Gå til innhold

Ha venn av motsatt kjønn når man er i forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig fått meg en ny guttvenn som jeg har begynt i klasse med. Jeg var på fest med han og noen andre fra klassen i helgen, noe kjæresten min reagerte veldig, veldig kraftig på. Det har aldri skjedd noe mellom meg og denne gutten, det eneste jeg har sagt er at jeg synes han er veldig hyggelig. Jeg har heller aldri vært med han alene eller lignende. Problemet er at kjæresten min synes han er veldig kjekk, og forstår ikke at jeg ikke liker han. Han plages veldig av dette og har mye sinne i seg på grunn av denne gutten.

Hva er deres tanker om et forhold hvor den andre har venner av det motsatte kjønn? Greit eller ikke?

Anonymous poster hash: f7a49...cb7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ville du likt han hadde veldig nær kontakt med ei kjempesøt jente som jentevenn ? det spørs hvordan det blir, om du og denne guttevennen vil ha mye kontakt og hva slags kontakt dere har, men jeg forstår kjæresten din godt, for å si det sånn

Anonymous poster hash: 91cf3...486
Skrevet

Jeg har nylig fått meg en ny guttvenn som jeg har begynt i klasse med. Jeg var på fest med han og noen andre fra klassen i helgen, noe kjæresten min reagerte veldig, veldig kraftig på. Det har aldri skjedd noe mellom meg og denne gutten, det eneste jeg har sagt er at jeg synes han er veldig hyggelig. Jeg har heller aldri vært med han alene eller lignende. Problemet er at kjæresten min synes han er veldig kjekk, og forstår ikke at jeg ikke liker han. Han plages veldig av dette og har mye sinne i seg på grunn av denne gutten.

Hva er deres tanker om et forhold hvor den andre har venner av det motsatte kjønn? Greit eller ikke?

Om du har kjæreste bør du ikke henge med gutter alene på fritiden.

Jenter og gutter gjør seg best som kjærester og elskere.

• Liker 1
Skrevet

Greit for meg. Eller det må være greit, for jeg har en del venninner. Takler ikke en dame at jeg har det, så sliter jeg stort og må kutte ut mange venner, og det aksepterer jeg ikke. Det er en ting jeg aldri inngår kompromiss med. Da gjelder også at jeg må ha mulighet til å reise vekk med et par av disse venninnene på ting som har med felles interesse å gjøre.

Det gjelder selvfølgelig andre veien også. Hun får ha mannlige venner som hun har mulighet til å reise bort med på felles ting/interesser.

Anonymous poster hash: 17afb...467
  • Liker 2
Skrevet

Venner jeg har hatt lengre enn kjæresten som jeg ikke har noe historie med vil jeg alltid ha. Nye venner jeg ikke har investert år i dropper jeg hvis kjæresten får slike sjalusiutbrudd. Men grunnleggende mener jeg at kjæresten må tåle at jeg har venner av motsatt kjønn, så skal jeg selvfølgelig gjøre alt jeg kan for at det skal være ryddig og kjæresten ikke blir sjalu.

Anonymous poster hash: 74e93...6c8

• Liker 3
Skrevet

Altså, hvis fyren var veldig kjekk, og samtidig en idiot jeg ikke kunne fatte at hun ville være venn med, hadde jeg jo kanskje begynt å lure.

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleide å være litt skeptisk til at mannen hadde noen venninner, men så fikk jeg meg en guttevenn, og han er vel egentlig en av mine bestevenner. Har vel noen flere guttevenner/bekjente, men er ikke like mye med dem. Jeg begynte å tenke litt på hvordan jeg ville reagert dersom min mann hadde hatt store problemer med dette. Det hadde vært veldig trist, så jeg bestemte meg for å synes det er helt greit at han har noen venninner. Men litt av grunnen er jo at min bestevenn og kommer overens med mannen. Så vi kan finne på ting sammen, og hvis mannen ikke vil være med så lar han være. I tillegg synes jeg ikke bestevennen min er seksuelt tiltrekkende. Personlighetene våre matcher godt, men jeg kunne aldri i verden tenke meg å kysse han eller noe lignende!

Så lenge det går begge veier funker ting fint. Mannen må gjerne ha venninner, men jeg vil gjerne bli inkludert, altså invitert med når de skal ting.

Anonymous poster hash: 2d229...5ff
Skrevet

Gutter blir ikke "venner" med jenter. De venter på en anledning til å pule henne.

Det vet kjæresten din godt, og jeg skjønner godt at han reagerer.

Hvordan hadde du reagert hvis han plutselig ble "venn" med ei fin dame og begynte å henge med henne?

Anonymous poster hash: de813...9d2
  • Liker 4
Skrevet

"Gamle venner" er greit å beholde når man får seg kjæreste selv om de er av det andre kjønnet, men nye venner av det andre kjønn som man møter etter man har fått kjæreste er bråk waiting to happen og ikke greit i mine øyne.

Anonymous poster hash: 45d63...0d8
  • Liker 2
Skrevet

Jeg kan på sett og vis skjønne dette, i og med at han er en "ny" venn. Jeg har flere kompiser som jeg har hatt lenge, og de vil forbli mine venner uansett. Jeg tror ikke jeg hadde likt det, om kjæresten plutselig hadde fått en venninne. Gamle venninner er noe annet. Jeg er uansett veldig nøye på å eliminere sjalusi og vonde følelser, så jeg har alltid vært påpasselig med å introdusere folk for hverandre, la de møtes og bli kjent, slik at vi kan henge sammen alle sammen. Da går det stort sett bra :)

Anonymous poster hash: bc153...674
Skrevet

Jeg hadde ikke synes det hadde vært ok om min kjæreste fikk seg en ny venninne, og dermed hadde jeg heller aldri gjort det mot han.

Skjønner at din kjæreste ikke synes det er noe kult.

Skrevet

Jeg har bestandig hatt behov for å fått hatt mine guttevenner selv om jeg har vært i forhold!
Disse guttevennene er gutter jeg har kjent helt siden barne- og ungdomsskolen. Jeg har et større behov for kompiser rundt meg enn venninner. Men det er slik jeg er da..

Men det er viktig å ha i bakhodet at disse bare er kompiser, ingenting annet.

• Liker 3
Gjest Kaffelattn
Skrevet

Ved første øyeblikk så ja da, så hyggelig.

Etter litt erfaringer og mer nøye ettertanke: nei, synes ikke noe om det.

Det ligger elementer av spenning der og spesielt menn har jeg forstått har gjerne noe mer i tankene enn "bare venner".

Uansett: det viktige her er at din kjæreste reagerer og det burde være nok til å la være med guttevenn!

Skrevet

Jeg må si at jeg lurer litt på hvordan tilliten deres er til partneren, dere som sier at man ikke kan ha venner av motsatt kjønn, og værtfall ikke få nye venner av motsatt kjønn?

Jeg har kun to venninner, resten er gutter. Noen har "alltid" vært der, mens noen er nye. Han har og en del venninner, og jeg syns det er helt ok for jeg vet hvor jeg har han henne. Jeg forventer at han er trofast, og at han er ærlig om han mot formodning ikke skulle være det, og det gjør han og.

Er man veldig utrygg på partneren kanskje man må bli litt kjent med vennene til partneren da, og se at det ikke er noe grums bare fordi de er av motsatt kjønn.....

Skrevet

Gutter blir ikke "venner" med jenter. De venter på en anledning til å pule henne.

Anonymous poster hash: de813...9d2

For det første: Jeg vil som gutt/mann ha meg frabedt å bli satt i bås sammen med tullinger som ikke klarer å være venn med ei jente uten å ville pule ho.

For det andre: Du tar så sinnsykt feil. Det går utmerket godt ann at to personer av hvert sitt kjønn er venner, uten at det blir masse "kjærestefølelser". Dermed kan du bare droppe å snakke om ting du tydeligvis har liten peiling på, spesielt når du generaliserer som du gjør.

• Liker 9
Skrevet

Jeg ser ikke problemet. Kan homofile ha venner av samme kjønn? Hva med bifile? Blir venner en umulighet fordi absolutt alle er potensielt bytte?

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes det er helt greit - men jeg synes også at det er naturlig at man blir introdusert til hverandres venner og at man av og til kan også finne på ting sammen med både vennen/venninnen og kjæresten.

Som Thought-Fox sier - hvis alle som er i "riktig kjønn" er med en gang av interesse, etter den logikken kan jo ikke bifile ha noen venner i det hele tatt..?

Skrevet

Venner av motsatte kjønn man hadde før partneren greit å beholde men jeg ville aldri funnet på skaffe nye vennskap med gutter så lenge jeg er i forhold. Det handler ikke om at kjæresten min ikke stoler på meg men hva vi mener er greit og ikke greit i et forhold. For meg blir det feil å skaffe nye venner av det motsatte kjønn. Hadde så vært tilfelle så hadde jeg aldri dratt med denne gutten alene et sted bare oss to.

• Liker 1
Skrevet

Venner man har hatt før man ble sammen er ok, men å skaffe seg nye venner av det motsatte kjønn etter at man har blitt sammen er jeg litt skeptisk til....

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir av og til helt matt av holdninger jeg kommer over på KG. I min egen omgangskrets møter jeg ikke på denne problemstillingen i det hele tatt. Jeg er kvinne og gift og fikk en ny mannlig venn for noen år siden, nå er han bestekompisen til mannen min og fortsatt en nær, god venn av meg. Denne berikelsen i livet skulle altså vi alle tre gått glipp av fordi man ikke kan få nye venner av bytte-kjønnet når man er i et forhold, i følge altfor mange i denne tråden. :murvegg:

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...