Gå til innhold

Mat som metter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har forslag til sunn mat jeg kan spise som gir en langvarig metthetsfølelse? Tenker hovedsaklig på lunsjmat som jeg kan ta med på skolen :)

Anonymous poster hash: 806a6...887

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Potet er jævelsk mettende. Såvidt jeg orker kvelds hvis jeg spiser mye potet til middag :-P

Men lunsj.. Ehm.. Kald omelett? Syns egg er veldig mettende. Eller kokt egg. Evt. eggerøre.
Ellers proteinrike ting. Har du tilgang på mikro? Da kan jo tacosalat f. eks. haes med. Kyllingsalat med pastaskruer i.

Skrevet

Smørbrød av grovbrød.

Salat med fullkornpasta.

Yoghurt med nøtter.

Havregrøt.

Skrevet

Potet er jævelsk mettende. Såvidt jeg orker kvelds hvis jeg spiser mye potet til middag :-P

Men lunsj.. Ehm.. Kald omelett? Syns egg er veldig mettende. Eller kokt egg. Evt. eggerøre.

Ellers proteinrike ting. Har du tilgang på mikro? Da kan jo tacosalat f. eks. haes med. Kyllingsalat med pastaskruer i.

Salat i mikro?

Anonymous poster hash: 98059...d56

Skrevet

Salat i mikro?

Anonymous poster hash: 98059...d56

Tenkte på tacokjøttdeig isåfall.

Skrevet

Jeg synes tunfisk på boks er mettende, pleier å blande det med f.eks. tomat, agurk, balsamico-eddik og litt krydder. Mye metthetsfølelse mtp. hvor magert det er.

Skrevet

Ris + tunfisk på boks

Havregrøt med eggehvite (øker volumet)

Mye grønnsaker! (brokkoli og blomkål er fint)

Kjøtt

Retter med stekt/kokt egg

Skrevet

Jeg har en stooor salat med masse grønnsaker, bønner/linser, samt hytteost og egg/fisk/kjøtt. Da får jeg masse fiber og protein, som metter godt.

Anonymous poster hash: 82110...836
Skrevet

Ris + tunfisk på boks

Havregrøt med eggehvite (øker volumet)

Mye grønnsaker! (brokkoli og blomkål er fint)

Kjøtt

Retter med stekt/kokt egg

Hva er dette?

Anonymous poster hash: c56f8...109

Skrevet

Hva er dette?

Anonymous poster hash: c56f8...109

Når jeg lager havregrøt blander jeg inn en eggehvite når grøten er ferdig - rør kraftig slik at det ikke klumper seg, mens du fortsatt har gryten på varmen. Ved å gjøre dette får grøten litt protein fra egget, men også større volum (: Volum metter, dermed blir havregrøten mer mettende.

Skrevet

Omelett med cottage cheese (jeg lager omelett av 2 egg, 100g cottage cheese, purreløk, sopp ) og det metter veldig!

Ingers rugbrød med fiskekake

Havregrøt med cottage cheese (rør inn cottage cheese når grøten er ferdig)

Smoothie med gresk yoghurt synes jeg metter mye og spesielt når jeg drikker det til måltidene

Kyllingsalat med byggryn

Laks med byggryn

Rotgrønnsaker med lammepølse og tsatziki laget av gresk yoghurt (digg å ha med til lunsj og metter veldig sammen med en skive rugbrød med smør)

Ellers synes jeg rugbrød med makrell metter veldig

Anonymous poster hash: 56fbd...40f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...