Gå til innhold

Når legger 2.klassingene seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer. Når det er skoledag dagen etter? Min har behov for en del søvn og bør være i sengen og "ferdiglest" rundt kl 20. Han må opp 06.30-06.45. Men så er det en del naboer på samme alder som herjer ute når han er i seng, de kan være ute til over 20.

Anonymous poster hash: ee7d5...c2f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min legger seg 21.30. Står opp kl 07.

Anonymous poster hash: 70945...d73

Skrevet

Min legger seg 21.30. Står opp kl 07.

Anonymous poster hash: 70945...d73

Jeg er klar over at barn er forskjellige. Men så sent som 21:30 for en 2.klassing??

Anonymous poster hash: 99aba...6ac

• Liker 10
Skrevet

Det varierer. Mange legger de kl 8 eller 20 30 har jeg inntrykk av.

• Liker 2
Skrevet

En 7 åring bør ha 10.5 timer søvn.

Anonymous poster hash: 99d93...42a

• Liker 2
Skrevet

Min andreklassing legger seg ca kl 21.

Anonymous poster hash: 94dd4...a52
Gjest Magdalene
Skrevet

En 7 åring bør ha 10.5 timer søvn.

Anonymous poster hash: 99d93...42a

Alle syvåringer er ikke like.

Alle på 40år bør ha 7,25 timer søvn... Blir like dumt å si det.

• Liker 1
Skrevet

Foreløpig kl 20, men skal prøve 1930 og se om det hjelper. Her er det snakk.om 1klassing da...

• Liker 2
Skrevet

Min 2 klassing legger seg 19.45 og min 1 klassing legger seg 19.00

• Liker 2
Skrevet

Min 1 og 2 klassing har hatt 19 som fast leggetid fram til i vår. Med det fine været oppdaget vi jo at de ble kalt inn mens "alle" andre fortsatt var ute så vi var fleksible.. Med skolen i gang er det 1930 for 1 klassing og 20 for 2 klassing. De uttrykker selv at det er trøtte og sover godt fram til vekkerklokke 0615-0630.

Holder samme leggetid uken gjennom hvis det ikke er noe helt spesielt som skjer. Men de er som sagt trøtte i den tiden og sovner raskt.

Overtrøtte barn er ikke noe kjekt og jeg tror på å holde et visst mønster uken gjennom. Var på ferie med noen som lot ungen være oppe så lenge den ville, endte med en unge som var altfor trøtt til å finne på noe før om ettermiddagen og så var den i full vigør på kvelden mens våre roet ned aktivitetene da. Hver familie får finne sin rytme men vi liker aktive morgener/formiddager også om helgene og så har vi det rolig om kvelden istedenfor.

Skrevet (endret)

De siste 15 minutter før 20.00 så leser jeg en historie eller eventyr for 2 klassingen min:)

Endret av Anciol
Gjest spavalica
Skrevet

I sengen kl 8.00 og leser til ca halv 9. Da er det sovetid :)

Skrevet

Ferdigdusjet og nypusset til kl. 20. Opp kl 06. I helgene får han være oppe til ca. 21. Enkelt og greit ;)

Skrevet

2. klassingen er i seng mellom halv 8 og 8. Sover til halv 7-7..

Skrevet

Her er leggetid 20, altså lyset slukkes da. Skal vi lese på sengekanten må vi beregne tid til dette. Men på vår, sommer og høst (når det er mye lys og lengre dager) så våkner poden så tidlig. Gjerne 5-6, og av den grunn har vi endret til 20.30. På vinteren har jeg som oftest måtte vekke han, så når dagene blir kortere kommer jeg til å justere leggetiden til 19.45. Han skal vanligvis opp kl 07.00.

Skrevet

Vår 2. klassing legger seg kl. 19:30, sovner mellom 20 og 20:30. Sover til rundt kl 7 neste morgen.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Målet er 19.30, men blir som regel kl 20. Våkner av seg selv rundt kl 7. De fleste barn i den alderen trenger nok minst 10 timers søvn.

Skrevet

Her er det mellom 21 og 21.30. Hun har aldri vært noe sovebarn, og det er veldig sjeldent at hun sovner før rundt kl.22, uansett hvor tidlig vi har stått opp. Kan fint være oppe enda lengre også. Legger hun seg halv ni ligger hun bare og stirrer i taket og snakker med seg selv i halvannen til to timer, så da er det like greit at hun er oppe litt lengre. Står opp mellom halv syv og syv om mårningen.

Anonymous poster hash: 10911...7a4

Skrevet

Min 1 klassing legger seg 20, og vi er oppe 0645. :) Blir nok samme tidspunkt til neste år også.

Skrevet

2. klassingen går på badet kl 19 og er i seng ferdiglest og sunget for ca kl 19.30 på ukedager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...