Sørensen Skrevet 24. august 2014 #1 Skrevet 24. august 2014 Hei! Vi skal ha konfirmasjon snart, og konfirmanten har bestemt menyen:-) Til dessert vil han ha "tress-is", sånn som er i 2 liters boks. Jeg syns det hadde vært hyggelig å servere isen i porsjoner på en "kreativ" måte. Å sende isboksen rundt bordet er ikke et alternativ, hehe.. Er det noen kreative sjeler her inne??
Gjest Emera Skrevet 24. august 2014 #2 Skrevet 24. august 2014 Det enkleste er å føre en varm kniv langs kantene av isen, så snu boksen opp ned og velve hele isen på et pent serveringsfat. Mens isen er litt myk ytterst pynter en med det en ønsker og setter den inn i fryseren igjen.
Gjest Solsmil Skrevet 24. august 2014 #3 Skrevet 24. august 2014 En liten kule av hver farge til hver person legges på talerkener/skåler, og så kan dere ha "tilbehør" stående på bordene (feks sjokoladesaus, jordbærsaus, ferske bær, nonstop, frisk frukt, peanøtter) så folk kan ta det de vil ha av tilbehør? Evt kan dere jo servere den som banansplitt
Sørensen Skrevet 24. august 2014 Forfatter #4 Skrevet 24. august 2014 Takk for svar! Dette er jo mye hyggeligere enn å sende boksen rundt bordet
Luckiness Skrevet 24. august 2014 #5 Skrevet 24. august 2014 Hva med å ha det oppi slike "skål"-kjeks? http://www.icecreamed.com/cookie-ice-cream/ Vet ikke helt hvor man får tak i det da...
Ella1 Skrevet 24. august 2014 #6 Skrevet 24. august 2014 Hva med å lage en "Tapas"tallerken til hver? Altså en skål med iskuler og små skåler med tilbehør/saus som man kan dyppe i. Fridays har noe sånt. Evt kan man også legge noen myke cookies ved siden av så kan man lage sin egen sandwich med iskrem i mellom.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #8 Skrevet 24. august 2014 Kan dette være et alternativ? http://instagram.com/p/rz03mbnK8D/Anonymous poster hash: 45ad0...3d1
Pinkee Skrevet 24. august 2014 #9 Skrevet 24. august 2014 Hva med å lage egen tress-is? Kjøpe vanilje, jordbær og sjokolade is, la den mykne, så kan du presse den ned i en fin form, lag for lag. For så å fryse den ned igjen. Enkelt, og kan gjøres i god tid 1
momo Skrevet 24. august 2014 #10 Skrevet 24. august 2014 http://www.godt.no/#!/oppskrift/1684/bloetkake-med-iskremfyll Vet ikke om dette kan være et alternativ.
Sørensen Skrevet 25. august 2014 Forfatter #11 Skrevet 25. august 2014 Wow! Her var det mange supre tips! Tusen takk :-)
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #12 Skrevet 25. august 2014 Eller hva med å fortelle konfirmanten at han/hun nå er voksen og ikke en 7 åring som synes at tress-is er passende dessert. Anonymous poster hash: 54b30...24f 2
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 25. august 2014 #13 Skrevet 25. august 2014 Eller hva med å fortelle konfirmanten at han/hun nå er voksen og ikke en 7 åring som synes at tress-is er passende dessert. Anonymous poster hash: 54b30...24f Det er konfirmantens dag, og da forteller man ikke vedkommende slikt når det handler om noe positivt.
Gjest Inggolf Skrevet 25. august 2014 #14 Skrevet 25. august 2014 (endret) Eller hva med å fortelle konfirmanten at han/hun nå er voksen og ikke en 7 åring som synes at tress-is er passende dessert. Anonymous poster hash: 54b30...24f Jøss, jeg har ikke fått med meg at det finnes en aldersgrense for når man må slutte å foretrekke tress-is Man lærer så mye nyttig her på kvinneguiden! Jeg likte godt forslaget fra dette instagrambildet postet over her! Ellers så finnes det fine sånne bokser som er til å sette isboksen ned i. Jeg synes ihvertfall at det virker helt greit å bare sette isboksen på bordet, evt med en sånn pynteboks på seg, med peanøtter, non-stop og diverse i skåler ved siden av. Endret 25. august 2014 av Noz 1
happiest Skrevet 26. august 2014 #15 Skrevet 26. august 2014 Så lenge det er noe tilbehør, så hadde jeg vært fornøyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå