonene til ei på 12 år? Skjermen knuser jo bare man ser på den, ja ja. Skjønner dere har god råd til å sløse.

Anonymous poster hash: fe1ef...9ed

• Liker 2
Skrevet

Jeg er oppi 30 årene,og greier meg helt fint med 8gb så da burde en 12 åring greie det samme ;)

Anonymous poster hash: b6f71...6eb
  • Liker 2
Skrevet

4s begynner å bli meget gammel sett i et teknologisk perspektiv. Jeg har 4s nå, den jeg kjøpte da den ble sluppet i 2011. Den begynner å bli meget treg med ny programvare, rett og slett fordi innmaten ikke er sterk nok til å kjøre det. En 5s vil vare mye lenger. Et tips er å vente til iphone 6 kommer, da vil iphone 5s gå ned et prishakk.

Anonymous poster hash: 6a6e8...3cc
Skrevet

5s eller 6, iPhone4 er for gammel og treg med nye oppdateringer.

Bruker selv spotify til musikk, og nettlagring av bilder, så er ikke nødvendig med så mye lagringsplass.

(Er 15)

Skrevet (endret)

Hi her. Jeg må bare understreke at jeg ALDRI hadde kjøpt så dyr telefon til henne sånn uten videre. Her er det snakk om penger som hun har spart lenge nettopp til dette formålet. Det samme gjorde hun med den forrige telefonen sin☺

Endret av tidsklemma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...