AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #1 Skrevet 24. august 2014 Jeg er en veldig følsom person, noe som jeg ser få fordeler av. En av de negative sidene er at jeg blir lett sjalu. Heldigvis holder jeg all sjalusien for meg selv, sånn at ingen skal merke og bli slitne av det. Nå er det et par år siden jeg var sykelig sjalu sist, så jeg trodde at jeg hadde vent meg av det. Jeg har blitt mer selvstendig og mer selvsikker. Men jeg tok kanskje feil. Denne uka har det skjedd noe som gjør meg så sjalu at det spiser meg opp fra innsiden. Det er en så utrolig ekkel følelse. Og jeg føler det er uten grunn. Jeg forstår ikke hvorfor jeg er sjalu! Det gjelder en annen person, og jeg ville aldri i mitt liv vært i den personens situasjon. Likevel gjør det vondt. Så det jeg lurer på er om noen har noen gode tips til hvordan man kvitter seg med denne grusomme egenskapen som kalles sjalusi? Noen psykologer her kanskje? Takk for alle råd på forhånd! Kom gjerne med eksempler på egne erfaringer også Anonymous poster hash: 62d25...f85
anybody Skrevet 24. august 2014 #2 Skrevet 24. august 2014 Kanskje jobbe med selvfølelsen? Det er forskjell på å være selvsikker, og på å føle seg selvsikker Sjalusi er knyttet til negative følelser og tanker. Og naturlig nok vil jeg tenke at man ofte knytter sin egen verdi opp mot situasjonen hvor de følelsene dukker opp.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #3 Skrevet 24. august 2014 Flere? Anonymous poster hash: 62d25...f85
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #4 Skrevet 24. august 2014 Ingen flere tips eller erfaringer? Anonymous poster hash: 62d25...f85
Gjest brutal_mann Skrevet 24. august 2014 #5 Skrevet 24. august 2014 En må bare lære seg å gi faen. Selv om alt skulle gå til helvete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå