Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen min gjorde det slutt for 2-3 måneder siden. Han oppførte seg litt dårlig, masse frem og tilbake og tok egentlig ingen hensyn for mine følelser.. Jeg klarte likevel å overleve dette uten å bli sint og sur, og det var greit mellom oss.

Etter bruddet har han merkelig nok vært dritsur på meg. Ved et tilfelle beklaget han seg og sa han egentlig var lei seg, ellers har han gjort alt vanskelig ifm oppgjør og praktiske ting.

Jeg aner ikke hvorfor han er slik. Har ikke gjort han noe galt.

Nå har vi ikke kontakt lenger, men jeg har lyst å spørre hvorfor han har vært slik / hvorfor han er sur.

Kan jeg gjøre det? Eller ikke rippe opp i det? :( Dette plager meg veldig!

Anonymous poster hash: 4f6f8...fc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke ripp opp i det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner deg utrolig godt! Det er vondt å sitte på spørsmål som kanskje hadde hjulpet deg videre. Vanskelig å vite hva som er riktig, på en måte syntes jeg du fint kan spørre, mens på en annen måte ikke. Tenk deg situasjonen motsatt - selv om det er vanskelig.

Om du skal spørre, ville jeg kanskje ikke gått rett på. Begynt med "Hei, hvordan går det?" og se om han i det hele tatt svarer. Ville også vært forsiktig i måten jeg hadde spurt på.

Skrevet

Men hvorfor kan han være sur egentlig? Jeg har bare vært hyggelig mot han (til tross for alt han har gjort mot meg). Jeg vrir hjernen min for å finne ut av det!

TS

Skrevet

Men hvorfor kan han være sur egentlig? Jeg har bare vært hyggelig mot han (til tross for alt han har gjort mot meg). Jeg vrir hjernen min for å finne ut av det! TS Anonymous poster hash: 4f6f8...fc3

Han angrer vel på at han gjorde det slutt. Da er det lettere å være sint på deg, for å overbevise seg selv om at fet var rett å gå. Det er hans følelser det er noe galt med, ikke deg.

Skrevet

Men hvorfor kan han være sur egentlig? Jeg har bare vært hyggelig mot han (til tross for alt han har gjort mot meg). Jeg vrir hjernen min for å finne ut av det!

TS

Jeg skjønner veldig godt at du lurer!! Hadde gjort det samme selv. Prøv å start en samtale forsiktig, gjerne via FB hvis det er naturlig.

Skrevet

Han angrer vel på at han gjorde det slutt. Da er det lettere å være sint på deg, for å overbevise seg selv om at fet var rett å gå. Det er hans følelser det er noe galt med, ikke deg.

Burde jeg spørre han rett ut om dette? Eller bare la det ligge og håpe at jeg med tiden vil forsone meg med det? Det kjennes ut som jeg ikke får fred inni meg når jeg vet at han er sur på meg.

Hvis han angrer kunne han vel sagt det - i stedet for å være sint og sur. Blæh :(

TS

Skrevet

Hva har du å tape på å spørre. Ikke sikkert du får svar.

Skrevet

Jeg ville stilt meg selv disse spørsmålene først:

Hvorfor plager det deg sånn at han er sur på deg? Du vet jo at du ikke har gjort noe galt mot ham.

Hvis han gir deg et svar, hva vil du gjøre med det? Hvis han sier at det er fordi han angrer- hva da?

Eller fordi han har funnet ut at han bare ikke liker deg lenger. Hva da?

At det blir slutt med en man har elsket/ elsker skaper sorg. Noen gjør ferdig dette før de gjør det slutt, andre etterpå. En av fasene i sorgen er sinne. Han er sannsynligvis der nå.

Spør ham hvis det er viktig for deg, men vær forberedt på at du kanskje ikke vil like svaret. Eller at du kanskje ikke får et svar.

• Liker 1
Skrevet

Burde jeg spørre han rett ut om dette? Eller bare la det ligge og håpe at jeg med tiden vil forsone meg med det? Det kjennes ut som jeg ikke får fred inni meg når jeg vet at han er sur på meg. Hvis han angrer kunne han vel sagt det - i stedet for å være sint og sur. Blæh :( TS Anonymous poster hash: 4f6f8...fc3

Bare la det ligge. Det kommer neppe noe godt ut av det å spørre.

• Liker 1
Skrevet

TS her

Jeg har prøvd å gå ut av bruddet uten at vi skulle bli sinte på hverandre (og hvis noen har grunn til å være sint, er det vel jeg). Vil vel bare at han skal si at han synes det er kjipt han også, og at han ikke egentlig er sur. Sorgen MIN blir kanskje litt lettere å bære hvis jeg vet at det er tungt for han også.

Men som dere sier - han svarer vel ikke det jeg ønsker uansett, så det er ve best å la det ligge.

Skrevet

TS her

Jeg har prøvd å gå ut av bruddet uten at vi skulle bli sinte på hverandre (og hvis noen har grunn til å være sint, er det vel jeg). Vil vel bare at han skal si at han synes det er kjipt han også, og at han ikke egentlig er sur. Sorgen MIN blir kanskje litt lettere å bære hvis jeg vet at det er tungt for han også.

Men som dere sier - han svarer vel ikke det jeg ønsker uansett, så det er ve best å la det ligge.

Han har jo allerede sagt en gang at han egentlig er lei seg. Da er det nærliggende å tro at det er grunnen til at han gjør ting vanskelig. Brudd er gjerne komplisert for begge parter, uavhengig av hvem som gjør det slutt.

Om du synes det er viktig å høre dette igjen kan du selvsagt bare ta kontakt med ham og spørre. Bare husk at da fremstår det ikke akkurat som om du lurer på hvorfor han er sur, men mer som at du er bitter og ønsker å føle deg bedre ved å vite at han har det kjipt.

Skrevet

Han har jo allerede sagt en gang at han egentlig er lei seg. Da er det nærliggende å tro at det er grunnen til at han gjør ting vanskelig. Brudd er gjerne komplisert for begge parter, uavhengig av hvem som gjør det slutt.

Om du synes det er viktig å høre dette igjen kan du selvsagt bare ta kontakt med ham og spørre. Bare husk at da fremstår det ikke akkurat som om du lurer på hvorfor han er sur, men mer som at du er bitter og ønsker å føle deg bedre ved å vite at han har det kjipt.

Godt poeng! Vil ikke fremstå som bitter. Det er jeg ikke heller, men jeg er utrolig lei meg.

Jeg skal prøve å ikke kontakte ham. Kanskje det er fordi jeg har et lite ønske om kontakt også, vi har jo ingen kontakt lenger nå og det er selvfølgelig tungt, men nødvendig. Jeg ønsket absolutt ikke bruddet og innerst inne vil jeg vel at han skal angre seg, men samtidig har det skjedd så mye kjipt at det ville vært umulig for meg å tilgi ham etter alt.

ts

Skrevet

La meg gjette....

Han har et stooooort ego, og er sur på deg fordi du ikke masserer det.

"Ikke gå fra meg, jeg elsker deg, jeg finner ingen som er bedre enn deg, jeg er ingenting uten deg".... Du har kanskje ikke sagt dette? = han er sur.

Anonymous poster hash: 9f129...5fd
Skrevet

Hvis du trenger det for å gå videre, kan du spørre. Samtidig må du være, som de skriver over, forberedt på at du ikke får svar du vil ha. Å ikke ha kontakt er nok det beste i forhold til å komme over han. Spør du han, vil du gå å vente på svar du kan risikere å aldri få. Vær snill mot deg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...