Gå til innhold

Grusom betennelse pga vippeextensions. Ser ut som et ballongdyr. Hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått betennelse en gang tidligere av dette men da var det i forbindelse med pollenallergi-oppblomstring.

Har tatt extensions tidligere i sommer og det gikk helt fint.

Så skulle jeg prøve igjen da. Var så dum og ta en rimelig salong hvor det bare jobbet asiatere som knapt snakket norsk. Dama som la vippene var helt ubrukelig. Lente seg mot nesen min så jeg slet med og puste, la vippene hun skulle sette på i panna mi? Tydelig at de ansatte i denne salongen ikke hadde gjennomgått ordentlig opplæring og salongen fremstod som skitten. Rett og slett møkkete. Jeg vurderte og gå, men plutselig var hun ferdig.

Utrolig nok var ikke resultatet så ille og jeg kjente ingen reaksjon umiddelbart. Men utover kvelden begynte det å klø og i morgest når jeg våkna kjente jeg det. Jeg va helt utrolig hoven rundt øynene.

Vært på apoteket og fått salve, dråper og antihistaminer. Men ingenting av dette hjelper mot hevelsen/rødheten.

Fikk råd om å oppsøke lege og salongen dersom dette vedvarer til i morgen.

Jeg kan knapt vise meg utendørs sånn som jeg ser ut nå.

Har noen spørsmål og håper noen kan hjelpe meg med de

(kanskje har vært i samme situasjon eller er fagperson) :

*Noen tips til hva jeg bør gjøre? Må jeg få fjernet vippene?

*Noen som vet om hva jeg kan bruke for å bli kvitt hevelsen/se normal ut igjen? (utenom kalde omslag)

*Det frister ikke å få den salongen jeg var hos til å fjerne vippene siden det er så uhygieniskt der, men kan jeg gå dit og kreve pengene tilbake?

Er veldig takknemlig for svar.

Anonymous poster hash: 7ffe0...4a8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ååå guuud :o

dra til en hudpleie salong der dem tar vippeextensions og spørr om dem kan fjerne dem for rimelig pris!

Skrevet

ååå guuud :o

dra til en hudpleie salong der dem tar vippeextensions og spørr om dem kan fjerne dem for rimelig pris!

Ja, jeg bør nok gjøre det.

Det kan da ikke koste all verden?

hehe, huff. Sitte igjen ribbet for vipper OG et ballong-ansikt.

uflaks.... :/

Skrevet

Ja, jeg bør nok gjøre det.

Det kan da ikke koste all verden?

hehe, huff. Sitte igjen ribbet for vipper OG et ballong-ansikt.

uflaks.... :/

vanlig pris er vel rundt 200 husker jeg ikke helt feil? usikker på om du kan kreve kjøpet hevet.

Skrevet

takker for svar.

Noen andre som har vært i samme situasjon? blir ikke bedre dette

Skrevet

På apoteket regner jeg med at du har fått allergi medisin i dråpe- salve-og tablettform?Dette hjelper dersom du er hoven sommfølge av allergi.

Dette hjelper ikke dersom du har fått bakterier og dermed en infeksjon i tilknytning til øyevippene.

Jeg aner ingenting om hva eller hvordan dette har blitt festet, men tipper at det er festet mellom dine naturlige øyenvipper?

Det er øynene og synet, en viktig sans og hjelpemiddel i livet, det er snakk om. Har du en betennelse så må du ha antibiotika og eller kortison skal du bli bedre, ikke allergimedisin.

Et rimelig godt tegn på om allergimedisinene hjelper er om rødheten og hovenheten går nned og i hvertfall ikke blir verre ved riktig bruk av allergimedisin. Jeg oppfatter ikke det du skriver som om allergimedisinen virker.

Derfor anbefaler jeg deg å dra på Legevakta Aspa, få en vurdering og betennelsesdempende medisiner. Jeg ville ikke gamblet med mitt syn, heller gått en gang for mye, noe jeg ikke tror du gjør her, enn eng gang for lite.

Å krangle på pengene synes jeg du skal glemme. Du vet ikke om bakteriene alt var i øynene dine eller kommer fra fingrene dine, mao hva kom først, høna eller egget?

Før du vurderer å gjøre en reprise på dette prosjektet snakk med fastlegen din om dette er noe du kan og bør gjøre, igjen. I verste fall vil du i fremtidien ikke kunne bruke noe øyesminke og heller ikke hårfarge, vel og merke dersom dette er overfølsomhet mot produltets egenskaper.

Anonymous poster hash: 8d1f9...63b

Skrevet

På apoteket regner jeg med at du har fått allergi medisin i dråpe- salve-og tablettform?Dette hjelper dersom du er hoven sommfølge av allergi.

Dette hjelper ikke dersom du har fått bakterier og dermed en infeksjon i tilknytning til øyevippene.

Jeg aner ingenting om hva eller hvordan dette har blitt festet, men tipper at det er festet mellom dine naturlige øyenvipper?

Det er øynene og synet, en viktig sans og hjelpemiddel i livet, det er snakk om. Har du en betennelse så må du ha antibiotika og eller kortison skal du bli bedre, ikke allergimedisin.

Et rimelig godt tegn på om allergimedisinene hjelper er om rødheten og hovenheten går nned og i hvertfall ikke blir verre ved riktig bruk av allergimedisin. Jeg oppfatter ikke det du skriver som om allergimedisinen virker.

Derfor anbefaler jeg deg å dra på Legevakta Aspa, få en vurdering og betennelsesdempende medisiner. Jeg ville ikke gamblet med mitt syn, heller gått en gang for mye, noe jeg ikke tror du gjør her, enn eng gang for lite.

Å krangle på pengene synes jeg du skal glemme. Du vet ikke om bakteriene alt var i øynene dine eller kommer fra fingrene dine, mao hva kom først, høna eller egget?

Før du vurderer å gjøre en reprise på dette prosjektet snakk med fastlegen din om dette er noe du kan og bør gjøre, igjen. I verste fall vil du i fremtidien ikke kunne bruke noe øyesminke og heller ikke hårfarge, vel og merke dersom dette er overfølsomhet mot produltets egenskaper.

Takk for svar.

Har aldri hatt noen allergisk reaksjon på sminke.

Jeg tar det du skriver alvorlig, men problemet mitt er at jeg er alene på jobb og skal være her helt til 08:00 i morgen tidlig.

:-(

Skrevet

Edit:

Så nå at du mente bruk av kosmetikk i ettertid.

Skrevet

Du har fått en allergisk reksjon, muligens angioødem? Kom deg til lege og få kortison.

Skrevet

skal gjøre det i morgen tidlig! får kortison ned hevelsen?

Skrevet

Ja det er betennelsesdempende, får ned hevelsen ganske fort. Vil tro du også må fjerne vippeextensions asap da det er mest trolig årsaken til reaksjonen!

• Liker 1
Skrevet

takk=)

Skrevet

Takk for svar.Har aldri hatt noen allergisk reaksjon på sminke.Jeg tar det du skriver alvorlig, men problemet mitt er at jeg er alene på jobb og skal være her helt til 08:00 i morgen tidlig. :-( Anonymous poster hash: 7ffe0...4a8

Takk for positiv tilbakemelding ang. Mitt innlegg.

Vær snill og følg med om dette blir verre utover natta. Om du får det minste problem med synet så må du og finne løsninger og komme deg til lege, i natt.

Hvilken type medisin du skal ha er en legesak å vurdere.

Angioødem/ Quinkes ødem er svært skjeldent, jeg har det selv og vet derfor en del om dette. Det tror jeg ikke er aktuelt i denne saken.

Når du har vært hos legen og fått en uttalelse på hva dette er, vil det være naturlig at du tar opp med legen om dette bør varsles om til kommunelegen. Kommunelegen kan evt. Undersøke forholdene i shappa du har fått dette utført i.

God bedring!

• Liker 2
Skrevet

Fjern vippene med en eneste gang. Det er bare å bruke mye olje (feks moracan olje eller lignende olje til hår - evnt olivenolje. Gni rikelig med olje på vippefestene og dra de forsiktig av med bomullsklut. Når vippene er fjernet skyller du rikelig med lunka vann i ca 10 minutter på øynene. Avslutt med å kjøle ned øyene med noe kladt - feks våte bomullspads som har ligget i kjleskapet en liten stund. du vil bare bli verre og verre så lenge du ikke fjerner det du reagerer på..

• Liker 2
Skrevet

Alle jenter les denne tråden og la dette være en advarsel dere tar seriøst!

Og slutt å ta vippeextensions på disse billige sjappene. Ved søk på google eller bare spørre her inne, så får man som regel svar på hvor de beste salongene er.
I Oslo f.eks er det to steder som virker å være overlegent bra. I Bergen er det ett sted. Og det er sikkert slik i andre byer også.

Har spurt tre jenter jeg har møtt på fester og div (spurte pga de ikke så bra ut) og alle hadde gjort det på steder jeg ikke har hørt om. (Bor i Oslo). Dette er ikke tilfeldig, gå til disse gode stedene.

Er veldig ivrig på dette pga at jeg selv var desperat og dum en gang!

Anonymous poster hash: dcf84...9a4
  • Liker 3
Skrevet

Alle jenter les denne tråden og la dette være en advarsel dere tar seriøst!

Og slutt å ta vippeextensions på disse billige sjappene. Ved søk på google eller bare spørre her inne, så får man som regel svar på hvor de beste salongene er.

I Oslo f.eks er det to steder som virker å være overlegent bra. I Bergen er det ett sted. Og det er sikkert slik i andre byer også.

Har spurt tre jenter jeg har møtt på fester og div (spurte pga de ikke så bra ut) og alle hadde gjort det på steder jeg ikke har hørt om. (Bor i Oslo). Dette er ikke tilfeldig, gå til disse gode stedene.

Er veldig ivrig på dette pga at jeg selv var desperat og dum en gang!

Venter på lege nå.

Ja, men hvor er de bra stedene da?

Skal ikke ta det første og det beste mer, men nekter å gå på et blogger sponsor- sted.

Men nå skal jeg først og fremst bli bedre.

Skrevet

Venter på lege nå.

Ja, men hvor er de bra stedene da?

Skal ikke ta det første og det beste mer, men nekter å gå på et blogger sponsor- sted.

Men nå skal jeg først og fremst bli bedre.

Disse blogger stedene er som regel ikke bra heller. De går kun ditt pga de får det gratis.

Pille Studios (bare husk at det også er lærlinger med varierende kvalitet der) og Annasmakeupworld er vel de som er mest kjent som de beste. Dette er Oslo.

Bra du er hos legen i hvert fall.

• Liker 2
Skrevet

hvordan gikk det??

Anonymous poster hash: f4e7a...b98
Skrevet

hvordan gikk det??

Anonymous poster hash: f4e7a...b98

Fikk resept på en dyr kortidsonkrem og legen sa det var en allergisk reaksjon (selvsagt)

Dro tilbake til sjappa og krevde å få vite hva slags lim de hadde brukt.

Det tok sin tid. Importerte greier med mandarin-skrift. "Daglig leder" kunne ikke navnet på limet. Ba om å få se kursbevis. Da begynte hun å bli stressa. Hun hadde det hjemme sa hun. "Ja, du ja. Sa jeg. Men hva med hun som la vippene på meg?"

Nei hun hadde tatt det i Vietnam. Var tydelig på kroppsspråktet at hun var stressa og/eller løy.

Kan ikke du vise meg kursbevis så krever jeg pengene tilbake sa jeg. Noe jeg fikk.

Dette skulle jeg selvsagt ha spurt om før behandlingen, men gjort er gjort.

Jeg går aldri på en slik salong igjen!

• Liker 5
Skrevet

mye betalte du for vippe extensions?

Anonymous poster hash: 5720e...8bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...