AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #1 Skrevet 24. august 2014 Virkelig! Det går i ett kjør. Han klarer ikke være stille i mange sekundene av gangen, selv når han konsentrerer seg. Om det ikke snakkes tett i høyt tempo, uten pauser, så går det i påtrengende nynning, eller bare rare lyder. Han avbryter meg midt i setninger for å snakke mye og fort om noe helt irrelevant. Jeg blir GAAAAAL! Jeg får ikke lese eller skrive, for han snakker til meg HELE tiden. Jeg får ikke gitt ham beskjeder, for han avbryter meg for å snakke om noe annet. Jeg får ikke sette på musikk han ikke kjenner, for han må nynne. ..og Gud forby om jeg skulle finne på å synge eller nynne. Da får jeg kjeft av ham: "Ti stille mamma!" Det er umulig å forklare ham på et forståelig vis at folk kan bli sykt slitne av all pratingen og alle lydene hans. Jeg er kjempebekymret for hans sosiale liv. Det har blitt ham forklart om og om igjen at han må lære seg å være stille, men det synker på ingen måte inn. Han evner virkelig ikke å slappe av i stemmebåndene og munnhulen til verken belønning eller straff. Hva feiler det ham? Hva feiler det meg? Hva har jeg gjort for å få en sånn "drittunge"? Har han ADD eller noe? Anonymous poster hash: f7409...de5
ashera Skrevet 24. august 2014 #2 Skrevet 24. august 2014 Hvordan funker dette på skolen og med venner da? Er han bare sånn hjemme, eller i alle sammenhenger? 2
KvinneguidenBruker Skrevet 24. august 2014 #3 Skrevet 24. august 2014 Kan du ikke være i et annet rom?
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #4 Skrevet 24. august 2014 Hvordan er han på skolen, da?Anonymous poster hash: 2439a...0c2 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #5 Skrevet 24. august 2014 Skravla går i ett kjør på skolen også, og hjemme med kamerater. Han er veldig sjefete, og dirigerer de andre i detalj. Selv når han merker at de blir voldsomt irriterte kjører han på. Da i en mer usikker og flirete tone. Vi har snakket om det mange ganger, men enten skjønner han ikke hva jeg mener, eller så bare klarer han ikke å holde kjeft. Litt sånn OCD-aktig. Selv når han spiller iPad alene kommenterer han i ett kjør, til seg selv. Jeg er ikke sånn selv, så jeg skjønner ikke hvor han har fått det fra. Hva har han imot stillhet? Er det en diagnose, eller er det noe jeg kan gjøre for å få ham til å lære å like stillhet og avslappede stemmebånd? Er det noe sted jeg kan sende åtteåringen for å lære å meditere?Anonymous poster hash: f7409...de5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #6 Skrevet 24. august 2014 Antakelig klarer ikke barnet ditt å endre atferd. Han trenger hjelp. Hva han lider av kan ikke vi vite, men utredning og behandling via BUP, PPT e.l. kan hjelpe dere til å finne ut av det. Snakk med legen din og med læreren hans. Anonymous poster hash: be12f...e6c 1
kaprifolen Skrevet 24. august 2014 #8 Skrevet 24. august 2014 Han må jo i alle fall ikke få lov til å be deg "ti stille!"? Kjære vene, måte på hvordan en åtteåring får snakke til voksne. Ta kontakt med helsesøster for en utredning. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #9 Skrevet 24. august 2014 Minner meg om mitt bonusbarn på 8 år. Han har ADD. Anonymous poster hash: 285ff...6a7
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #10 Skrevet 24. august 2014 Hva sier lærerne om dette da? Hvis det virkelig er sånn at han aldri klarer å være stille må det jo være fryktelig forstyrrende i klasserommet også. Har ikke de noe forslag til tiltak for ham?Anonymous poster hash: c86c3...bdb 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #11 Skrevet 24. august 2014 Klarer han å konsentrere seg og følge med på skolen, så er dette en greie han har med deg hjemme. Klarer han ikke sitte og tie stille på skolen og heller ikke følge med så må han utredes, da er det fastlegen som er riktig adresse!Anonymous poster hash: 2439a...0c2 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #12 Skrevet 24. august 2014 Høres veldig ut som min stesønn på 8 år. Han klarer i tillegg ikke å være alene lenge om gangen og forfølger oss til og med ned trappa og står utenfor døra når vi er på do. Rimelig fortvilet vi også så skjønner deg gidt. Anonymous poster hash: 67a3b...408 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #13 Skrevet 24. august 2014 Hvilke lyder er det? Det kan ikke være vocalske ticks? Anonymous poster hash: 62834...a08
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #14 Skrevet 24. august 2014 Høres ut som min sønn,han har ADHD.. Snakker å uler i ett sett uten medisin,når han er medisinert kan du føre en normal samtale med han,og det du sier siger inn.Anonymous poster hash: a323c...942 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #15 Skrevet 24. august 2014 Hva skolearbeid angår sliter han enormt med konsentrasjonen når han er umotivert, men når han først kommer godt igang (ikke alltid like lett å få ballen til å rulle) holder han på til han er ferdig. Han vil mye heller prate enn å skrive, og jeg må samtale ham gjennom skrivingen for å få det gjort. Å lese høyt går det helt greit å konsentrere seg om. Han lærer i grunn veldig lett. Ingen lærevansker hva skolerelaterte oppgaver angår, men han vimser veldig i oppmerksomhet, ja. Det ER sjelden han klarer å gjøre bare en ting av gangen. Tankene ligger alltid noen trinn foran, og vanskeliggjør utførelsen av den oppgaven han holder på med i øyeblikket. Er det ADHD? Han er ikke spesielt fysisk utagerende. Anonymous poster hash: f7409...de5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #16 Skrevet 24. august 2014 TS over, forresten.Anonymous poster hash: f7409...de5
minister-mio Skrevet 24. august 2014 #17 Skrevet 24. august 2014 Hva skolearbeid angår sliter han enormt med konsentrasjonen når han er umotivert, men når han først kommer godt igang (ikke alltid like lett å få ballen til å rulle) holder han på til han er ferdig. Han vil mye heller prate enn å skrive, og jeg må samtale ham gjennom skrivingen for å få det gjort. Å lese høyt går det helt greit å konsentrere seg om. Han lærer i grunn veldig lett. Ingen lærevansker hva skolerelaterte oppgaver angår, men han vimser veldig i oppmerksomhet, ja. Det ER sjelden han klarer å gjøre bare en ting av gangen. Tankene ligger alltid noen trinn foran, og vanskeliggjør utførelsen av den oppgaven han holder på med i øyeblikket. Er det ADHD? Han er ikke spesielt fysisk utagerende.Anonymous poster hash: f7409...de5 Dette må det helsepersonell til for å utrede
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #18 Skrevet 24. august 2014 Sånn er mitt bonusbarn også. Sjelden det ikke kommer en lyd, men når far eller jeg sier at han skal roe ned, så gjør han som oftest det. Hender at han begynner på igjen etter ett par minutter. Men da får han beskjed om å roe seg ned igjen. Funker bra hos oss. Ikke har han noen diagnose heller. Tror nok det bare er en fase.Anonymous poster hash: 53167...e42
Jade Skrevet 24. august 2014 #19 Skrevet 24. august 2014 Få han utredet, det er ikke sikkert at det er så enkelt for han å ta seg sammen. Tror dere begge trenger å få vite om dette kan løses med "oppdragelse", eller om han har noe "sykdommer" som gjør at der må brukes andre metoder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå