Gjest ~tulipan~ Skrevet 24. august 2014 #1 Del Skrevet 24. august 2014 Vi har tenkt på bla Barcelona og Wien, men vil gjerne ha noen innspill. Av ulike grunner så er hverken Roma eller Paris aktuelt (selv om de er flotte byer). Tenker å ta en langhelg til våren/forsommeren bare oss to og gifte oss på ambassaden. Noen som har gode tips å komme med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portvinpiken Skrevet 24. august 2014 #2 Del Skrevet 24. august 2014 Vi har tenkt på bla Barcelona og Wien, men vil gjerne ha noen innspill. Av ulike grunner så er hverken Roma eller Paris aktuelt (selv om de er flotte byer). Tenker å ta en langhelg til våren/forsommeren bare oss to og gifte oss på ambassaden. Noen som har gode tips å komme med? Vi giftet oss i Wien fordi jeg har tilknytning der, men en kan ikke gifte seg på ambassaden der (såfremt det ikke er endret). Giftet oss borgelig for Østerriks rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~tulipan~ Skrevet 24. august 2014 #3 Del Skrevet 24. august 2014 (endret) Vi giftet oss i Wien fordi jeg har tilknytning der, men en kan ikke gifte seg på ambassaden der (såfremt det ikke er endret). Giftet oss borgelig for Østerriks rett. Slett Endret 1. september 2014 av ~tulipan~ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portvinpiken Skrevet 24. august 2014 #4 Del Skrevet 24. august 2014 Ok, vi får sjekke opp i det dersom vi heller mot Wien. Men var Wien ellers en fin by å gifte seg i? Tenker på hele opplevelsen; ut å spise, handlegater, kulturelle opplevelser, hotell osv. Er Wien noe du anbefaler? Ja, jeg personlig elsker Wien. Det er min absolutte favorittby! Men det er sikkert mange som har andre preferanser. Har selv bodd der i flere år da jeg var yngre da moren min bodde der i over 10 år. Det er litt vanskelig å være objektiv, men for meg er byen helt fantastisk. Den har mange utrolig flotte bygninger, mye kultur (som jeg personlig liker), museer og mange gode restauranter. Men som sagt så er dette jo veldig individuelt da - så mange vil kanskje si at det er en kjedelig by om man foretrekker type London eller andre "hippe" steder. Det er mange flotte hoteller og selve prosessen med å gifte seg der var veldig enkel og gikk smertefritt. De store hotellene tilbyr god service. Legger ved en link så du kan se litt nærmere på det. Man kan gifte seg i et av de flere tinghusene (rimeligst), eller betale litt ekstra for å bli viet på et slott, eller på et av hotellene (veldig tilrettelagt for dette). Alle prisklasser. http://www.wien.info/en/vienna-for/wedding-in-vienna https://www.wien.gv.at/english/administration/civilstatus/wedding/ Jeg elsker å arrangere ting og tang så for meg var dette moro. Ordnet alt fra Norge pr. mail og telefon. Booket separat vielsessermoni og så middag og overnatting på samme hotell. Vi hadde 15 gjester som kom fra litt ulike land inkl. Norge. Booket musikk til både vielsen og til etter middagen (klassisk wienermusikk), hadde hest og vogn til alle gjestene fra vielsesstedet tilbake til hotellet, og fikk til og med en svensk operasangerinne til å synge under vielsen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 24. august 2014 #5 Del Skrevet 24. august 2014 Praha eller firenze? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karenina Skrevet 24. august 2014 #6 Del Skrevet 24. august 2014 Ja, jeg personlig elsker Wien. Det er min absolutte favorittby! Men det er sikkert mange som har andre preferanser. Har selv bodd der i flere år da jeg var yngre da moren min bodde der i over 10 år. Det er litt vanskelig å være objektiv, men for meg er byen helt fantastisk. Den har mange utrolig flotte bygninger, mye kultur (som jeg personlig liker), museer og mange gode restauranter. Men som sagt så er dette jo veldig individuelt da - så mange vil kanskje si at det er en kjedelig by om man foretrekker type London eller andre "hippe" steder. Det er mange flotte hoteller og selve prosessen med å gifte seg der var veldig enkel og gikk smertefritt. De store hotellene tilbyr god service. Legger ved en link så du kan se litt nærmere på det. Man kan gifte seg i et av de flere tinghusene (rimeligst), eller betale litt ekstra for å bli viet på et slott, eller på et av hotellene (veldig tilrettelagt for dette). Alle prisklasser.http://www.wien.info/en/vienna-for/wedding-in-viennahttps://www.wien.gv.at/english/administration/civilstatus/wedding/ Jeg elsker å arrangere ting og tang så for meg var dette moro. Ordnet alt fra Norge pr. mail og telefon. Booket separat vielsessermoni og så middag og overnatting på samme hotell. Vi hadde 15 gjester som kom fra litt ulike land inkl. Norge. Booket musikk til både vielsen og til etter middagen (klassisk wienermusikk), hadde hest og vogn til alle gjestene fra vielsesstedet tilbake til hotellet, og fikk til og med en svensk operasangerinne til å synge under vielsen. Kan signere på din opplevelse av Wien! Har ingen tilknytning til byen, kun vært der i tre netter, men den er storslått! Mat, kultur, shopping, etc kunne ikke vært bedre. Og innbyggerne er veldig vennlige og utadvendte ville nok valgt Wien om jeg var dere, men dumt at man ikke kan gifte seg på ambassaden. Sjekk om de har sjømannskirke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #7 Del Skrevet 25. august 2014 Det er ikke sjømannskirke i Wien. Gifter man seg der gjør man det som Portvinspiken, etter østerriksk lovgivning. Men det er en nydelig by! Oversikt over sjømannskirkene finner man på deres nettsider. Oversikt over norske utenriksstasjoner med vigselsrett finnes her. Andre steder må man ordne det etter lokal rett. Selv er jeg veldig svak for Lisboa og Budapest. Det kunne også vært mulig å gifte seg i Madrid og hoppe på AVE-toget til Barcelona etterpå, det tar under tre timer. Anonymous poster hash: 34872...cc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~tulipan~ Skrevet 25. august 2014 #8 Del Skrevet 25. august 2014 (endret) Ja, jeg personlig elsker Wien. Det er min absolutte favorittby! Men det er sikkert mange som har andre preferanser. Har selv bodd der i flere år da jeg var yngre da moren min bodde der i over 10 år. Det er litt vanskelig å være objektiv, men for meg er byen helt fantastisk. Den har mange utrolig flotte bygninger, mye kultur (som jeg personlig liker), museer og mange gode restauranter. Men som sagt så er dette jo veldig individuelt da - så mange vil kanskje si at det er en kjedelig by om man foretrekker type London eller andre "hippe" steder. Det er mange flotte hoteller og selve prosessen med å gifte seg der var veldig enkel og gikk smertefritt. De store hotellene tilbyr god service. Legger ved en link så du kan se litt nærmere på det. Man kan gifte seg i et av de flere tinghusene (rimeligst), eller betale litt ekstra for å bli viet på et slott, eller på et av hotellene (veldig tilrettelagt for dette). Alle prisklasser.http://www.wien.info/en/vienna-for/wedding-in-viennahttps://www.wien.gv.at/english/administration/civilstatus/wedding/ Jeg elsker å arrangere ting og tang så for meg var dette moro. Ordnet alt fra Norge pr. mail og telefon. Booket separat vielsessermoni og så middag og overnatting på samme hotell. Vi hadde 15 gjester som kom fra litt ulike land inkl. Norge. Booket musikk til både vielsen og til etter middagen (klassisk wienermusikk), hadde hest og vogn til alle gjestene fra vielsesstedet tilbake til hotellet, og fikk til og med en svensk operasangerinne til å synge under vielsen.[/ Slett Endret 1. september 2014 av ~tulipan~ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~tulipan~ Skrevet 25. august 2014 #9 Del Skrevet 25. august 2014 (endret) Det er ikke sjømannskirke i Wien. Gifter man seg der gjør man det som Portvinspiken, etter østerriksk lovgivning. Men det er en nydelig by! Oversikt over sjømannskirkene finner man på deres nettsider. Oversikt over norske utenriksstasjoner med vigselsrett finnes her. Andre steder må man ordne det etter lokal rett. Selv er jeg veldig svak for Lisboa og Budapest. Det kunne også vært mulig å gifte seg i Madrid og hoppe på AVE-toget til Barcelona etterpå, det tar under tre timer.Anonymous poster hash: 34872...cc5 Slett Endret 1. september 2014 av ~tulipan~ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~tulipan~ Skrevet 25. august 2014 #10 Del Skrevet 25. august 2014 (endret) Praha eller firenze? Slett Endret 1. september 2014 av ~tulipan~ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 25. august 2014 #11 Del Skrevet 25. august 2014 Paris? Ta et europakart og kast en dartpil, den nærmeste byen er der dere gifter dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnifique Skrevet 25. august 2014 #12 Del Skrevet 25. august 2014 Hva med å prøve Milano eller Venezia? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fornarina88 Skrevet 25. august 2014 #13 Del Skrevet 25. august 2014 Vi skal ha bryllupet i Marbella! Veldig fint der vi skal ha det :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 30. august 2014 #14 Del Skrevet 30. august 2014 Salzburg er en av de mest koselige byene jeg har vært i! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2014 #15 Del Skrevet 30. august 2014 Berlin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~tulipan~ Skrevet 30. august 2014 #16 Del Skrevet 30. august 2014 (endret) Slett Endret 1. september 2014 av ~tulipan~ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå