Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min venninne har fortalt meg at hun er redd eksen hennes vil oppsøke henne og skade henne. Hun har gjort det slutt med han forrige uke og har ikke hørt noe ennå men han var vist veldig voldelig den siste tiden. Hun er redd og det forstår jeg, men hvordan kan jeg hjelpe? Det er jo ikke sikkert han gidder å oppsøke henne. Hvordan kan man egentlig beskytte seg selv mot slikt ? Er det sånn at eksen hennes skulle tatt kontakt eller plaget henne på en eller annen måte før han vet hadde stått på døren hennes? Eller kommer de bare uanmeldt og gjør sitt ? Hvordan er det med slike ? Han har ikke truet henne såvidt jeg forstod. Hun er min beste jente. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for henne.

Anonymous poster hash: 8ae21...dbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun kan ta kontakt med et krisesenter og de kan fortelle henne evt. prosedyre.

Har han blitt voldelig mot henne personlig kan (og skal) han anmeldes. Men dersom noe alvorlig ikke har skjedd og det er med frykten så må hun heller vente på at trusler eller trakassering forekommer og så kontakte politiet for assistanse.

Anonymous poster hash: ea8ec...0c5
Skrevet

Hun har prøvd å ringe krisesenter, der fikk hun beskjed om at de trodde ikke han kan være farlig siden det ikke er noen trusler med i bildet, men jeg tenker er det alltid trusler som kommer først da? Han kan jo bare komme ut av det blå også. Man vil jo ikke true en for å så dukke opp. Da har jo vedkommende allerede sagt fra til politet .

Skrevet

Hun har prøvd å ringe krisesenter, der fikk hun beskjed om at de trodde ikke han kan være farlig siden det ikke er noen trusler med i bildet, men jeg tenker er det alltid trusler som kommer først da? Han kan jo bare komme ut av det blå også. Man vil jo ikke true en for å så dukke opp. Da har jo vedkommende allerede sagt fra til politet .

Dersom han ikke har slått henne eller truet henne er det naturlig nok ikke noe assistanse å få. Man kan ikke bistå alle som har en viss frykt.

Hun får kutte kontakten fullstendig og flytte ut uten at han vet hennes nye adresse. Blokker naturligvis fra telefon og sosialt media.

Anonymous poster hash: ea8ec...0c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...