AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #1 Skrevet 24. august 2014 Alle som sitter og skriver mamma- og pappablogger og gud vet hva der de greier ut om hverdagslivet enorme utfordringer med småbarn i hus. Dere som tror dere har så store utfordringer fordi dere bare får 4 timer søvn pr. natt og ikke minst dere som får alvorlige bekymringer når guttungen fortsatt ikke har tørr bleie etter 4 år. Les denne: http://www.vg.no/nyheter/meninger/foreldre-og-barn/kjaere-storbarnsforeldre/a/23280102/ Og deretter: Hold kjeft! Anonymous poster hash: 19b9f...fac 1
Gjest daisydaisy Skrevet 24. august 2014 #2 Skrevet 24. august 2014 Opplever deg som ganske frekk, jeg... 3
MarianneE Skrevet 24. august 2014 #4 Skrevet 24. august 2014 Det var da voldsomt til aggresjon på en søndag....
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #5 Skrevet 24. august 2014 Alle som sitter og skriver mamma- og pappablogger og gud vet hva der de greier ut om hverdagslivet enorme utfordringer med småbarn i hus. Dere som tror dere har så store utfordringer fordi dere bare får 4 timer søvn pr. natt og ikke minst dere som får alvorlige bekymringer når guttungen fortsatt ikke har tørr bleie etter 4 år. Les denne:http://www.vg.no/nyheter/meninger/foreldre-og-barn/kjaere-storbarnsforeldre/a/23280102/ Og deretter: Hold kjeft!Anonymous poster hash: 19b9f...fac Og det er krig i Syria. Det må da være lov å ha bekymringer på alle nivåer.Anonymous poster hash: 3a16c...f7f 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #6 Skrevet 24. august 2014 Alle som sitter og skriver mamma- og pappablogger og gud vet hva der de greier ut om hverdagslivet enorme utfordringer med småbarn i hus. Dere som tror dere har så store utfordringer fordi dere bare får 4 timer søvn pr. natt og ikke minst dere som får alvorlige bekymringer når guttungen fortsatt ikke har tørr bleie etter 4 år. Les denne:http://www.vg.no/nyheter/meninger/foreldre-og-barn/kjaere-storbarnsforeldre/a/23280102/ Og deretter: Hold kjeft!Anonymous poster hash: 19b9f...fac Tåpelig! Poenget er vel at man aldri slutter å bekymre seg, ikke at bekymringene man har når barnet er 4 er dummere enn de bekymringene man har når barnet er 12 eller 16. Tror alle forstår at det ikke er slutt på bekymringene når ungen blir tenåring, bare at det tar en annen form. Dessuten, det er jo ikke småbarnsbloggernes feil at det ikke finnes tenåringsmammabloggere? Anonymous poster hash: 47b54...e68 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #7 Skrevet 24. august 2014 Men alle mammaene dere ut som kjemper hardt for klokka 19 leggingen.....den frosvinner jo eldre barnet blir. Ingen putter en 12 åring i seng klokka 19, og man forventer denne berømte EGENTIDEN man har så jævlig BEHOV for når man setter barn til verden. Men egentid får dere sjelden igjen etter dere får barn, slik er det bare. Er man så avhengig av egentid, alenetid, tid for meditasjon, tid for reiser, tid for klubber, tid for shoppingturer, tid for vinkvelder, tid ditt og tid for datt: Ja da kan dere ikke ha barn!!! Problemet er løst. Man har barna rundt seg LIVET ut!!!! Så kommer barnebarna, og man gjør det samme om igjen. Anonymous poster hash: fb2b9...3e3 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #8 Skrevet 24. august 2014 Men alle mammaene dere ut som kjemper hardt for klokka 19 leggingen.....den frosvinner jo eldre barnet blir. Ingen putter en 12 åring i seng klokka 19, og man forventer denne berømte EGENTIDEN man har så jævlig BEHOV for når man setter barn til verden. Men egentid får dere sjelden igjen etter dere får barn, slik er det bare. Er man så avhengig av egentid, alenetid, tid for meditasjon, tid for reiser, tid for klubber, tid for shoppingturer, tid for vinkvelder, tid ditt og tid for datt: Ja da kan dere ikke ha barn!!! Problemet er løst. Man har barna rundt seg LIVET ut!!!! Så kommer barnebarna, og man gjør det samme om igjen.Anonymous poster hash: fb2b9...3e3 Har du store barn selv? Det virker ikke slik nemlig. Jeg har store barn og har rikelig med alenetid om jeg vil. Anonymous poster hash: 91f35...5d7 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #9 Skrevet 24. august 2014 Men alle mammaene dere ut som kjemper hardt for klokka 19 leggingen.....den frosvinner jo eldre barnet blir. Ingen putter en 12 åring i seng klokka 19, og man forventer denne berømte EGENTIDEN man har så jævlig BEHOV for når man setter barn til verden. Men egentid får dere sjelden igjen etter dere får barn, slik er det bare. Er man så avhengig av egentid, alenetid, tid for meditasjon, tid for reiser, tid for klubber, tid for shoppingturer, tid for vinkvelder, tid ditt og tid for datt: Ja da kan dere ikke ha barn!!! Problemet er løst. Man har barna rundt seg LIVET ut!!!! Så kommer barnebarna, og man gjør det samme om igjen. Anonymous poster hash: fb2b9...3e3 Dette gjelder da ikke under normale omstendigheter. Da jeg var tenåring satt jeg ikke hjemme i stua sammen med mamma hver eneste kveld. Stort sett satte jeg faktisk av en kveld i uka for å være sammen med henne, resten av tiden var jeg med venner. Fra jeg var 14 til jeg ble 18 og flyttet ut hadde jeg ikke tålmodighet til å sitte hjemme hver kveld, jeg ville ut og finne på ting. Av og til kom en lørdagskveld hvor jeg ville slappe av, og da ble mamma superglad, og vi leide film, spiste noe godt, og hadde det gøy sammen. Hun avlyste alle andre planer så for jeg antydet at jeg ville være sammen med henne, uten så mye som et sukk. Jeg tror ikke akkurat alenetid var et problem for henne. Nå har jeg selv fått barn, og det kunne da aldri falle meg inn å forvente at hun skal ta seg av mine barn. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at man må starte på nytt når man får barnebarn. Det er da noe helt annet enn egne barn. Om det hadde vært naturlig besteforeldre passet barnebarna hele tiden, så ville jo aldri foreldrene hatt de... Og da hadde foreldre hatt nok av alenetid. Noe som gjør hele utsagnet ditt svært selvmotsigende. Jeg tror ikke helt du vet hva du snakker om, helt ærlig. Anonymous poster hash: 2cf37...148
Baby_Rain Skrevet 24. august 2014 #10 Skrevet 24. august 2014 Så fordi man får andre bekymringer når barnet blir eldre, så skal man glemme de man har med et lite barn? For meg blir dette som å samenligne mors- og farsrollen, det går ikke ann å sammenligne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå