Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser dere som pålegg?

Tips til enkle, næringsfulle middager?

Jeg har alltid vært kresen, så trenger litt tips her. Hadde vært fint å fått litt inspirasjon fra andre i samme situasjon. :blomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg er pesceterianer :) Til pålegg går blir det mykje kvitost/smøreost, prim, syltetøy, banan, avokado og et par gonger i veka makrell i tomat /tunfisk.
Til middag blir det ein del wok, pasta, gryteretter, pizza, taco, supper osv. Til pasta bruker eg ofte soyafarse istadenfor kjøttdeig, men det går og fint å bare tilsette dei grønnsakene du liker i pastasaus. I gryteretter er det og enkelt å tilsette bønner eller kikerter :)
Eg et og eindel kornblandinger, nøtter, cottage cheese, youghurt, frukt i løpet av ein dag så det er ikkje noko problem å få i seg nok næringsstoffer :)

Skrevet

Jeg spiser enorme mengder ost... Er ostoman ;) Både harde oster og smøreoster. Gjerne kombi, som snøfrisk med et dryss timian, noen skiver sjampinjong, og så vanlig hvitost på toppen, varmet i enten stekeovn eller mikro (om jeg ikke gidder vente på den utrolig treige ovnen min). Diverse garnityr som paprika, agurk, sylteagurk, rødbete, tomat, osv, er godt på som variasjon.

Makrell i tomat, laksepålegg, laksefilet med kanel og sitronpepper, fiskekaker, osv. (Og igjen en slager: krydderost, laksepålegg, dill, og hvitost, varmet opp).

Egg med kaviar, eller majones, eller ansjons, eller tomat, eller en god kombi av alt i hop.

Hummus er også godt.

Nøttepålegg, må ikke glemme det. Bruker nøttesmør uten tilsatt sukker, bare nøtter og litt salt.

Anonymous poster hash: dbe33...88d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...