Gå til innhold

Hvor får jeg tak i "falske" Eames stoler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, du har ikke kjøpt eames dsw, du har kjøpt kopi av disse stolene.

Hvorfor kjøpe fake?

Ikke bare er det uetisk, men du så Harry! Det er like Harry som slik falske "syden"-vesker.

Hvorfor late som om man har råd til noe man ikke har?

Kanskje det ikke er snakk om å LATE som om man har råd til noe man ikke har, men å faktisk ha lyst på noe man ikke har råd til? Jeg ser ingen ting galt ved å kjøpe en "kopi" av noe hvis man ikke har råd til orginalen.

Anonymous poster hash: 1a096...af6

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Kanskje det ikke er snakk om å LATE som om man har råd til noe man ikke har, men å faktisk ha lyst på noe man ikke har råd til? Jeg ser ingen ting galt ved å kjøpe en "kopi" av noe hvis man ikke har råd til orginalen.

Anonymous poster hash: 1a096...af6

Jo man later jo som om man er noe man ikke er.

Da får man faktisk spare, eller ikke kjøpe.

Er det ikke flaut når man får besøk; å så fine eames stoler du har!

"-neida, det er bare fake"

Jeg hadde aldri gått med en fake mulberry, og hadde aldri kjøpt et fake designmøbel. Da kjøper jeg heller noe helt annet.

• Liker 3
  • 1 år senere...
Skrevet

Kjøpte et sett med Eames DSW Stoler fra pash-living - kvaliteten er god og kundeservice er bra også

Anonymkode: f775a...b7a

Skrevet

Hvis man ser bort i fra status ifht å kjøpe ekte eller fake så er det jo noen etiske problemstillinger knyttet til det å kjøpe kopier; design er et åndsverk på samme måte som musikk, kunst osv. Kjøper man kopier krenker man opphavsretten. 

Så kan man jo spørre seg hvorfor kopien er så billige, hvor er de laget, av hvem og med hvilke materialer? Kjøper man en billig kopi på nett har man ingen garantier for at produksjonen foregår på en etisk forsvarlig måte. Det har man derimot når man kjøper Eames fra Vitra (som har rettighetene i Europa)

Ja, de er dyre. Men ved kjøp av originaler har man jo også kjøpt noe som er varig, kopiene kommer til å gå moten og miste all verdi- det vil ikke originalene. 

Anonymkode: f29fc...b2e

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...