Gå til innhold

Nedten 70 dager siden siste mens, negativ test?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som det står i overskriften så er det i underkant av 70 dager siden siste mens, og jeg får bare negative tester.

Jeg avsluttet p-sprøyte i mars, men sluttet aldri å blø mens jeg tok den.. Og har hatt mens siden det! Kan det være noe feil med meg, som feks. Kreft, kanskje være gravid uten å få positiv test? Vanskelig dette!!

Anonymous poster hash: c2f90...4ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange tråder her inne om andre som har hatt problemer med ustabil syklus etter at de sluttet på hormonpreparater. Jeg ville hatt is i magen og ventet litt til før jeg kontaktet lege. Det kan ta et helt år før kroppen har stabilisert seg selv.

Anonymous poster hash: 30cb4...ca6
Skrevet

Har hørt at mange får skikkelig krøll med syklusen og det kan ta evigheter før de får tilbake menstruasjon etter at de slutter med p-sprøyter.

Er du bekymret så kan du oppsøke legen, men mest sannsynlig så vil du få beskjed om at det er pga p-sprøyta.

Skrevet

Var uten mens i nesten 15 måneder etter at jeg sluttet med p-sprøyte. Hadde gått på det i 6 år.

Fikk beskjed om at det var normalt at det kunne ta ganske lang tid før kroppen fikk tilbake syklus.

Anonymous poster hash: 42c8f...0ed
Skrevet

Har hørt at mange får skikkelig krøll med syklusen og det kan ta evigheter før de får tilbake menstruasjon etter at de slutter med p-sprøyter.

Er du bekymret så kan du oppsøke legen, men mest sannsynlig så vil du få beskjed om at det er pga p-sprøyta.

Jeg tok jo bare 2 sprøyter da :S

Skrevet

Og venninna mi tok bare ei (droppet nr 2 pga mange bivirkninger som ikke ga seg) og fikk krøll i systemet etterpå...

Skrevet

Du er jo fortsatt inne i perioden som p-sprøyten varer. Det er kraftige hormoner for at den skal være sikker i 3 måneder. Jeg vil tippe at du må vente minst 3 måneder til før du kan begynne å se tegn til normal syklus igjen.

Anonymous poster hash: e7e2b...49f

Skrevet

Og venninna mi tok bare ei (droppet nr 2 pga mange bivirkninger som ikke ga seg) og fikk krøll i systemet etterpå...

Det var det jeg også gjorde, tenkte kanskje sprøyta skulle vøre bedre enn pilla, men det var den ikke då da sluttet vi med den og fant ut vi ville prøve, uten hell. Tror vi

Skrevet

Det var det jeg også gjorde, tenkte kanskje sprøyta skulle vøre bedre enn pilla, men det var den ikke då da sluttet vi med den og fant ut vi ville prøve, uten hell. Tror vi

Problemet med p-sprøyta, hvis du reagerer negativt på den, er jo at den er laget for å virke i 3mnd, ergo så sitter virkestoffene kraftig i. Bivirkningene varer ofte like lenge som p-sprøyta varer. Sånn sett er det greiere med p-piller siden du kan kutte de ut på dagen hvis du har negative reaksjoner.

Gynekologen min sa at han anbefalte ikke p-sprøyte til kvinner som har tenkt å prøve å bli gravide innen kort tid nettopp pga den sitter såpass lenge i, og det kan ta tid før systemet funker igjen og syklusen er i rute.

Skrevet

Nå har jeg fått slik brunlig utflod også.. har vondt i magen, hodet og ryggen, og bare ca 1 uke siden keg besvimte.. Alt de skriver om graviditet passer til meg utenom det at jeg ikke har fått positiv test derfor jeg beskjymrer meg, er det ikke meningen at det skal vises etter så lenge?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...