Holly Hobbie Skrevet 4. juli 2004 #1 Skrevet 4. juli 2004 Så var dagen endelig her. Og så fort den gikk - den aller beste dagen i hele mitt liv! Både jeg og min kjære T er helt overveldet over all oppmerksomheten vi har fått, over alle de flotte talene, utsøkt mat og utrolig positive gjester som virkelig slo seg løs! Absolutt ALT gikk utrolig bra, og jeg er så glad for å ha blitt Mrs M! Selve vielsen var fantastisk. Veldig personlig tale, som la vekt på "commitment and dedication", "love and honour". Nydelig lesning av Ts bror og min venninne, og kusinen til T sang så jeg ble helt rørt! T selv var i tårer en stor del av tiden, mens jeg bare gliste! Har aldri vært så glad som under de 45 minuttene vielsen varte! Det var utrolig spesielt¨å gå opp kirkegulvet og se alle vennene og familiene våre. Så mange hadde tårer i øynene, og jeg smilte til alle. Trodde aldri jeg skulle være så rolig og klar i hodet, innbilte meg at jeg kom til å være nervøs og nesten besvime, men jeg klarte å ta inn inntrykkene og virkelig nyte den høytidsstunden det var. Det var kjempegøy å komme ut av kirken også, vi ble kastet roseblader på og så bar det av gårde til Bjørnsgard i den stilige Jaguaren. Da vi ankom Bjørnsgard, som første gjester, fikk vi servert sprudlende vin og felespillere sto på stabburstrappen og spilte. Det var strålende sol - hele kvelden! - og helt nydelig der ute. Nå har jeg ikke tid til å skrive mer for øyeblikket, del to kommer så snart jeg kan! Hilsen en lykkelig
Vimsevips Skrevet 4. juli 2004 #2 Skrevet 4. juli 2004 Så flott, vielsen og alt hørtes nydelig ut. GRATULERER
Piarina Skrevet 4. juli 2004 #5 Skrevet 4. juli 2004 Så gøy å høre! Gratulerer! Hadde vært artig å høre litt om hvordan dere ordnet språkene? Særlig i kirken og talene...
Væren Skrevet 4. juli 2004 #6 Skrevet 4. juli 2004 Gratulerer! Det hørtes fantastisk og nydelig ut! *sukk* Vi har sett bilder her på KG, og dere er jammen et vakkert par! Lykke til videre! Klem fra sauen!
Holly Hobbie Skrevet 4. juli 2004 Forfatter #9 Skrevet 4. juli 2004 Så gøy å høre! Gratulerer! Hadde vært artig å høre litt om hvordan dere ordnet språkene? Særlig i kirken og talene... Det meste foregikk på engelsk. Presten var veldig flink og hadde hele talen på engelsk, mens ellers var det jo en del norsk innimellom, men det gjorde ingenting. Bibellesningene var annenhver gang på norsk/engelsk. Vi sa løftene på norsk. T klarte det kjempebra! Vi hadde laget to kirkeprogrammer, en norsk versjon og en engelsk versjon. I den engelske versjonen var alt på engelsk, inkludert salmetekstene. Vi brukte salmer som er kjent både her og i Storbritannia, bortsett fra Deilig er jorden, men jeg fant en engelsk oversettelse som vi brukte. Så de engelske sang på engelsk, og nordmennene sang på norsk. Talene var stort sett kun på engelsk, med litt norsk innimellom. Jeg holdt min tale 90% på engelsk. T sa litt på norsk først, og så resten på engelsk.
Bokalven Skrevet 4. juli 2004 #13 Skrevet 4. juli 2004 Gratulerer! Du var så nydelig! Og på meg rant tårene under vielsen, det hele var så vakkert!
Piarina Skrevet 4. juli 2004 #16 Skrevet 4. juli 2004 Tusen takk!!! Vi holder på med det i disse dager, bestemme hva som skal på hvilket språk. Skal ta en prat med presten også, mye avhenger jo av hva han er villig til, men han har ihvertfall engelsk fornavn så jeg tror han prater engelsk uten problemer.
Tyren Skrevet 5. juli 2004 #18 Skrevet 5. juli 2004 Grattis - det hørtes ut som du hadde det fantastisk !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå