Gå til innhold

sykepenger-trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg trengerhjelop med nav.

jeg har vaert sykemeldt pga sykdom siden 7 juli til naa. Fikk utbetaling av nav fra 7 til 31 juli paa ca 11000kr etter skatt. (Dette er etter arbeidsgiverperioden).

For noen dager siden fikk jeg ny utbetaling for 1 august til 25 august(sykemeldingen min gaar ut 25 men har faatt forlengelse ). Fikk naa utbetalt 10000.

Snakket med saksbehandler etter forste utbetaling da jet vanligvis tjener nesten det dobbelte..og hun sa at arbeidsgiver har regnet ut ett gjennomsnitt fra de siste 6 mnd. Jeg jobbet mindre noen av disse mnd pga eksamen..men ellers jobbet jevnt.

Skjonner uansett ikke hvorfor naavaerende utbetaling er paa mindre enn forrige?forrige var for 24 dager og naavaerende paa 25 dager..saa burde I utgangspunktet vaere mer?

var veldig kronglete aa snakke med saksbehandleren min..og jeg maatte faktisk faa det forklart fra hravdelingen paa jobben. Skjonner dog fortsatt ikke helt..

Sender arbeidsgiver ett nytt snitt for hver mnd? Fikk beskjed fra nav om at de forholder seg til det samme..

Skal uansett ta en tlf imorgen..men forrige gang tok det 4 dager for jeg fikk snakke med riktig saksbehandler. Alle andre jeg kom gjennom til onsket aa henvise meg videre..

frustrert...har nok med leger og sykdommen aa gjore for oyeblikket og dette gjor det bare vanskeligere.

beklager eventuelle skrivefeil, skriver fra mobil med liten skjerm:)

takk!

Anonymous poster hash: 7e87c...8e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke timeberegning?

Skrevet

Hvilket ansettelsesforhold og stillingsprosent har du?

Ved å være fagorganisert vil du få,hjelp med dette hos fagforeningen.

Anonymous poster hash: 1fc33...abe

Skrevet

Takk..jeg har jobbet melom 70 til 100 prosent..saa over kontrakt hele perioden. Er organisert saa burde vel soke raad og hjelp saa jeg faar en klarhet.hilsen ts

Skrevet

Ts her..

viste seg at de hadde regnet ut en dagssats og denne ganget med antall dager. Faar ikke betalt for helger(noe jeg taper mye paa!!) I tillegg er denne dagssatsen mye lavere enn det jeg vanligvis ville ha tjent paa en dag. (Dagssatsen tilsvarer at jeg jobber ca 4 timer...hvor jeg vanligvis alltid jobber mellom 5.5 til 7.5. Huff..naa maa jeg ringe arbeidsgiver aa hore hva de har oppgitt? Evt kommet fram til ett slikt snitt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...