Gå til innhold

Spindelvev utenfor vinduet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt problemer med spindelvev utenfor vinduet i noen uker nå. Jeg begynner å bli lei så måtte fjerne det etter to-tre dager. Nå har det igjen kommet et stort og fint nett, og jeg er redd for å fjerne det og tør ikke ha opp vinduet i redsel for edderkoppen.

Mitt spørsmål er dermed, har dere noen tips til hva jeg kan spraye på som får det vekk? Funker salmiakk? Jeg er redd for edderkopper, så å skulle fjerne den er ikke noe alternativ. Har alikevel sprayet den med vann de gangene jeg har sett den i håp om at den skal bli lei av meg. Men den lager jo hele tiden nytt spindelvev!?

Anonymous poster hash: e172a...03c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trøst deg med at edderkopper ikke er farlige. Det nettet fanger diverse insekter som mygg og fluer, slik at du slipper å få disse inn i leiligheten.

Anonymous poster hash: 2f6a5...b02
Skrevet

Trøst deg med at edderkopper ikke er farlige. Det nettet fanger diverse insekter som mygg og fluer, slik at du slipper å få disse inn i leiligheten. Anonymous poster hash: 2f6a5...b02

Jeg vet det, men har en forbi mot edderkopper og synes det har vært kjempeskummelt hver gang jeg tar vekk spindelvevet. Det er såppas at jeg ikke klarer å se på bilder av edderkopper.

Anonymous poster hash: e172a...03c

Skrevet

Prøv å spraye med Permetrinspray om du kommer til. Det er gift som tar andre typer insekter og maur så jeg vil anta den tar edderkopper også... Spray rundt vinduskarmen. Satser på at det gjør biffen

• Liker 1
Skrevet

Salmiakk er fettløselig, og der stopper det.

B ruk en svær gatefeiekost, og gå ut og ødelegg nettet og alt arbeidet deres.

Jo oftere du ødelegger det andre bygger opp jo raskere forstår selv småkryp at de må finne et annet sted å bygge og bo.

Prøv å spraye med insektsspray, myggspray eller snakk med noen i malingsbutikken.

Anonymous poster hash: 88b94...436

• Liker 1
Skrevet (endret)

Denne:

http://www.mortalinshop.dk/productinfo/01031

Den er veldig effektiv! Du får kjøpt den på Jernia o.l.

Valg av link er helt tilfeldig :)

Jeg har brukt den i noen år og sverger til den. Den funker for øvrig godt på veps og banafluer også. Jeg bruker den forebyggende på loft, i søppelskap m.v

Endret av Rotemor
  • 8 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
On 8/26/2014 at 11:19 AM, Rotemor said:

Denne:

http://www.mortalinshop.dk/productinfo/01031

Den er veldig effektiv! Du får kjøpt den på Jernia o.l.

Valg av link er helt tilfeldig :)

Jeg har brukt den i noen år og sverger til den. Den funker for øvrig godt på veps og banafluer også. Jeg bruker den forebyggende på loft, i søppelskap m.v

Hva heter den? Har opplevd å ha spindelvev utenfor vinduet flere dager på rad, tar det bort og det kommer igjen. 

Anonymkode: 04e95...216

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva heter den? Har opplevd å ha spindelvev utenfor vinduet flere dager på rad, tar det bort og det kommer igjen. 

Jeg husker ikke dette, dessverre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Edderkopper lager lett nytt spindelvev, så du løser ikke problemet på denne måten. Bruk en insektsspray, spray godt på nettet og i nærheten, så vil edderkoppen komme frem for å få luft, deretter dør den. 

Anonymkode: e276f...5ac

Skrevet

Edderkopper misliker sterkt eucalyptus og peppermynte. Du kan kjøpe essensielle oljer på et apotek og enten ta noen dråper i en sprayflaske med vann og sprute på vinduet eller på en bomullsdott og stryke på. De misliker sterkt å gå over flater med slike lukter på, de fanger opp lukten med beina. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...