AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #1 Skrevet 24. august 2014 Hvilken kroppstemperatur har du til vanlig? Selv har jeg normal 37 grader. Men jeg har hørt om mennesker som ligger på rundt 36. Har de da feber ved 37 grader? Er det det samme som at vi som ligger på 37, har feber ved 38?Anonymous poster hash: 28449...b53
Gjest Blomst83 Skrevet 24. august 2014 #2 Skrevet 24. august 2014 De sier at man ikke har feber før man ligger rundt 38(under det kalles det vel febril),men jeg har en kroppstempratur på rundt 36 så når min bikker over 37 har jeg de typiske febersymptomene.
Silfen Skrevet 24. august 2014 #3 Skrevet 24. august 2014 De sier at man ikke har feber før man ligger rundt 38(under det kalles det vel febril),men jeg har en kroppstempratur på rundt 36 så når min bikker over 37 har jeg de typiske febersymptomene. 'Febril er feber. Sub febril er under feber, men over vanlig temp.
Gjest Blomst83 Skrevet 24. august 2014 #4 Skrevet 24. august 2014 'Febril er feber. Sub febril er under feber, men over vanlig temp. ser det forsvant et ord i mitt innlegg. Takk for at du korigerte det
Chizue Skrevet 24. august 2014 #5 Skrevet 24. august 2014 Jeg har en kroppstemp. på 36, får jeg 37 får jeg febersymptomer. Jeg har hatt flere ganger 39-40 i feber og de gangene har jeg måtte blitt lagt inn på sykehus pga høy feber-lav kroppst
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #6 Skrevet 24. august 2014 Man har feber når temperaturen overstiger 0.5-1 over vanlig temp. Så det avhenger veldig av hvordan DIN temperatur pleier å være. Derfor sier man subfebril om man er under 38 grader, men likevel har febersymptomer, fordi de fleste har en temp på 37.(?) Anonymous poster hash: 18c3c...afb
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #7 Skrevet 25. august 2014 Min kroppstemp er på 36.6 og jeg opplever at jeg har feber dersom kroppstemperaturen går over 37 grader Anonymous poster hash: 6ba31...ce8
minister-mio Skrevet 25. august 2014 #8 Skrevet 25. august 2014 Aner ikke, driver ikke å måler når jeg er frisk
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #9 Skrevet 25. august 2014 Min kroppstemp er på 36.6 og jeg opplever at jeg har feber dersom kroppstemperaturen går over 37 grader Anonymous poster hash: 6ba31...ce8 Det høres veldig rart ut. Kroppstempen endres seg i løpet av dagen etter aktivitet o.l., og kan stige med 0,5 - 1 grad fra morgen til kveld. Det vil jo da si at du vil få febersymptomer bare av å trene eller holde deg i et varmt rom. Det tror jeg at jeg ville ha sjekket med lege. Jeg har ca 36,7 om morgenen og nærmere 37,4 om kvelden hvis jeg er frisk, så for meg kommer feberfølelsen krypende om jeg bikker for mye over 37,5 Anonymous poster hash: e8a3e...c89
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #10 Skrevet 25. august 2014 Feber eller ikke, almenntilstanden må og ses i sammenheng med målt kropps- tempratur.Anonymous poster hash: a673a...e92
Gjest Vevila Skrevet 25. august 2014 #11 Skrevet 25. august 2014 Jeg har mellom 36 og 36,5 til vanlig. Når jeg er syk med feber stiger den til over 38.. Har aldri noe i mellom..
Chizue Skrevet 25. august 2014 #12 Skrevet 25. august 2014 Det høres veldig rart ut. Kroppstempen endres seg i løpet av dagen etter aktivitet o.l., og kan stige med 0,5 - 1 grad fra morgen til kveld. Det vil jo da si at du vil få febersymptomer bare av å trene eller holde deg i et varmt rom. Det tror jeg at jeg ville ha sjekket med lege. Jeg har ca 36,7 om morgenen og nærmere 37,4 om kvelden hvis jeg er frisk, så for meg kommer feberfølelsen krypende om jeg bikker for mye over 37,5 Anonymous poster hash: e8a3e...c89 Er ikke rart, jeg hadde lav temp da jeg ble født, moren min har lav temp hun også.. Så det er vel noe som ligger i familien Samme med at hvilepulsen min er veldig lav..Så når jeg trener så er pulsen min bittelitt høyere enn en normal hvilepuls. Leger har faktisk slitt med å finne pulsen på meg... Hadde en som spurte meg om jeg var sikker på at jeg ikke var en vampyr o_o
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #13 Skrevet 25. august 2014 Er ikke rart, jeg hadde lav temp da jeg ble født, moren min har lav temp hun også.. Så det er vel noe som ligger i familien Samme med at hvilepulsen min er veldig lav..Så når jeg trener så er pulsen min bittelitt høyere enn en normal hvilepuls. Leger har faktisk slitt med å finne pulsen på meg... Hadde en som spurte meg om jeg var sikker på at jeg ikke var en vampyr o_o Jeg sa ikke at det var rart med lav kroppstemp, jeg sa det var rart å betegne naturlig endringer i tempen i løpet av en dag som feber. Endringer på bare 0,5 grader over morgentemp er ikke feber og burde heller ikke gi symptomer. Jeg har som sagt selv kroppstemp på ca 36,7 så jeg vet godt at lav kroppstemp er normalt. Anonymous poster hash: e8a3e...c89
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #14 Skrevet 25. august 2014 Jeg sa ikke at det var rart med lav kroppstemp, jeg sa det var rart å betegne naturlig endringer i tempen i løpet av en dag som feber. Endringer på bare 0,5 grader over morgentemp er ikke feber og burde heller ikke gi symptomer. Jeg har som sagt selv kroppstemp på ca 36,7 så jeg vet godt at lav kroppstemp er normalt.Anonymous poster hash: e8a3e...c89 Det er normalt. Personer som har 37 i temp vil ofte begynne å reagere over 37.5. Alt over der grenser nemlig til feber. Jeg har sjeldent over 37 grader selv. Kommer jeg opp i 37.5 har jegfeber symptomer. Er litt forskjell om kroppens temp øker som følge av trening, eller om den øker som følge av at du ligger i ro og er syk vil jeg tro Kroppen jobber med å bli kvitt noe da. Hvertfall har jeghørt om flere i den situasjonen:)Anonymous poster hash: 8b64c...dbc
masekopp Skrevet 25. august 2014 #15 Skrevet 25. august 2014 Jeg har 36 og legen min pleier å si jeg har feber når jeg har 37,5 f. eks. Og da føler jeg meg som det ser ut som andre føler seg når de har 38,5.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå