Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig i forholdet avklare dere om dere vil ha barn og ca når? Hva var dere status på det tidspunktet (fatning, kjærester, samboere, gift)?

Anonymous poster hash: 9af46...daf

Videoannonse
Annonse
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Jeg penser diskret inn på temaet på andre-tredje date, uten å snakke direkte om oss. Jeg vil ikke ha barn og gidder ikke kaste bort tid på menn som vil ha.

Skrevet

Hvor tidlig i forholdet avklare dere om dere vil ha barn og ca når? Hva var dere status på det tidspunktet (fatning, kjærester, samboere, gift)?

I bli kjentfasen, lenge før aktiviteter som kan føre til barn kommer på tale :)

Anonymous poster hash: 3deae...4a0

Gjest Anastasia
Skrevet

Jeg ble spurt om det første gangen jeg møte han jeg dater nå. Han sa han vil ha en kjæreste som ønsker familie, dyr og et rolig a4-liv. Jeg ble ikke skremt av det siden jeg vil det samme :) Men med min flaks så dumper han meg vel så jeg har ikke så høye forhåpninger.

Skrevet

Første daten. Vi har begge store barn og har ikke noe ønske om å starte på nytt.

Anonymous poster hash: 1a732...093

Skrevet

Jeg ønsker ikke barn, så ville nok tatt det opp ganske tidlig. Men er litt redd for å miste bra menn fordi de vil ha barn og ikke jeg. Men sånn er det.

Anonymous poster hash: 31d2f...5e5

Skrevet

Vi snakket vel om det før vi ble sammen.

Anonymous poster hash: 9f0d8...c57
Gjest _LilleMy
Skrevet

Vi snakket om det etter å ha blitt sammen. Først var det bare litt tulling med "når vi får barn" og slikt, og etter hvert har vi snakket mer seriøst om det og oppklart hva begge vil :)

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker, men det var tidlig. Har lenge ligget i kortene at begge vil ha barn.

Skrevet

Nesten med en gang. Gidder ikke å kaste vekk tid på menn som ikke ønsker barn.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Ganske tidlig faktisk, før vi en gang møttes :fnise: Vi ble kjent på nettet og utvekslet masse mail der før vi møttes, husker dessverre ikke hvordan det kom opp, det kom liksom opp av seg selv, sånn helt casual. Fant ut han kunne tenkt seg 1-2 barn, men hadde det ikke travelt, så vi var likens på det punktet. Vi møttes når vi var 22&28. Etter det var det stille på den fronten i mange år(vi tok ting veldig sakte).

Men det kom opp igjen her for ikke så lenge siden(vært i lag i snart 5 år, samboere i 2), da snakket vi om etternavn av en eller anna grunn, og så kom vi jo inn på hva folk som hadde 2 fornavn og 2 etternavn gjorden år de giftet seg. Og derfra var ikke veien lang til hva de gjorde når de fikk unger, og hvordan vi evt. skulle gjøre det om vi fikk "mini-me's." Og den berømte biologiske klokken tikker jo så det er vel ganske naturlig at det begynner å komme opp.

Tror mange synes det er vanskelig å ta opp avkom, så personlig synes jeg folk bør prøve å ha det i bakhodet og ikke flippe ut bare fordi barn blir nevnt. Høres i alle fall ut for meg at det er mange som gjør det, ikke ut fra tråden her men sånn generelt.

Anonymous poster hash: 31cd1...91b

Gjest Aishwarya
Skrevet

Rundt andre-tredje date ble det nevnt. Mer seriøst etter 2-3 mnd. Vi var begge 21/22 da vi møttes og ønsket barn rundt 28-30.

Skrevet

Kommer vel helt an på hvor gammel mann er og hvor raskt man vil ha barn. Er man kvinne på 30 år så ville jeg tatt praten under datingfasen. Få det ut.. Er en vanskelig prat.. Men ikke en farlig prat. Viser bare at man tar ansvar for sitt eget liv og sin egen framtid. Det blir bare verre om man lar det skure og gå og man etter noen år finner ut at man ikke er på samme side.

Skrevet

Mannen min tok opp dette før vi ble kjærester.

Han var veldig tydelig på at han ville ha flere barn, og at han ville ha fått sine barn før 30-årsalderen, og at om dette var uaktuelt for meg, så var det best at vi ikke ble mer involverte i hverandre enn vi allerede var på det tidspunktet.

Hans ønsker samsvarte med mine, så det gikk veldig greit for vår del.

Anonymous poster hash: 1c471...97c

Skrevet

vi oppklarte vel det mens vi holdt på. kanskje en ukestid etter vi begynte å treffe hverandre.
jeg har barn fra før, det har ikke han.
greit å vite om han ønsker seg barn eller ikke. han ønsker seg ett barn men er godt fornøyd med de jeg har fra før også.

Anonymous poster hash: 809bc...236
Skrevet

Jeg penser diskret inn på temaet på andre-tredje date, uten å snakke direkte om oss. Jeg vil ikke ha barn og gidder ikke kaste bort tid på menn som vil ha.

Samme her

Gjest Jeeeeeeea
Skrevet

Vi snakket om det ganske tidlig. Det er noe jeg synes er greit å få avklart, slik at man vet hva den andre ønsker i livet. Kjedelig å være sammen lenge, også finner du ut at han ikke ønsker barn, men det gjør du f.eks.

Skrevet

Før vi blir sammen. Ingen grunn til å bruke tid på damer som rasler med eggstokkene. Barn skal jeg ikke ha, og ikke rettferdig om jeg skal ta opp tiden til en dame som har høyeste ønske om barn.

Skrevet

3. daten omtrent. Jeg sa at jeg ikke vil ha barn nå, men gjerne før jeg er 30. (var 24 da), og at jeg ikke ønsket å ta abort hvis jeg skulle blitt uplanlagt gravid - men at jeg selvsagt skulle gjøre alt i min makt for å ikke bli det nå. Jeg vil ikke kaste bort tiden på en som ikke ønsker barn jeg heller.

Skrevet

Har opplevd at en del menn sier de ønsker barn for ikke å "skremme vekk" jenter. Jeg ønsker ikke barn og jeg tar opp temaet så tidlig som mulig, gjerne på første date om vi allerede da kommer inn på familie og framtidsutsikter.

Nå har jeg nettopp begynt å date en mann som jeg har datet tidligere, men som det ikke ble noe mer av den gangen fordi han sa han ønsket barn i fremtiden og jeg avsluttet det temmelig raskt for ikke å hindre hverandre i å finne en som ønsker det samme. Tre år senere møttes vi igjen og etter å ha snakket om temaet generelt viser det seg at han egentlig ikke ønsket barn, men trodde jeg gjorde det.

Anonymous poster hash: b4ec4...267

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...