AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #1 Skrevet 25. august 2014 Jeg har altså en far jeg ikke har særlig mye kontakt med, og den har dabbet av mer og mer de siste årene. Han ringer meg kanskje 2 ganger i halvåret og eneste gangene jeg ser han er ved høytider, og siden det har vært slik så lenge er det vanskelig og vite hvordan jeg kan endre forholde mitt til han da jeg ikke kjenner han noe særlig lengre. Jeg har mye skyld i det selv da jeg har tatt avstand fra han, grunnet at han har vært voldelig med meg (dette er kanskje 4-5 år siden men likevel vanskelig å glemme). Da jeg var på besøk hos han i helgene når jeg var liten måtte moren min ofte komme å hente meg da han forlot meg mitt på kvelden/natten for å gå ut å drikke, og det var ganger jeg var så redd at jeg kastet opp for jeg visste ikke hvor han var. I ungdomstiden prøvde han mange ganger å ta kontakt med meg å si at jeg kunne komme på besøk når jeg ville og at han savnet meg, men jeg kom ikke på besøk for jeg greide rett og slett ikke være i nærheten av han, og nå føler jeg det er min skyld som "avviste" han da han prøvde. Så nå sitter jeg her å lurer på hva jeg skal gjøre. Jeg er veldig glad i han men greier liksom ikke glemme alt han har gjort, men er veldig redd for å snakke med han om det da jeg har prøvd dette før og det resulterte i at han klikker fullstendig. Jeg vil jo gjerne ha en far i livet mitt. Det virker som om han ikke bryr seg, og lever sitt liv med sin familie. Jeg har også en lillesøster på min far sin side som jeg savner veldig men jeg får ikke sett hun for jeg ikke har noe kontakt med han nesten. Er det noe poeng i å prøve å ha kontakt med han når han ikke bryr seg? Virker bare som han har "sin" familie, og tenker at jeg har "min". De reiser på sydenturer og lignende uten at jeg får beskjed om det eller blir invitert med og det er sånne ting som sårer meg. Noen som har noen råd? Anonymous poster hash: b4a20...871
smartbimbo Skrevet 25. august 2014 #2 Skrevet 25. august 2014 Jeg har det ganske liknende med min far. Det har heldigvis blitt et bedre forhold ettersom årene har gått, men han har aldri vært voldelig mot meg da, slik som din har. Jeg er ganske sikker på at han bryr seg, men han tør vel kanskje ikke å ta så mye kontakt? Vis at du bryr deg ved å sende en melding f.eks der du spør hvordan han har det, er ganske sikker på at det vil bety enormt for han; kanskje han ringer deg opp rett etterpå? Lykke til!
Sola de Skrevet 25. august 2014 #3 Skrevet 25. august 2014 (endret) Greit det er faren din og du vil ha en far i livet ditt, men han er jo ikke en god far. Han har slått deg før og tåler ikke å bli snakket med uten å klikke, så har du det bedre uten hvor enn sårt det er. Endret 25. august 2014 av Sola de 1
Gjest _LilleMy Skrevet 25. august 2014 #4 Skrevet 25. august 2014 Jeg har en slik far selv. Selv om han ikke er voldelig lenger, så klarer jeg aldri å glemme alt som har skjedd. Klarer ikke å ha et godt forhold til han. Jeg tror du vil få det best uten at dere har kontakt uansett hvor sårt det er, men om du absolutt vil få kontakten med han igjen kan du eventuelt begynne med å sende han en melding og spørre hvordan han har det. Godt mulig at han bryr seg men ikke tør å vise det eller å ta kontakt etter alt som har skjedd iløpet av årene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå